Volvo

Silnik Volvo 2.4 R5 20V VVT 140KM B5244S2

31090
Silnik Volvo 2.4 R5 20V VVT 140KM B5244S2

Silniki Volvo VME - VVT / CVVT są stosowane w samochodach marki

  • Volvo
  • Ford

Silnik Volvo 2.4 R5 20V VVT B5244S2 o mocy 140KM został opracowany wspólnie z konstruktorami Porsche. Bardzo dobra jednostka o świetnych osiągach i wysokiej kulturze pracy oraz przyzwoitym poziomie spalania. Wersja 140-konna nieco ospała o słabszej dynamice więc lepszym wyborem jest wersja 170-konna której parametry są na wysokim poziomie. Jednostka nie stwarzająca większych problemów użytkownikowi i przy odpowiednim serwisowaniu osiągniemy przebieg 400-500 tys. km.


Do największych przypadłości można zaliczyć awarie przepustnicy, cewki zapłonowej czy przepływomierza. Również serwis tej jednostki nie należy do tanich oraz części zamienne nie są tak tanie jak w przypadku klasycznych silników. Do takich należy wymiana rozrządu, którego cena dochodzi do 1500zł. Poza tym można śmiało powiedzieć, że jednostka 2.4 R5 20V VVT B5244S2 jest udaną konstrukcją o świetnej dynamice oraz wysokiej kulturze pracy i niskiej awaryjności.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 5-cylindrowy

Ilość zaworów: 20

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • dobra dynamika
  • dobra kultura pracy
  • dobra współpraca z LPG

Wady

  • wysokie koszy serwisu
  • wysokie koszty części
  • awarie cewki zapłonowej
  • awarie przepustnicy
  • awarie przepływomierza
  • droga wymiana rozrządu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 150.000km
  • Ilość oleju silnikowego: 5.8 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 7) (7.4)
Trwałość 8.3/10
Utrzymanie 6.9/10
Dynamika 7.1/10
Głosy według opinii użytkowników: 6 1

Najbardziej awaryjna część

9%
9%
23%
9%
9%
0%
41%
Suma głosów: 22

Opinie użytkowników

14.09.2024 Volvo S60 I
(9.3)
Opinia: Mam mojego łosia od 1.5 roku i przejechałem nim ok 25tyś km i mogę powiedzieć, że ten silnik to wspaniała konstrukcja. Bardzo wysoka kultura pracy, gładko wchodzi na obroty, duża pojemność daje elastyczność przy niższych obrotach, jednocześnie ma wystarczająco mocy, żeby szybko i bezpiecznie wyprzedzić.
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Wysoka kultura pracy Dobrze współpracuje z LPG Wystarczająca moc Niska awaryjność Dźwięk
Wady: Wysokie koszty serwisu Mały wybór oryginalnych części
  • Silnik: 140km
  • Rocznik: 2001
  • Przebieg: 372000
  • Spalanie: 9.5 l/100km
Polecam
02.12.2022 V70 2007
(7.0)
Opinia: Rozrząd wcale nie jest drogi - części Plus robota wyszło 850zl więc okej. Mam v70 z 2007r. I trochę rzeczy trzeba zrobić, tym bardziej że przebieg to 330 000. Tuleje wahaczy przednich, pasek osprzętu, termostat... Ogólnie w 15 letnim aucie zawsze coś jest do roboty.
  • 5.0/10
  • 9.0/10
  • 7.0/10
Zalety: Fajny dźwięk i niezła dynamika jak na 140 konnego łosia.
Wady: Chyba spalanie, ale jak ktoś chce mniejsze, to proponuję punto 1.2 😀
  • Silnik: 140
  • Rocznik: 2007
  • Przebieg: 330000
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam
24.09.2020 Volvo V70 ll
(8.0)
Opinia: Pracuje ładnie, bez zarzutu. Natenczas przejechałem nim 9500km od momentu zakupu. Bez awarii dotychczas. Oleju ubyło niewiele , może 0,3L, czyli w normie. Świetnie pracuje na wyższych obrotach .
  • 10.0/10
  • 6.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Działa bez zarzutu od zakupu w styczniu.
Wady: Na razie brak.
  • Silnik: 140km
  • Rocznik: 2001
  • Przebieg: 389800
  • Spalanie: 10.7 l/100km
Polecam
25.11.2019 V70 II Bi-Fuel
(7.3)
Opinia: Samochód co prawa w wersji Bi-Fuel, ale oprócz wzmocnionej głowicy i zaworów niczym się nie różni. Samochód z automatem i tym silnikiem przejechał już 480k km i nadal trzyma kompresję, bierze 1L oleju na 10k km czyli bardzo dobrze. Dynamika nie jest najlepsza, ale za to
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • 5.0/10
  • Silnik: 140KM/B5244SG
  • Rocznik: 2004
  • Przebieg: 480000
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam
20.11.2018 PIotr
(8.0)
Opinia: Silnik świetny, praktycznie bezawaryjny i bardzo trwały, jedyne co to przy ok 300 tys pojawia sie wyciek oleju na uczelnieniu koła zmiennych faz rozrządu, niestety wymiana koła ok 900 z ł samo koło. Mój silnik 300 tys km od wymiany do wyminay nie ma zużycia oleju
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • 7.0/10
  • Silnik: 140 km
  • Rocznik / Przebieg: 2004/315 000
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam