Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Volkswagen 2.8 VR6 12V DOHC z rodziny EA360 o mocy 174KM z oznaczeniem AAA lub AMY był pierwszym silnikiem VR Volkswagena a debiutował w modelu Passat B3. Występował też w Golfie III, Vento, Passacie B4, Sharanie a także bliźniaczym Fordzie Galaxy. Konstrukcja skróconego silnika widlastego jest dość skomplikowana ale jednostka może się pochwalić dobrymi parametrami.
Kierowcy użytkujący samochody z tym silnikiem nie mogą narzekać na pracę tej jednostki, jest dynamiczna, o dobrej kulturze pracy a na plus można zaliczyć mechanizm rozrządu oparty na łańcuchu – niestety nie jest niezniszczalny a koszt jego wymiany nie należy do niskich. Przy odpowiednim użytkowaniu oraz regularnym serwisie można stwierdzić, że silnik bezawaryjny, jednak zdarzają się jednostki o dużych przebiegach i nieregularnym serwisie co może przełożyć się na duże koszty napraw.
Rodzaj układu: 6-cylindrowy
Ilość zaworów: 12
Typ wtrysku: wielopunktowy
| Średnia (głosów: 2) | (7.2) |
| Trwałość | 6.5/10 |
| Utrzymanie | 5.0/10 |
| Dynamika | 10.0/10 |