Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Opel 1.2 16V Twinport o mocy 80KM w szczególności znany z Opla Corsy C. Konstrukcja silnika bardzo prosta, co przekłada się na jej trwałość i małą awaryjność. Kierowcy chwalą sobie silnik za niski poziom spalania, dostępność części i bezawaryjność, dużym plusem jest rozrząd oparty na łańcuchu, niestety nie jest niezniszczalny. Do minusów trzeba dopisać rozciągający się łańcuch, który trzeba sprawdzać już przy przebiegu 100 tys/km!
Również poziom spalania nie należy do małych jak na segment auta B do którego jest dedykowany. Auta z tym silnikiem bardziej sprawdzają się do użytkowania w mieście i na krótszych odcinkach. Podsumowując silnik 1.2 16V można stwierdzić, że jest to udana jednostka o nieskomplikowanej konstrukcji co przekłada się na jej trwałość i niskie koszty użytkowania.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
Rozrząd oparty na łańcuchu– jednak trzeba uważać na jego rozciąganie !!! Zalecana jest jego kontrola i ewentualna przy przebiegu 100.000 tys/km !!!
| Średnia (głosów: 11) | (7.4) |
| Trwałość | 8.1/10 |
| Utrzymanie | 8.6/10 |
| Dynamika | 5.4/10 |