Volkswagen

Silnik VW 1.8 20V MPI Turbo 150KM EA113

91069
Silnik VW 1.8 20V MPI Turbo 150KM EA113

Silniki VAG MPI R3 / R4 / R5 / VR5 są stosowane w samochodach marki

  • Audi
  • Seat
  • Skoda
  • Volkswagen

Silnik Volkswagen 1.8 20V Turbo z rodziny EA113 o mocy 150KM to jedna z najpopularniejszych jednostek benzynowych firmy VW. Silnik miał zastosowanie w samochodach Audi, VW, Seat oraz Skoda. Bardzo udana konstrukcja chwalona przez użytkowników za super osiągi a u mechaników za bezproblemową naprawę. Zamysłem konstruktorów było stworzenie silnika nieskomplikowanego o dobrych parametrach, najprostszym rozwiązaniem było zastosowanie turbosprężarki i to był strzał w dziesiątkę.


Silnik może się pochwalić wysokim momentem obrotowym  przez co można było go montować w ciężkich autach segmentu D i E. Jednostka bardzo chwalona za swoja niezawodność aczkolwiek odmiany z pierwszych lat produkcji przysparzał nie małe problemy. Do najbardziej uciążliwych oraz kosztownych to awarie kompensatorów luzu zaworowego czy problemy z rozciągającym się łańcuchem spinającym wałki rozrządu oraz jego napinaczem. Użytkownicy narzekają również na zbyt duże ubytki oleju sięgające nieraz do 2l na 10 tys.km, najczęstszą przyczyną mogą być zużyte uszczelniacze zaworowe.


Jednak te oraz inne drobne awarie nie sprawiają większych problemów przy naprawie, silnik jest bardzo dobrze znany w serwisach i jego ewentualna naprawa nie przysporzy mechanikom problemów. Dużą zaletą jest dostępność części nowych oraz używanych w przystępnych cenach. Reasumując jednostka 1.8 T jest bardzo chwalona przez kierowców za dobre osiągi, dobrą dynamikę i wysoki moment obrotowy a dużym plusem jest dostępność części i bezproblemowy serwis..Dodatkowym atutem jest bezproblemowy montaż instalacji gazowej LPG.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 20

Typ wtrysku: wielopunktowy

Turbosprężarka

Zalety

  • trwała jednostka
  • dostępność części
  • łatwość naprawy
  • wysoki moment obrotowy
  • dobre osiągi

Wady

  • awarie kompensatorów luzu zaworowego
  • usterki sondy lambdy
  • awarie cewki zapłonowej
  • uwaga na rozciągający się łańcuch oraz napinacz spinający wałki
  • duże ubytki oleju
  • awarie termostatu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 120.000
  • Ilość oleju silnikowego: 3.5-4.6 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 15.000
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Kody silnika: AEB/AWT/AWL/AGU/AQA/APU/ANB/ARK/ARZ/AUM/AVJ/AJH/AQX/BKV/BJX

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 16) (8.4)
Trwałość 8.6/10
Utrzymanie 8.0/10
Dynamika 8.5/10
Głosy według opinii użytkowników: 12 4

Najbardziej awaryjna część

34%
2%
6%
6%
4%
2%
47%
Suma głosów: 106

Opinie użytkowników

14.09.2024 Volkswagen Golf 4
(9.7)
Opinia: Odpowiadając użytkownikom niżej, którzy tak negatywnie wypowidają się o tym silniku to powiem tak, jak się kupuje za 1 wypłatę takie auto, to nie ma się co dziwić że się wszystko sypie, mam to auto od prawie 15 lat! Zero poboru oleju (raz dolewałem jak
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Niska awaryjność, dobre osiągi, fajna kultura pracy, dobry pod lpg, dostepność części zamiennych
Wady: Wysokie spalanie, trudność w zakupie zdrowego, zadbanego auta
  • Silnik: 1,8T AGU
  • Rocznik: 1999
  • Przebieg: 224000
  • Spalanie: 8.5 l/100km
Polecam
13.04.2023 Skoda Octavia I
(6.0)
Opinia: Problemy z rozrządem, wciąganie oleju przez silnik, wycieki oleju, niska odporność na korozję - z wystąpieniem tych kwestii trzeba się liczyć nabywając pełnoletnią Octavię 1.8 turbo. Nie warto napalać się na sporą moc. Auto 18-20 letnie ma już zwykle za sobą wiele przygód i jest
  • 6.0/10
  • 4.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Fajnie oddający swoją moc silnik. Łatwy serwis.
Wady: Duży apetyt na paliwo. Spory apetyt na olej. Dużo drobnych usterek.
  • Silnik: 150 KM
  • Rocznik: 2000
  • Przebieg: 245000
  • Spalanie: 12.0 l/100km
Odradzam
05.02.2022 a4 b5
(7.0)
Opinia: Na przykładzie audi a4 b5, pomijając rdze, choinki na tablicy, zawieszenie - które jest przekombinowane, wystarczy popatrzeć na inne auta. Pozytywne opinie o zwyczajnym silniku biorą się chyba z nieznajomości innych stąd widać ewidentnie, że to auto które 90% Sebixów kupuje jako "deutschland dream". Naprawdę, to tak
  • 7.0/10
  • 7.0/10
  • 7.0/10
Zalety: Popularność
Wady: Popularność
  • Silnik: 1.8t - 150KM
  • Rocznik: 2001
  • Przebieg: 290000
  • Spalanie: 12.0 l/100km
Odradzam
11.01.2022 A4 B5
(10.0)
Opinia: Silnik zwinny, zawieszenie wielowahacz robi robote ale twardzo siedzi na drodze. Auto od 6 lat w moich rękach. Po wymianach wahaczy, amorów, tłumika, hamulców, filtrów, świec i rozrządu działa jak marzenie. Wszystko wymieniałem bo było jeszcze oryginalne...no i skończyło swój żywot. Zero wycieków, zero stuków,
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Moc, przyspieszenie, bezawaryjność, brak rdzy, części zamiennych pełno za grosze.
Wady: Koszty wymiany rozrządu i części (dobre wahacze kosztują)....i tyle.
  • Silnik: 150
  • Rocznik: 1999
  • Przebieg: 244000
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam
06.01.2022 audi a4 b5
(7.3)
Opinia: Silnik którego fenomenu nie sposób było usłyszeć, ale też dla mnie nie sposób zrozumieć... Dziś gardzimy autami gdzie trzeba łańcuch rozrządu robić bo się wyciąga, a co mamy w 1.8t? To samo, a nawet więcej problemów. Stosunkowo pancerny to jest dół silnika o ile zadbamy o sitko
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • 6.0/10
Zalety: - trwały silnik przy odpowiednim serwisie
Wady: - rozrząd, a raczej łańcuch i napinacz do roboty - cuda z podciśnieniem - praca daleka od kultury - dynamika mierna, jazda 0, 1 przez turbo.
  • Silnik: 1.8t 150KM
  • Rocznik: 2001
  • Przebieg: 310000
  • Spalanie: 14.0 l/100km
Odradzam

Wybierz silnik i dodaj opinię