Popularne na rynku

Silnik 1.8T 20V 150KM

62531
Silnik 1.8T 20V 150KM

Silniki Volkswagen MPI są stosowane w samochodach marki

  • Audi
  • Seat
  • Skoda
  • Volkswagen

Silnik 1.8 20V Turbo o mocacy 150KM  to jedna z najpopularniejszych jednostek benzynowych firmy VW. Silnik z lat 90-tych miał zastosowanie w autach segmentu C oraz D marek Audi, VW, Skoda oraz Seat. Bardzo udana konstrukcja chwalona przez użytkowników za super osiągi a u mechaników za bezproblemową naprawę. Zamysłem konstruktorów było stworzenie silnika nieskomplikowanego o dobrych parametrach, najprostszym rozwiązaniem było zastosowanie turbosprężarki i to był strzał w dziesiątkę. Silnik może się pochwalić wysokim momentem obrotowym oraz szerokim wachlarzem mocy przez co można było go montować w ciężkich odmianach aut segmentu D w wersjach sedan oraz kombi np. takich jak Audi A6. Jednostka bardzo chwalona za swoja niezawodność aczkolwiek model z pierwszych lat produkcji przysparzał nie małe problemy. Do najbardziej uciążliwych oraz kosztownych to awarie kompensatorów luzu zaworowego czy problemy z rozciągającym się łańcuchem spinającym wałki rozrządu oraz jego napinaczem. Użytkownicy narzekają również na zbyt duże ubytki oleju sięgające nieraz do 2l na 10 tys/km, najczęstszą przyczyna mogą być zużyte uszczelniacze zaworowe. Jednak te oraz inne drobne awarie nie sprawiają większych problemów z ich naprawą, silnik jest bardzo dobrze znany w serwisach i jego ewentualna naprawa nie przysporzy mechanikom problemów. Dużą zaletą jest dostępność części nowych oraz używanych w przystępnych cenach. Reasumując jednostka 1.8 T jest bardzo chwalona przez kierowców za dobre osiągi, dobrą dynamikę i wysoki moment obrotowy a  dużym plusem jest dostępność części i bezproblemowy serwis.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 20

Typ wtrysku: wielopunktowy

Turbosprężarka

Zalety

  • trwała jednostka
  • dostępność części
  • łatwość naprawy
  • wysoki moment obrotowy
  • dobre osiągi

Wady

  • awarie kompensatorów luzu zaworowego
  • usterki sondy lambdy
  • awarie cewki zapłonowej
  • uwaga na rozciągający się łańcuch oraz napinacz spinający wałki
  • duże ubytki oleju
  • awarie termostatu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 120.000
  • Ilość oleju silnikowego: 3.5-4.6 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 15.000
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG

 Silnik 1.8 20V Turbo o mocy 150KM- występuję z następującymi kodami AGU  AQA  ARZ  ARX 

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 14) (8.4)
Trwałość 8.6/10
Utrzymanie 8.2/10
Dynamika 8.4/10
Głosy według opinii użytkowników: 11 3

Najbardziej awaryjna część

22%
1%
7%
6%
4%
3%
57%
Suma głosów: 72

Opinie użytkowników

05.02.2022 a4 b5
(7.0)
Opinia: Na przykładzie audi a4 b5, pomijając rdze, choinki na tablicy, zawieszenie - które jest przekombinowane, wystarczy popatrzeć na inne auta. Pozytywne opinie o zwyczajnym silniku biorą się chyba z nieznajomości innych stąd widać ewidentnie, że to auto które 90% Sebixów kupuje jako "deutschland dream". Naprawdę, to tak
  • 7.0/10
  • 7.0/10
  • 7.0/10
Zalety: Popularność
Wady: Popularność
  • Silnik: 1.8t - 150KM
  • Rocznik: 2001
  • Przebieg: 290000
  • Spalanie: 12.0 l/100km
Odradzam
11.01.2022 A4 B5
(10.0)
Opinia: Silnik zwinny, zawieszenie wielowahacz robi robote ale twardzo siedzi na drodze. Auto od 6 lat w moich rękach. Po wymianach wahaczy, amorów, tłumika, hamulców, filtrów, świec i rozrządu działa jak marzenie. Wszystko wymieniałem bo było jeszcze oryginalne...no i skończyło swój żywot. Zero wycieków, zero stuków,
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Moc, przyspieszenie, bezawaryjność, brak rdzy, części zamiennych pełno za grosze.
Wady: Koszty wymiany rozrządu i części (dobre wahacze kosztują)....i tyle.
  • Silnik: 150
  • Rocznik: 1999
  • Przebieg: 244000
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam
06.01.2022 audi a4 b5
(7.3)
Opinia: Silnik którego fenomenu nie sposób było usłyszeć, ale też dla mnie nie sposób zrozumieć... Dziś gardzimy autami gdzie trzeba łańcuch rozrządu robić bo się wyciąga, a co mamy w 1.8t? To samo, a nawet więcej problemów. Stosunkowo pancerny to jest dół silnika o ile zadbamy o sitko
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • 6.0/10
Zalety: - trwały silnik przy odpowiednim serwisie
Wady: - rozrząd, a raczej łańcuch i napinacz do roboty - cuda z podciśnieniem - praca daleka od kultury - dynamika mierna, jazda 0, 1 przez turbo.
  • Silnik: 1.8t 150KM
  • Rocznik: 2001
  • Przebieg: 310000
  • Spalanie: 14.0 l/100km
Odradzam
03.09.2021 Passat B5 FL
(9.3)
Opinia: Jak dla mnie silnik bdb, spełnia oczekiwania, spalanie ok 14 litrów gazu przy automacie, moc jest odpowiednia, sam serwisuje i muszę powiedzieć, że obsługa bardzo prosta i przemyślana. Jedynie trochę tłucze u mnie napinacz z łańcuchem ale synchronizacja jest ok.
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Prosta konstrukcja Tanie części Łatwość obsługi Prosta diagnostyka
Wady: Nie ma silników bez wad Lekki pobór oleju 0,5 l na 5 tyś km
  • Silnik: AWT
  • Rocznik: 2003
  • Przebieg: 280000
  • Spalanie: 14.0 l/100km
Polecam
30.09.2019 Volkswagen Bora
(8.7)
Opinia: Silnik jest rewelacyjny. Wspaniała dynamika oraz możliwości, które bardzo dobrze współpracują z instalacją gazową (150 000 km na benzynie, reszta na gazie). Polecam go każdemu jako rozsądny wybór. Jedyne problemy jakie miałem spowodowane były czujnikami w aucie. Auto nie bierze oleju nawet przy agresywnej jeździe
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 150KM AUM
  • Rocznik: 2002
  • Przebieg: 220000
  • Spalanie: 11.0 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię