Silniki VAG MPI R3 / R4 / R5 / VR5 są stosowane w samochodach marki
Silnik Volkswagen 1.8 20V MPI Turbo o mocach 163KM (BFB) lub190KM (BEX) to nowsze odmiany, które różniły się osprzętem od pozostałych jednostek z tej rodziny (150/180KM).
Najważniejsze zmiany występowały w układzie doładowania oraz układzie wtryskowym.
Silnik z lat 90-tych miał zastosowanie w samochodach Audi A4 B6 i B7. Bardzo udana konstrukcja chwalona przez użytkowników za super osiągi a u mechaników za bezproblemową naprawę. Zamysłem konstruktorów było stworzenie silnika nieskomplikowanego o dobrych parametrach, najprostszym rozwiązaniem było zastosowanie turbosprężarki i to był strzał w dziesiątkę. Dużą zaletą jest dostępność części nowych oraz używanych w przystępnych cenach. Reasumując jednostka 1.8 T jest bardzo chwalona przez kierowców za dobre osiągi, dobrą dynamikę i wysoki moment obrotowy a dużym plusem jest dostępność części i bezproblemowy serwis.
Opinia:
Znakomita dynamika, niska awaryjność, dobra współpraca z LPG
9.0/10
10.0/10
10.0/10
Zalety:
Dynamika, niska awaryjność, współpraca z LPG, koszty utrzymania
Wady:
Brak
Silnik:
163 BFB
Rocznik:
2005
Przebieg:
200000
Spalanie:
11.5 l/100km
Polecam
07.02.2023Obecnie a4 b6 avant
(8.0)
Opinia:
Oceniam w kategorii silników do pojemności 2.0
1.8t BFB 163km obecnie, wcześniej miałem 1.8t AEB 150km
Silnik według mojej oceny fana motoryzacji który użytkował wiele aut może być za całokształt dałbym 7/10
*Kultura pracy 7/10 może to wina średniej półki budy auta a4b6 i kwestia wyciszenia ale
jeździłem o wiele cichszymi jednostkami począwszy od starego mercedesa 190 z 87r w którym silnika na wolnych obrotach praktycznie nie było słychać po marki takie jak Hyundai, honda bmw itp..
*Łatwość obsługi i naprawy 8/10
Tutaj przyznam że jest dobrze wszystko rozmieszczone pod maską w miarę w widocznych i dostępnych miejscach. Alternator da się wyjąć w miarę sprawnie i szybko, pasek osprzęt też szybko się zmieni, do filtra oleju dobry dostęp, hamulce też nie stanowią problemu z tyłu tłoczek wkręcany z przodu standard, wymiana zawieszenia też idzie ogarnąć nawet dla informatyków. Rozrząd z przodu wymaga rozebrania całego przodu zdjęcia zderzaka i pasa przedniego żeby był dobry dostęp tutaj nie postarali się bo zajmuję to więcej czasu ale katologowo wymiana co 160tys na oryginalnych częściach dobre zamienniki chyba 100tys
*Wytrzymałość 7/10 może być jak na benzynę passat miał 360tys jak go sprzedawałem silnik trochę ciekł to tu to tam 110tys km zrobione na LPG turbina nie robiona palił na dotyk dolewki oleju znośne 1litr/10tys km smoka też nie czyściłem ( olej regularnie zmieniany co 10tys ) ubytki płynu chłodzącego 100/150mln na 10tys km to raczej norma bo płyn odparuje w BFB i AEB identyczne obserwację. Według mechaników blok silnika uchodzi za w miarę trwały ale po przez nie umiejętne traktowanie i tuning zepsuć się może jak każdy inny a wtedy koszty naprawy nie będą małe. Trzeba szukać zadbanych jednostek ja już jeździłem kilkoma to widziałem różnice w dynamice. Kto ma dobry egzemplarz raczej trzyma.
8.0/10
8.0/10
8.0/10
Zalety:
Silnik 1.8t występował w wielu modelach aut produkowany od 1995roku do 2010 chyba ostatnie wypusty w seat exeo przez ten okres przeszedł kilka modyfikacji ale to dalej 1.8t z wtryskiem pośrednim. Długi okres produkcji przekłada się na popularności za czym idzie dobry dostęp do części
wiele przypadłości awarii opisanych na forum.
Spanie : w miarę od 7l benzyny do 11 na mieście LPG trasa od 8,5litra do 12,5 litra
Osiągi : zadowalające dynamika dobra
Koszty utrzymania co rocznym przeglądów: skromny budżet Polaka wystarczy by utrzymać auto z tym silnikiem
Wady:
Jak każdy silnik ma ma wady niektóre kumulują się przy złej eksploatacji. Wiek, przebieg robi swoje coraz trudniej trafić na zadbane jednostki dużo po pseudo tuningu
Silnik:
163 BFB
Rocznik:
2004
Przebieg:
186.00
Spalanie:
9.0 l/100km
Polecam
07.01.2023Audi A4 b6 1,8T
(10.0)
Opinia:
Bardzo dobry samochód, komfortowy i niezniszczalny. Polecam każdemu kto ma dość awarii samochodu.
10.0/10
10.0/10
10.0/10
Zalety:
Mało pali, jest dynamiczny, stosunkowo cichy.
Wady:
Szkoda że już nie robią takich dobrych jednostek.
Silnik:
163KM BFB
Rocznik:
2003
Przebieg:
308000
Spalanie:
8.0 l/100km
Polecam
13.08.2022A4 B6 cabrio 1.8t 163
(10.0)
Opinia:
1.8t to legenda miałem paska 150KM i mam po latach a4 163KM. Przebiegi 500 000 nie straszne. Szkoda że nie produkują dalej. Szybki i w miarę oszczędny bo porównując 1.6 pali może 1 litr więcej, ale wrażenia z jazdy :)))))) może podniosę moc tak na
250KM tak dla komfortu i z nudów, ale silnik w serii już zadowoli każdego kierowcę. Jak się normalnie jeździ to 7 do 8 litrów. Jak się pasuje ok 140-160 ok 12l. Jak się leci max. To 17l czyli spalanie w normie w szczególności że to cabrio prawie 1600kg.
10.0/10
10.0/10
10.0/10
Zalety:
Silnik, spalanie, osiągi, elastyczność, kultura pracy, możliwość tuningu na 600KM itd.
Wady:
To prawda że napinacz faz daje we znaki i nawet czasami jak się go wymieni. Olej bierze ok 2l na 10 tysi ale jak wykręcisz na silniku pół bani i dalej jedzie to szacun i mogę dolewać (przynajmniej non stop świerzy :)). No i zawieszenie ten wielo wąchacz tylko oryg.
Silnik:
163
Rocznik:
2003
Przebieg:
260000
Spalanie:
8.0 l/100km
Polecam
24.05.2022A4B7 AVANT
(8.7)
Opinia:
Silnik o super dynamice i elastycznosci. Czy wart jest swojej legendy hyym chyba nie po prostu zwykły uturbiony silnik z tanim osprzętem lecz wielkim apetytem na paliwo. Mój oleju nie bierze, ale może to wyjątek :)