Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Volvo 2.4 R5 10V DOHC 144KM B5252FS występował w modelach Volvo 850, S70 i V70 w latach 1993-1999 pod oznaczeniem 2.5 10V. Ta odmiana posiadała katalizator i była wyposażona w system V-VIS, który okazał się dosyć kłopotliwy i w 1996 roku został wycofany. Jednostka wykonana w całości z aluminium wyposażona we wtrysk wielopunktowy oraz rozrząd oparty na pasku.
Każdy użytkownik powinien pamiętać o wymianie paska rozrządu nie później niż co 75 tys. km. W opinii użytkowników silnik uchodzi za bardzo trwały i bez większych problemów pokonuje przebiegi 400 tys. km. Do najbardziej uciążliwych awarii trzeba zapisać wspomniany system V-VIS oraz awarie uszczelek wału korbowego czy pompy oleju. Poza tym silnik uchodzi za trwały a jego dynamika oraz kultura pracy są na bardzo dobrym poziomie.
Rodzaj układu: 5-cylindrowy
Ilość zaworów: 10
Typ wtrysku: wielopunktowy
| Średnia (głosów: 1) | (7.3) |
| Trwałość | 9.0/10 |
| Utrzymanie | 7.0/10 |
| Dynamika | 6.0/10 |