Volkswagen

Silnik VW 2.9 VR6 12V DOHC 184KM-190KM EA360

8802
Silnik VW 2.9 VR6 12V DOHC 184KM-190KM EA360

Silniki VAG FSI / V6 / VR6 / V8 / W są stosowane w samochodach marki

  • Audi
  • Seat
  • Skoda
  • Volkswagen

Silnik Volkswagen 2.8 VR6 12V DOHC z rodziny EA360 o mocy 184 lub 190KM z oznaczeniem ABV był jednym z pierwszych silników VR Volkswagena. Występował w VW Golfie III, Passacie B4 oraz w Corrado. Konstrukcja skróconego silnika widlastego jest dość skomplikowana ale jednostka może się pochwalić dobrymi parametrami.


Kierowcy użytkujący samochody z tym silnikiem nie mogą narzekać na pracę tej jednostki, jest dynamiczna, o dobrej kulturze pracy a na plus można zaliczyć mechanizm rozrządu oparty na łańcuchu – niestety nie jest niezniszczalny a koszt jego wymiany nie należy do niskich. Przy odpowiednim użytkowaniu oraz regularnym serwisie można stwierdzić, że silnik bezawaryjny, jednak zdarzają się jednostki o dużych przebiegach i nieregularnym serwisie co może przełożyć się na duże koszty napraw.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 6-cylindrowy

Ilość zaworów: 12

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • dobra dynamika
  • bardzo dobra kultura pracy
  • dobra współpraca z LPG

Wady

  • duże spalanie
  • drogi serwis
  • awarie napinacza łańcucha rozrządu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 6.0 L, typ oleju: Castrol 5W40, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami

Wybierz silnik i dodaj opinię