Popularne na rynku

Silnik Renault 1.2 16V MPI 75KM D4F

63451
Silnik Renault 1.2 16V MPI 75KM D4F

Silniki Renault D / K / F4 / F5 / N / V są stosowane w samochodach marki

  • Dacia
  • Renault

Silnik Renault 1.2 16V MPI D4F o mocy 75KM wszedł do produkcji w 1999 roku i miał zastosowanie w samochodach segmentu A i B, najbardziej znany z Clio II/III, Kangoo oraz Dacii Logan i Sandero. Konstrukcja bardzo prosta i bardzo trwała a co za tym idzie tania w użytkowaniu i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu przejdziemy 400 tys km. Silnik z wielopunktowym wtryskiem, z rozrządem na pasku a jego interwał przypada na 120.000km. Jednostka trwała o prostej konstrukcji nie przysparzająca użytkownikowi większych problemów, jednak nie jest wolna od drobnych awarii takich jak problemy z przepustnicą przy przebiegach 100tys/km co wymaga wyczyszczenia, problemem może być świeca zapłonowa którą należy wymieniać co 60 tys/km. Nie jest to duży problem, ponieważ części są w bardzo przystępnych cenach a serwis jest łatwy w naprawie. Po stronie plusów musimy zapisać dobrą dynamikę oraz trwałość i niski poziom spalania, kultura pracy jest na dobrym poziomie.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwały 16 zaworowy silnik
  • dobre parametry
  • niezła dynamika
  • niskie spalanie
  • łatwość montażu LPG

Wady

  • najczęstsze usterki to awarie cewek zapłonowych
  • problemy ze świecami zapłonowymi wymiana co 60 tys/km
  • awarie przepustnicy

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 120.000
  • Ilość oleju silnikowego: 4.0 L, typ oleju: Elf 5W40, wymiana po 30.000 km lub 2 lata
  • Przegląd serwisowy co 30.000
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 11) (7.5)
Trwałość 8.2/10
Utrzymanie 8.2/10
Dynamika 6.2/10
Głosy według opinii użytkowników: 9 2

Najbardziej awaryjna część

28%
10%
3%
9%
26%
3%
21%
Suma głosów: 58

Opinie użytkowników

22.03.2022 CLIO III GRANDTOUR
(4.0)
Opinia: Przy LPG konieczność regulacji zaworów przynajmniej co 30000 km - po 80000 konieczność wymiany zaworów i gniazd w głowicy
  • 4.0/10
  • 4.0/10
  • 4.0/10
Wady: Konieczność częstej regulacji zaworów - koszt ok 400zł w tym dwie uszczelki
  • Silnik: 55KW D4F D7
  • Rocznik: 2012
  • Przebieg: 289000
  • Spalanie: 8.4 l/100km
Odradzam
17.12.2021 Renault Kangoo 2006r
(9.3)
Opinia: Nic złego nie można powiedzieć może poza ciut większym niż normatywne apetytem na olej
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Prosty, tanie części
Wady: Lubi olej, średnio dolewka 0,5l na 1000-2000km zależnie od cyklu nateżenia jazdy
  • Silnik: 1,2 16v
  • Rocznik: 2006
  • Przebieg: 203000
  • Spalanie: 7.1 l/100km
Polecam
21.08.2020 Marka: RENAULT Model: Clio II Ph2 poliftingu
(8.7)
Opinia: Mam Clio z tym silnikiem + klimatronik, elekt. szyby i lusterka, 4 poduszki od 9 lat i niczym strasznym - kosztownym, mnie nie zaskoczyło. Zrobiłem już ponad 120 tys. km, aktualnie ma 284 tys, km przebiegu i do tej pory zostało w nim wymienione: sprzęgło
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: trwały 16 zaworowy silnik dobre parametry niezła dynamika niskie spalanie
Wady: u mnie trochę oleju bierze ok. 0.3l/1000km
  • Silnik: Kod Silnika: D4F712
  • Rocznik: 2001
  • Przebieg: 284 tys. km
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Polecam
13.05.2020 Clio 2 Ph II
(7.3)
Opinia: Jeśli kupujesz Clio 2 silnik ten będzie jednym z lepszych wyborów. Ja kupiłem Clio 2 z tym silnikiem jako pierwsze auto w swoim życiu. Moc jest w porządku, choć wiadomo że po 3 latach jeżdżenia, tych 20-30 KM człowiekowi brakuje. Jest to silnik trwały, jeśli
  • 8.0/10
  • 7.0/10
  • 7.0/10
Zalety: cichy kultura pracy dosyć dynamiczny w Clio 2 do 80 km/h mało pali
Wady: chciałoby się te 20 koni więcej idiotyczne rozwiązania generujące większe koszty naprawy nie lubi lpg nie lubi jak się o niego nie dba
  • Silnik: D4F712
  • Rocznik: 2003
  • Przebieg: 206000
  • Spalanie: 6.2 l/100km
Polecam
24.02.2020 Renoult clio 2
(7.0)
Opinia: Posiadam reno clio z tym silnikiem leje olej i nic od 2 lat i przejechaniu 40 tyś się nie zepsuło, olej zmieniam co 10 tyś.
  • 10.0/10
  • 6.0/10
  • 5.0/10
Zalety: Małe spalanie Niezawodność
Wady: Pali olej u mnie 200 ml na 1 tyś km
  • Silnik: 75
  • Rocznik: 2002
  • Przebieg: 12000
  • Spalanie: 7.4 l/100km
Polecam