Volkswagen

Silnik 3.2 VR6 24V 240/250KM

29313
Silnik 3.2 VR6 24V 240/250KM

Silniki Volkswagen MPI są stosowane w samochodach marki

  • Audi
  • Seat
  • Skoda
  • Volkswagen

Silnik 3.2 VR6 o mocy 240KM miał szerokie zastosowanie do samochodów segmentu C, D jak również SUV. Konstrukcja widlasta dosyć skomplikowana o dobrych parametrach. Kierowcy użytkujący samochody z tym silnikiem nie mogą narzekać na pracę tej jednostki. Jest dynamiczna o dobrej kulturze pracy a na plus można zaliczyć mechanizm rozrządu oparty na łańcuchu, niestety nie jest niezniszczalny a koszt jego wymiany nie należy do tanich!!! Minusem może być serwis jak to ma miejsce przy jednostkach typu V, również części nie należą do tanich!!! Nie specjalnie silnik jest zalecany do montażu instalacji LPG a jeżeli zdecydujemy się to musi być ona dobrej klasy oraz idealnie zestrojona bo w przeciwnym razie może grozić uszkodzeniem silnika!!! Silnik w opinii użytkowników uchodzi praktycznie za bezawaryjny, jednak trzeba pamiętać o jego regularnym serwisie, ponieważ zaniedbania mogą doprowadzić do awarii które są bardzo kosztowne.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 6-cylindrowy

Ilość zaworów: 24

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała mało awaryjna konstrukcja
  • bardzo dobra dynamika

Wady

  • drogi serwis
  • drogie części
  • duże spalanie
  • drogi montaż LPG
  • uwaga na rozciągający się łańcuch

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 5.5 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Niezalecany do instalacji LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (7.5)
Trwałość 8.0/10
Utrzymanie 4.5/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 1

Najbardziej awaryjna część

18%
11%
25%
0%
7%
29%
11%
Suma głosów: 28

Opinie użytkowników

23.03.2019 A3 8P
(8.7)
Opinia: Posiadam tą jednostkę uturbioną 515KM i 617NM. Po modyfikacji bez zakuwania silnika zrobiłem 30 tys km i dalej hula jak ta lala, a więc jednostka pancerna a silnik nie ma lekko. Jak każdy samochód ten również ma jakieś wady, jak np. rozciągający się łańcuch rozrządu
  • 10.0/10
  • 6.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 3.2 T 515KM BDB
  • Rocznik / Przebieg: 2003 144000
  • Spalanie: 20.0 l/100km
Polecam
23.05.2018 Mati
(6.3)
Opinia: Silnik dobry ale kosztowny w utrzymaniu i naprawach a niestety po 22.000 tys posypało się kilka rzeczy.Tak jak w opisie uwaga na łańcuch u mnie miało to miejsce przy 225tys zaczął dzwonić okazało się że jakiś napinacz i slizgi do tego jakieś wariatory i kilka
  • 6.0/10
  • 3.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: VW Touareg I 3.2 V6 241KM
  • Rocznik / Przebieg: 2006 r 264.000 km
  • Spalanie: 15.0 l/100km
Odradzam

Wybierz silnik i dodaj opinię