Volvo

Silnik Volvo 2.4i R5 20V VVT 170KM B5244S

14370
Silnik Volvo 2.4i R5 20V VVT 170KM B5244S

Silniki Volvo VME - VVT / CVVT są stosowane w samochodach marki

  • Volvo
  • Ford

Silnik Volvo 2.4i R5 20V VVT B5244S o mocy 170KM został opracowany wspólnie z konstruktorami Porsche. Silnik posiada zmienne fazy rozrządu. Jest to bardzo dobra jednostka o świetnych osiągach i wysokiej kulturze pracy oraz przyzwoitym poziomie spalania. Jednostka nie stwarzająca większych problemów użytkownikowi i przy odpowiednim serwisowaniu osiągniemy przebieg 400-500 tys. km.


Do największych przypadłości można zaliczyć awarie przepustnicy, cewki zapłonowej czy przepływomierza. Również serwis tej jednostki nie należy do tanich oraz części zamienne nie są tak tanie jak w przypadku klasycznych silników. Do takich należy wymiana rozrządu, którego cena dochodzi do 1500zł. Poza tym można śmiało powiedzieć, że jednostka 2.4i R5 20V VVT B5244S jest udaną konstrukcją o świetnej dynamice oraz wysokiej kulturze pracy i niskiej awaryjności.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 5-cylindrowy

Ilość zaworów: 20

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • dobra dynamika
  • dobra kultura pracy
  • dobra współpraca z LPG

Wady

  • wysokie koszy serwisu
  • wysokie koszty części
  • awarie cewki zapłonowej
  • awarie przepustnicy
  • awarie przepływomierza
  • droga wymiana rozrządu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 150.000km
  • Ilość oleju silnikowego: 5.8 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 4) (7.7)
Trwałość 9.3/10
Utrzymanie 6.5/10
Dynamika 7.3/10
Głosy według opinii użytkowników: 3 1

Najbardziej awaryjna część

40%
10%
20%
0%
20%
10%
0%
Suma głosów: 10

Opinie użytkowników

02.11.2023 v70 II
(8.3)
Opinia: Silnik dynamiczny z dużą kulturą pracy, problem z cewkami ,należy też pilnować poziomu oleju zwłaszcza przy dynamicznej jeździe.
  • 8.0/10
  • 9.0/10
  • 8.0/10
Wady: pękający blok silnika w moim przypadku 3 cylinder
  • Silnik: 170
  • Rocznik: 2004
  • Przebieg: 400000
  • Spalanie: 8.6 l/100km
Odradzam
28.05.2023 Volvo V70 II
(9.3)
Opinia: Nie do zdarcia. 350 tysięcy i jedynie co było do wymiany to przepustnica. Oleju nie bierze i jedyne co trzeba to wymieniać go co 15000 kilometrów. Po 300 tysiącach zacząłem lać pół syntetyka (10W40).
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Trwały, dynamiczny, można kręcić go jak złoto (na 2 biegu do 100 km/h), cichy.
Wady: Paliwożerny. W V70 II te 9 litrów w cyklu mieszanym to niestety norma.
  • Silnik: 170,KM
  • Rocznik: 2002
  • Przebieg: 351250
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam
25.07.2020 S60, 1 gen
(6.3)
Opinia: Wszystko spoko do miesiąca po zakupie. Potem combo awarii prawie przyprawiło mnie o zawał. S60 z 2001 roku sprawiła, że coraz intensywniej zaczynałem myśleć o mocnej gałęzi drzewa w ogródku i sznurku na niej... Cholerna przepustnica + przepływomierz i osprzęt + oc + sprzęgło +
  • 10.0/10
  • 4.0/10
  • 5.0/10
  • Silnik: 170/2.4
  • Rocznik: 2001
  • Przebieg: 300000
  • Spalanie: 13.0 l/100km
Polecam
13.02.2018 v70
(6.7)
Opinia: Bardzo dobry silnik. Do tej pory naprawy były związane z osprzętem - wentylator chłodnicy (Bosch), czujnik cisnienia na listwie wtryskowej (Bosch), pompka od spryskiwacza, membrana odmy i regenracja rozrusznika (działał, ale "przy okazji" nowego sprzęgła). Cały czas oryginalny dwumas - trzyma parametry. Pali nie mało
  • 9.0/10
  • 5.0/10
  • 6.0/10
  • Silnik: 170
  • Rocznik: 2004
  • Przebieg: 280000
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam