Volkswagen

Silnik VW 2.8 VR6 12V DOHC 174KM EA360

21824
Silnik VW 2.8 VR6 12V DOHC 174KM EA360

Silniki VAG FSI / V6 / VR6 / V8 / W są stosowane w samochodach marki

  • Audi
  • Seat
  • Skoda
  • Volkswagen

Silnik Volkswagen 2.8 VR6 12V DOHC z rodziny EA360 o mocy 174KM z oznaczeniem AAA lub AMY był pierwszym silnikiem VR Volkswagena a debiutował w modelu Passat B3. Występował też w Golfie III, Vento, Passacie B4, Sharanie a także bliźniaczym Fordzie Galaxy. Konstrukcja skróconego silnika widlastego jest dość skomplikowana ale jednostka może się pochwalić dobrymi parametrami.


Kierowcy użytkujący samochody z tym silnikiem nie mogą narzekać na pracę tej jednostki, jest dynamiczna, o dobrej kulturze pracy a na plus można zaliczyć mechanizm rozrządu oparty na łańcuchu – niestety nie jest niezniszczalny a koszt jego wymiany nie należy do niskich. Przy odpowiednim użytkowaniu oraz regularnym serwisie można stwierdzić, że silnik bezawaryjny, jednak zdarzają się jednostki o dużych przebiegach i nieregularnym serwisie co może przełożyć się na duże koszty napraw.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 6-cylindrowy

Ilość zaworów: 12

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • dobra dynamika
  • bardzo dobra kultura pracy
  • dobra współpraca z LPG

Wady

  • duże spalanie
  • drogi serwis
  • awarie napinacza łańcucha rozrządu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 6.0 L, typ oleju: Castrol 5W40, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (7.2)
Trwałość 6.5/10
Utrzymanie 5.0/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 0

Najbardziej awaryjna część

33%
11%
11%
0%
11%
11%
22%
Suma głosów: 9

Opinie użytkowników

03.08.2019 SHARAN
(6.0)
Opinia: dobry silnik,ale przy dużym przebiegu wypadałoby wymienić łańcuchy i napinacze. Przy przebiegu 320000 przeskoczył łańcuch i sie posypało, używany silnik 1000 zl+rozrzad 1000+robota 1200.
  • 5.0/10
  • 3.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: AMY
  • Rocznik / Przebieg: 98/416000
  • Spalanie: 16.0 l/100km
Polecam
01.08.2018 Hirek
(8.3)
Opinia: Silnik nie do zarznięcia miałem go w Sharanie jakieś dwa lata temu austo służyło do handlu wywalolne siedzenia żeby można było wozić towar.Wybrałem taki nie diesla żeby nie robić zbędnych kosztów w razie awarii,zależało mi na mocnym silniku.Zrobiłem nim osobiście 120 tys ze względu na
  • 8.0/10
  • 7.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: VW Sharan 2.8 VR6 174KM
  • Rocznik / Przebieg: 2000 r 370.000km
  • Spalanie: 13.0 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię