Popularne na rynku

Silnik 1.8T 20V 150KM

56461
Silnik 1.8T 20V 150KM

Silniki Volkswagen MPI są stosowane w samochodach marki

  • Audi
  • Seat
  • Skoda
  • Volkswagen

Silnik 1.8 20V Turbo o mocacy 150KM  to jedna z najpopularniejszych jednostek benzynowych firmy VW. Silnik z lat 90-tych miał zastosowanie w autach segmentu C oraz D marek Audi, VW, Skoda oraz Seat. Bardzo udana konstrukcja chwalona przez użytkowników za super osiągi a u mechaników za bezproblemową naprawę. Zamysłem konstruktorów było stworzenie silnika nieskomplikowanego o dobrych parametrach, najprostszym rozwiązaniem było zastosowanie turbosprężarki i to był strzał w dziesiątkę. Silnik może się pochwalić wysokim momentem obrotowym oraz szerokim wachlarzem mocy przez co można było go montować w ciężkich odmianach aut segmentu D w wersjach sedan oraz kombi np. takich jak Audi A6. Jednostka bardzo chwalona za swoja niezawodność aczkolwiek model z pierwszych lat produkcji przysparzał nie małe problemy. Do najbardziej uciążliwych oraz kosztownych to awarie kompensatorów luzu zaworowego czy problemy z rozciągającym się łańcuchem spinającym wałki rozrządu oraz jego napinaczem. Użytkownicy narzekają również na zbyt duże ubytki oleju sięgające nieraz do 2l na 10 tys/km, najczęstszą przyczyna mogą być zużyte uszczelniacze zaworowe. Jednak te oraz inne drobne awarie nie sprawiają większych problemów z ich naprawą, silnik jest bardzo dobrze znany w serwisach i jego ewentualna naprawa nie przysporzy mechanikom problemów. Dużą zaletą jest dostępność części nowych oraz używanych w przystępnych cenach. Reasumując jednostka 1.8 T jest bardzo chwalona przez kierowców za dobre osiągi, dobrą dynamikę i wysoki moment obrotowy a  dużym plusem jest dostępność części i bezproblemowy serwis.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 20

Typ wtrysku: wielopunktowy

Turbosprężarka

Zalety

  • trwała jednostka
  • dostępność części
  • łatwość naprawy
  • wysoki moment obrotowy
  • dobre osiągi

Wady

  • awarie kompensatorów luzu zaworowego
  • usterki sondy lambdy
  • awarie cewki zapłonowej
  • uwaga na rozciągający się łańcuch oraz napinacz spinający wałki
  • duże ubytki oleju
  • awarie termostatu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 120.000
  • Ilość oleju silnikowego: 3.5-4.6 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 15.000
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG

 Silnik 1.8 20V Turbo o mocy 150KM- występuję z następującymi kodami AGU  AQA  ARZ  ARX 

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 13) (8.5)
Trwałość 8.8/10
Utrzymanie 8.3/10
Dynamika 8.5/10
Głosy według opinii użytkowników: 11 2

Najbardziej awaryjna część

21%
2%
7%
7%
3%
2%
59%
Suma głosów: 61

Opinie użytkowników

11.01.2022 A4 B5
(10.0)
Opinia: Silnik zwinny, zawieszenie wielowahacz robi robote ale twardzo siedzi na drodze. Auto od 6 lat w moich rękach. Po wymianach wahaczy, amorów, tłumika, hamulców, filtrów, świec i rozrządu działa jak marzenie. Wszystko wymieniałem bo było jeszcze oryginalne...no i skończyło swój żywot. Zero wycieków, zero stuków,
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Moc, przyspieszenie, bezawaryjność, brak rdzy, części zamiennych pełno za grosze.
Wady: Koszty wymiany rozrządu i części (dobre wahacze kosztują)....i tyle.
  • Silnik: 150
  • Rocznik: 1999
  • Przebieg: 244000
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam
06.01.2022 audi a4 b5
(7.3)
Opinia: Silnik którego fenomenu nie sposób było usłyszeć, ale też dla mnie nie sposób zrozumieć... Dziś gardzimy autami gdzie trzeba łańcuch rozrządu robić bo się wyciąga, a co mamy w 1.8t? To samo, a nawet więcej problemów. Stosunkowo pancerny to jest dół silnika o ile zadbamy o sitko
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • 6.0/10
Zalety: - trwały silnik przy odpowiednim serwisie
Wady: - rozrząd, a raczej łańcuch i napinacz do roboty - cuda z podciśnieniem - praca daleka od kultury - dynamika mierna, jazda 0, 1 przez turbo.
  • Silnik: 1.8t 150KM
  • Rocznik: 2001
  • Przebieg: 310000
  • Spalanie: 14.0 l/100km
Odradzam
03.09.2021 Passat B5 FL
(9.3)
Opinia: Jak dla mnie silnik bdb, spełnia oczekiwania, spalanie ok 14 litrów gazu przy automacie, moc jest odpowiednia, sam serwisuje i muszę powiedzieć, że obsługa bardzo prosta i przemyślana. Jedynie trochę tłucze u mnie napinacz z łańcuchem ale synchronizacja jest ok.
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Prosta konstrukcja Tanie części Łatwość obsługi Prosta diagnostyka
Wady: Nie ma silników bez wad Lekki pobór oleju 0,5 l na 5 tyś km
  • Silnik: AWT
  • Rocznik: 2003
  • Przebieg: 280000
  • Spalanie: 14.0 l/100km
Polecam
30.09.2019 Volkswagen Bora
(8.7)
Opinia: Silnik jest rewelacyjny. Wspaniała dynamika oraz możliwości, które bardzo dobrze współpracują z instalacją gazową (150 000 km na benzynie, reszta na gazie). Polecam go każdemu jako rozsądny wybór. Jedyne problemy jakie miałem spowodowane były czujnikami w aucie. Auto nie bierze oleju nawet przy agresywnej jeździe
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 150KM AUM
  • Rocznik: 2002
  • Przebieg: 220000
  • Spalanie: 11.0 l/100km
Polecam
14.07.2019 Skoda Octavia
(10.0)
Opinia: Posiadam wersje AUM czyli 180KM po kastracji na 150KM. Obecny przebieg 325tys km. Samochód jeździ na LPG od ponad 120tys km. Spalanie oleju 1l na 100tys km więc prawie nic.. Wymienione 2 cewki. Łańcuszek jak na razie oryginalny. Silnik rozpędza Octavię w 8.5s do 100
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 150/AUM
  • Rocznik / Przebieg: 2002/325000
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam