Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Renault 1.2 16V MPI D4F o mocy 75KM wszedł do produkcji w 1999 roku i miał zastosowanie w samochodach segmentu A i B, najbardziej znany z Clio II/III, Kangoo oraz Dacii Logan i Sandero. Konstrukcja bardzo prosta i bardzo trwała a co za tym idzie tania w użytkowaniu i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu przejdziemy 400 tys km. Silnik z wielopunktowym wtryskiem, z rozrządem na pasku a jego interwał przypada na 120.000km. Jednostka trwała o prostej konstrukcji nie przysparzająca użytkownikowi większych problemów.
Jednak nie jest wolna od drobnych awarii takich jak problemy z przepustnicą przy przebiegach 100tys/km co wymaga wyczyszczenia, problemem może być świeca zapłonowa którą należy wymieniać co 60 tys/km. Nie jest to duży problem, ponieważ części są w bardzo przystępnych cenach a serwis jest łatwy w naprawie. Po stronie plusów musimy zapisać dobrą dynamikę oraz trwałość i niski poziom spalania, kultura pracy jest na dobrym poziomie.Dodatkowym atutem jest bezproblemowy montaż instalacji gazowej LPG.Następcą silnika jest nowsza konstrukcja 1.2 16V TCe D4Ft która zasilała modele aut Renault od roku 2007.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
Dacia Logan I FL 1.2 16V 75KM (D4F 732)
Dacia Logan II 1.2 16V 75KM (D4F 732)
Dacia Sandero I 1.2 16V 75KM (D4F 732)
Dacia Sandero II 1.2 16V 75KM (D4F 732)
Renault Twingo I Phase IV 1.2 16V MPI 75KM (D4F)
Renault Twingo II 1.2 16V MPI 75KM (D4F)
Renault Twingo II FL 1.2 16V LEV 75KM (D4F)
Renault Clio II FL 1.2 16V MPI 75KM (D4F)
Renault Clio III 1.2 16V MPI 75KM (D4F)
Renault Clio III 1.2 16V MPI 78KM (D4F)
Renault Clio III FL 1.2 16V MPI 75KM (D4F)
Renault Clio IV 1.2 16V MPI 75KM (D4F)
Renault Modus 1.2 16V MPI 75KM (D4F)
Renault Modus FL 1.2 16V MPI 75KM (D4F)
Renault Thalia I FL 1.2 16V MPI 75KM (D4F)
Renault Thalia II 1.2 16V MPI 75KM (D4F)
Renault Kangoo I 1.2 16V MPI 75KM (D4F)
Renault Kangoo I FL 1.2 16V MPI 75KM (D4F)
| Średnia (głosów: 16) | (7.5) |
| Trwałość | 8.2/10 |
| Utrzymanie | 8.3/10 |
| Dynamika | 6.1/10 |
Dacia Logan I FL 1.2 16V 75KM (D4F 732)
Dacia Logan II 1.2 16V 75KM (D4F 732)
Dacia Sandero I 1.2 16V 75KM (D4F 732)
Dacia Sandero II 1.2 16V 75KM (D4F 732)
Renault Twingo I Phase IV 1.2 16V MPI 75KM (D4F)
Renault Twingo II 1.2 16V MPI 75KM (D4F)
Renault Twingo II FL 1.2 16V LEV 75KM (D4F)
Renault Clio II FL 1.2 16V MPI 75KM (D4F)
Renault Clio III 1.2 16V MPI 75KM (D4F)
Renault Clio III 1.2 16V MPI 78KM (D4F)
Renault Clio III FL 1.2 16V MPI 75KM (D4F)
Renault Clio IV 1.2 16V MPI 75KM (D4F)
Renault Modus 1.2 16V MPI 75KM (D4F)
Renault Modus FL 1.2 16V MPI 75KM (D4F)
Renault Thalia I FL 1.2 16V MPI 75KM (D4F)
Renault Thalia II 1.2 16V MPI 75KM (D4F)
Renault Kangoo I 1.2 16V MPI 75KM (D4F)
Renault Kangoo I FL 1.2 16V MPI 75KM (D4F)