Volkswagen

Silnik VW 1.8 20V MPI Turbo 163KM-190KM EA113

37887
Silnik VW 1.8 20V MPI Turbo 163KM-190KM EA113

Silniki VAG MPI R3 / R4 / R5 / VR5 są stosowane w samochodach marki

  • Audi
  • Seat
  • Skoda
  • Volkswagen

Silnik Volkswagen 1.8 20V MPI Turbo o mocach 163KM (BFB) lub 190KM (BEX) to nowsze odmiany, które różniły się osprzętem od pozostałych jednostek z tej rodziny (150/180KM).

Najważniejsze zmiany występowały w układzie doładowania oraz układzie wtryskowym.


Silnik z lat 90-tych miał zastosowanie w samochodach Audi A4 B6 i B7. Bardzo udana konstrukcja chwalona przez użytkowników za super osiągi a u mechaników za bezproblemową naprawę. Zamysłem konstruktorów było stworzenie silnika nieskomplikowanego o dobrych parametrach, najprostszym rozwiązaniem było zastosowanie turbosprężarki i to był strzał w dziesiątkę. Dużą zaletą jest dostępność części nowych oraz używanych w przystępnych cenach. Reasumując jednostka 1.8 T jest bardzo chwalona przez kierowców za dobre osiągi, dobrą dynamikę i wysoki moment obrotowy a  dużym plusem jest dostępność części i bezproblemowy serwis.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 20

Typ wtrysku: wielopunktowy

Turbosprężarka

Zalety

  • trwała jednostka
  • dostępność części
  • bezproblemowy serwis
  • wysoki moment obrotowy
  • dobre osiągi
  • bardzo dobra dynamika

Wady

  • awarie kompensatorów luzu zaworowego
  • usterki sondy lambdy
  • awarie cewki zapłonowej
  • uwaga na rozciągający się łańcuch oraz napinacz spinający wałki duże ubytki oleju awarie termostatu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 120.000 km
  • Ilość oleju silnikowego: 3.5-4.0 L L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 30.000 km lub 2 lata
  • Przegląd serwisowy co 2 lata
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Kody silnika: BFB/BEX

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 8) (8.8)
Trwałość 8.8/10
Utrzymanie 8.6/10
Dynamika 9.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 7 1

Najbardziej awaryjna część

64%
6%
13%
3%
6%
3%
7%
Suma głosów: 72

Opinie użytkowników

20.08.2023 A4 B7 1.8T Quattro
(9.7)
Opinia: Znakomita dynamika, niska awaryjność, dobra współpraca z LPG
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Dynamika, niska awaryjność, współpraca z LPG, koszty utrzymania
Wady: Brak
  • Silnik: 163 BFB
  • Rocznik: 2005
  • Przebieg: 200000
  • Spalanie: 11.5 l/100km
Polecam
07.02.2023 Obecnie a4 b6 avant
(8.0)
Opinia: Oceniam w kategorii silników do pojemności 2.0 1.8t BFB 163km obecnie, wcześniej miałem 1.8t AEB 150km Silnik według mojej oceny fana motoryzacji który użytkował wiele aut może być za całokształt dałbym 7/10 *Kultura pracy 7/10 może to wina średniej półki budy auta a4b6 i kwestia wyciszenia ale
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Silnik 1.8t występował w wielu modelach aut produkowany od 1995roku do 2010 chyba ostatnie wypusty w seat exeo przez ten okres przeszedł kilka modyfikacji ale to dalej 1.8t z wtryskiem pośrednim. Długi okres produkcji przekłada się na popularności za czym idzie dobry dostęp do części
Wady: Jak każdy silnik ma ma wady niektóre kumulują się przy złej eksploatacji. Wiek, przebieg robi swoje coraz trudniej trafić na zadbane jednostki dużo po pseudo tuningu
  • Silnik: 163 BFB
  • Rocznik: 2004
  • Przebieg: 186.00
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam
07.01.2023 Audi A4 b6 1,8T
(10.0)
Opinia: Bardzo dobry samochód, komfortowy i niezniszczalny. Polecam każdemu kto ma dość awarii samochodu.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Mało pali, jest dynamiczny, stosunkowo cichy.
Wady: Szkoda że już nie robią takich dobrych jednostek.
  • Silnik: 163KM BFB
  • Rocznik: 2003
  • Przebieg: 308000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
13.08.2022 A4 B6 cabrio 1.8t 163
(10.0)
Opinia: 1.8t to legenda miałem paska 150KM i mam po latach a4 163KM. Przebiegi 500 000 nie straszne. Szkoda że nie produkują dalej. Szybki i w miarę oszczędny bo porównując 1.6 pali może 1 litr więcej, ale wrażenia z jazdy :)))))) może podniosę moc tak na
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Silnik, spalanie, osiągi, elastyczność, kultura pracy, możliwość tuningu na 600KM itd.
Wady: To prawda że napinacz faz daje we znaki i nawet czasami jak się go wymieni. Olej bierze ok 2l na 10 tysi ale jak wykręcisz na silniku pół bani i dalej jedzie to szacun i mogę dolewać (przynajmniej non stop świerzy :)). No i zawieszenie ten wielo wąchacz tylko oryg.
  • Silnik: 163
  • Rocznik: 2003
  • Przebieg: 260000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
24.05.2022 A4B7 AVANT
(8.7)
Opinia: Silnik o super dynamice i elastycznosci. Czy wart jest swojej legendy hyym chyba nie po prostu zwykły uturbiony silnik z tanim osprzętem lecz wielkim apetytem na paliwo. Mój oleju nie bierze, ale może to wyjątek :)
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
Zalety: DYNAMIKA ORAZ TANIE CZĘŚCI
Wady: SPALANIE!!!
  • Silnik: 163 BFB
  • Rocznik: 2006
  • Przebieg: 230000
  • Spalanie: 12.0 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię