Popularne na rynku

Silnik Renault 1.2 16V MPI 75KM D4F

84531
Silnik Renault 1.2 16V MPI 75KM D4F

Silniki Renault MPI / EFI / IDE są stosowane w samochodach marki

  • Dacia
  • Renault

Silnik Renault 1.2 16V MPI D4F o mocy 75KM wszedł do produkcji w 1999 roku i miał zastosowanie w samochodach segmentu A i B, najbardziej znany z Clio II/III, Kangoo oraz Dacii Logan i Sandero. Konstrukcja bardzo prosta i bardzo trwała a co za tym idzie tania w użytkowaniu i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu przejdziemy 400 tys km. Silnik z wielopunktowym wtryskiem, z rozrządem na pasku a jego interwał przypada na 120.000km. Jednostka trwała o prostej konstrukcji nie przysparzająca użytkownikowi większych problemów.

Jednak nie jest wolna od drobnych awarii takich jak problemy z przepustnicą przy przebiegach 100tys/km co wymaga wyczyszczenia, problemem może być świeca zapłonowa którą należy wymieniać co 60 tys/km. Nie jest to duży problem, ponieważ części są w bardzo przystępnych cenach a serwis jest łatwy w naprawie. Po stronie plusów musimy zapisać dobrą dynamikę oraz trwałość i niski poziom spalania, kultura pracy jest na dobrym poziomie.Dodatkowym atutem jest bezproblemowy montaż instalacji gazowej LPG.Następcą silnika jest nowsza konstrukcja  1.2 16V TCe D4Ft która zasilała modele aut Renault od roku 2007.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwały 16 zaworowy silnik
  • dobre parametry
  • niezła dynamika
  • niskie spalanie
  • łatwość montażu LPG

Wady

  • najczęstsze usterki to awarie cewek zapłonowych
  • problemy ze świecami zapłonowymi wymiana co 60 tys/km
  • awarie przepustnicy

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 120.000
  • Ilość oleju silnikowego: 4.0 L, typ oleju: Elf 5W40, wymiana po 30.000 km lub 2 lata
  • Przegląd serwisowy co 30.000
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 12) (7.6)
Trwałość 8.3/10
Utrzymanie 8.3/10
Dynamika 6.2/10
Głosy według opinii użytkowników: 10 2

Najbardziej awaryjna część

34%
9%
2%
6%
23%
6%
20%
Suma głosów: 82

Opinie użytkowników

17.10.2023 Twingo I
(8.3)
Opinia: Ogólnie bardzo dobry silnik ze starej szkoły. Spalanie niskie jak na benzynę ( średnie w cyklu mieszanym 5.5-6L ). Psują się zazwyczaj drobiazgi takie jak cewka czy termostat. Nic mu się nie stało nawet jak cały płyn uciekł w czasie jazdy przez walnięty termostat. Póki
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Niskie spalanie Prosty i bezawaryjny Tanie części
Wady: Przekombinowany dolot w starszej odmianie Przeciętna kultura pracy Wymaga ręcznej regulacji luzu zaworowego
  • Silnik: D4F 75 KM 16V
  • Rocznik: 2002
  • Przebieg: 190000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
22.03.2022 CLIO III GRANDTOUR
(4.0)
Opinia: Przy LPG konieczność regulacji zaworów przynajmniej co 30000 km - po 80000 konieczność wymiany zaworów i gniazd w głowicy
  • 4.0/10
  • 4.0/10
  • 4.0/10
Wady: Konieczność częstej regulacji zaworów - koszt ok 400zł w tym dwie uszczelki
  • Silnik: 55KW D4F D7
  • Rocznik: 2012
  • Przebieg: 289000
  • Spalanie: 8.4 l/100km
Odradzam
17.12.2021 Renault Kangoo 2006r
(9.3)
Opinia: Nic złego nie można powiedzieć może poza ciut większym niż normatywne apetytem na olej
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Prosty, tanie części
Wady: Lubi olej, średnio dolewka 0,5l na 1000-2000km zależnie od cyklu nateżenia jazdy
  • Silnik: 1,2 16v
  • Rocznik: 2006
  • Przebieg: 203000
  • Spalanie: 7.1 l/100km
Polecam
21.08.2020 Marka: RENAULT Model: Clio II Ph2 poliftingu
(8.7)
Opinia: Mam Clio z tym silnikiem + klimatronik, elekt. szyby i lusterka, 4 poduszki od 9 lat i niczym strasznym - kosztownym, mnie nie zaskoczyło. Zrobiłem już ponad 120 tys. km, aktualnie ma 284 tys, km przebiegu i do tej pory zostało w nim wymienione: sprzęgło
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: trwały 16 zaworowy silnik dobre parametry niezła dynamika niskie spalanie
Wady: u mnie trochę oleju bierze ok. 0.3l/1000km
  • Silnik: Kod Silnika: D4F712
  • Rocznik: 2001
  • Przebieg: 284 tys. km
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Polecam
13.05.2020 Clio 2 Ph II
(7.3)
Opinia: Jeśli kupujesz Clio 2 silnik ten będzie jednym z lepszych wyborów. Ja kupiłem Clio 2 z tym silnikiem jako pierwsze auto w swoim życiu. Moc jest w porządku, choć wiadomo że po 3 latach jeżdżenia, tych 20-30 KM człowiekowi brakuje. Jest to silnik trwały, jeśli
  • 8.0/10
  • 7.0/10
  • 7.0/10
Zalety: cichy kultura pracy dosyć dynamiczny w Clio 2 do 80 km/h mało pali
Wady: chciałoby się te 20 koni więcej idiotyczne rozwiązania generujące większe koszty naprawy nie lubi lpg nie lubi jak się o niego nie dba
  • Silnik: D4F712
  • Rocznik: 2003
  • Przebieg: 206000
  • Spalanie: 6.2 l/100km
Polecam