Renault

Silnik Renault 1.2 8V MPI 58KM-60KM D7F

34176
Silnik Renault 1.2 8V MPI 58KM-60KM D7F

Silniki Renault MPI / EFI / IDE są stosowane w samochodach marki

  • Dacia
  • Renault

Silnik Renault 1.2 8V MPI D7F o mocy 58-60KM montowany w samochodach Renault Twingo, Clio, Kangoo od 1996 roku. Konstrukcja bardzo prosta i bardzo trwała a co za tym idzie tania w użytkowaniu i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu przejdziemy 400 tys km. Silnik z wielopunktowym wtryskiem, z rozrządem na pasku a jego interwał przypada na 120.000km. Jednostka nie przysparzająca użytkownikowi większych problemów, musimy pamiętać o kontrolowaniu luzów zaworowych co 40 tys/km.


Użytkownicy chwalą sobie silnik za niską awaryjność jak również części są w bardzo przystępnych cenach a serwis jest bezproblemowy.Dodatkowym atutem jest bezproblemowy montaż instalacji gazowej LPG. Osiągi może nie powalają i dynamika jest raczej mierna, za to atutem jednostki jest jej trwałość i niski poziom spalania.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • prosta konstrukcja silnika
  • łatwość w ewentualnej naprawie
  • dostępność części
  • łatwość montażu LPG

Wady

  • słaba dynamika
  • mało mocy

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 120.000
  • Ilość oleju silnikowego: 3.7 L, typ oleju: Elf 5W40, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 20.000
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 4) (8.8)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 6.5/10
Głosy według opinii użytkowników: 4 0

Najbardziej awaryjna część

50%
5%
5%
3%
18%
13%
8%
Suma głosów: 40

Opinie użytkowników

24.01.2019 Clio I
(8.3)
Opinia: Polecam! Bardzo trwały silnik. przez 10 lat mojej eksploatacji, czyli 7 - 17 lat wieku auta nie miał żadnej awarii. Wymiana paska banalnie prosta, części tanie jak barszcz. za ten czas 2 razy wymieniłem kable i tyle samo razy świece - to wszystko jeśli chodzi
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 5.0/10
  • Silnik: 1149/D7F
  • Rocznik / Przebieg: 1997/100000-220000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
13.10.2018 Heniek
(10.0)
Opinia: Mam taki w Clio 1.gen. Nie ma się do czego przyczepić. Zimą warto tankować do pełna, bo układ paliwa bardzo czuły na wodę. Zawsze pali od strzała i dowiezie na miejsce. Dynamika OK jak na 1.2 8v
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: clio 1
  • Rocznik / Przebieg: 210.000/96
  • Spalanie: 6.6 l/100km
Polecam
04.10.2017 Paweł
(8.7)
Opinia: Ten silnik jest chyba niezniszczalny, stary benzyniak prosty jak budowa cepa..wg mechanika rozrząd i inne podzespoły w silniku można wymienić ,, na kolanie'' i tanio. Jedynie dynamika faktycznie nie zachwyca. Sam start i rozpęd nie jest najgorszy ale przyspieszanie kończy sie przy prędkości 50km/h potem
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 6.0/10
  • Silnik: Clio 2/58km
  • Rocznik / Przebieg: 1999, 100000 km
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Polecam
31.08.2017 Waldek
(8.3)
Opinia: Bardzo dobry silnik o bardzo prsotej konstrukcji praktycznie bezawaryjny a naprawy są wykonywane przysłowiowym młotkiem, bez potzreby szukania specjalistycznych warsztatów.Dodam że wymiany i naprawy robiłem tylko zużytuch już cześci auto nigdy mnie nie zaiodło i nie wracało na lawecie.Kangoo mam od 11 lat a przebieg
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 5.0/10
  • Silnik: Kangoo/60KM
  • Rocznik / Przebieg: 2003r/270tys
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Polecam