Silnik Renault 1.2 16V MPI D4F o mocy 75KM wszedł do produkcji w 1999 roku i miał zastosowanie w samochodach segmentu A i B, najbardziej znany z Clio II/III, Kangoo oraz Dacii Logan i Sandero. Konstrukcja bardzo prosta i bardzo trwała a co za tym idzie tania w użytkowaniu i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu przejdziemy 400 tys km. Silnik z wielopunktowym wtryskiem, z rozrządem na pasku a jego interwał przypada na 120.000km. Jednostka trwała o prostej konstrukcji nie przysparzająca użytkownikowi większych problemów, jednak nie jest wolna od drobnych awarii takich jak problemy z przepustnicą przy przebiegach 100tys/km co wymaga wyczyszczenia, problemem może być świeca zapłonowa którą należy wymieniać co 60 tys/km. Nie jest to duży problem, ponieważ części są w bardzo przystępnych cenach a serwis jest łatwy w naprawie. Po stronie plusów musimy zapisać dobrą dynamikę oraz trwałość i niski poziom spalania, kultura pracy jest na dobrym poziomie.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
Średnia (głosów: 11) | (7.5) |
Trwałość | 8.2/10 |
Utrzymanie | 8.2/10 |
Dynamika | 6.2/10 |