Silnik 3.2 VR6 o mocy 240KM miał szerokie zastosowanie do samochodów segmentu C, D jak również SUV. Konstrukcja widlasta dosyć skomplikowana o dobrych parametrach. Kierowcy użytkujący samochody z tym silnikiem nie mogą narzekać na pracę tej jednostki. Jest dynamiczna o dobrej kulturze pracy a na plus można zaliczyć mechanizm rozrządu oparty na łańcuchu, niestety nie jest niezniszczalny a koszt jego wymiany nie należy do tanich!!! Minusem może być serwis jak to ma miejsce przy jednostkach typu V, również części nie należą do tanich!!! Nie specjalnie silnik jest zalecany do montażu instalacji LPG a jeżeli zdecydujemy się to musi być ona dobrej klasy oraz idealnie zestrojona bo w przeciwnym razie może grozić uszkodzeniem silnika!!! Silnik w opinii użytkowników uchodzi praktycznie za bezawaryjny, jednak trzeba pamiętać o jego regularnym serwisie, ponieważ zaniedbania mogą doprowadzić do awarii które są bardzo kosztowne.
Rodzaj układu: 6-cylindrowy
Ilość zaworów: 24
Typ wtrysku: wielopunktowy
Średnia (głosów: 2) | (7.5) |
Trwałość | 8.0/10 |
Utrzymanie | 4.5/10 |
Dynamika | 10.0/10 |