Volkswagen

Silnik VW 3.6 VR6 24V FSI 280KM-290KM EA390

23840
Silnik VW 3.6 VR6 24V FSI 280KM-290KM EA390

Silniki VAG FSI / V6 / VR6 / V8 / W są stosowane w samochodach marki

  • Audi
  • Seat
  • Skoda
  • Volkswagen

Silnik Volkswagen 3.6 VR6 24V FSI z rodziny EA390 o mocy 280 lub 290KM występował w Audi Q7 4L, VW Phaeton, Touareg I, Touareg II w latach 2005 – 2014 pod oznaczeniami BHK/BHL/CHNA/CMVA/CGRA. Znajdziemy go także pod maską Porsche Cayenne I w latach 2007 – 2010 pod oznaczeniem M55.01. Konstrukcja widlasta, dość skomplikowana, z wtryskiem bezpośrednim wyposażona w zmienne fazy rozrządu. Kierowcy użytkujący samochody z tym silnikiem nie mogą narzekać na pracę tej jednostki, jest dynamiczna o dobrej kulturze pracy.


Plusem jest mechanizm rozrządu oparty na łańcuchu. Do poważniejszych usterek trzeba zaliczyć gromadzenie się nagaru na zaworach ssących oraz spalanie oleju silnikowego. Musimy pamiętać, że jednostki tego typu nie są tanie w użytkowaniu a części są kosztowne. Silnik nie jest szczególnie zalecany do montażu instalacji LPG, jeżeli się zdecydujemy musi ona być dobrej klasy oraz idealnie zestrojona, w przeciwnym razie może grozić uszkodzeniem silnika. Silnik w opinii użytkowników uchodzi za bezawaryjny, jednak trzeba pamiętać o jego regularnym serwisie ponieważ zaniedbania mogą doprowadzić do awarii, które są bardzo kosztowne.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 6-cylindrowy

Ilość zaworów: 24

Typ wtrysku: bezpośredni

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika

Wady

  • wysokie koszty użytkowania
  • wysoki poziom spalania
  • spalanie oleju silnikowego
  • osadzanie się nagaru na zaworach ssących

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 5.5 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (7.5)
Trwałość 7.5/10
Utrzymanie 6.0/10
Dynamika 9.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 1

Najbardziej awaryjna część

78%
0%
11%
0%
11%
0%
0%
Suma głosów: 9

Opinie użytkowników

12.11.2023 WV Touareg 7L
(9.3)
Opinia: Silnik bdb, bierze trochę oleju, ale to nie jest jakaś przerażająca ilość 1,5L na 100km. Założyłem instalację z górnej półki z dotryskiem benzyny, instalacja zwróciła się szybko. Auto spała obecnie 11/12 L LPG + 2L PB na 100km, u mnie siedzi w Touaregu, więc
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Wysoka kultura pracy Łańcuch rozrządu Elastyczny Ekonomiczny z LPG Nie jest drogi w utrzymaniu, gdyż jest to popularna jednostka.
Wady: Bierze olej Mógłby być żwawszy
  • Silnik: 280 KM
  • Rocznik: 2006
  • Przebieg: 210000
  • Spalanie: 12.0 l/100km
Polecam
23.12.2017 VW Touareg I
(5.7)
Opinia: Nie polecam ten silnik to skarbonka bez dna,dość że spalanie to jakiś żart pond 15l to do tego ciągle coś się dzieje a kontrolka na desce nie gaśnie od awarii.Jedynie to to że auto z tym silnikiem kupisz za przyzwoite pieniądze i jak mu nic
  • 5.0/10
  • 2.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 3.6 V6 FSI 280KM
  • Rocznik: 2008
  • Przebieg: 190000
  • Spalanie: 15.0 l/100km
Odradzam

Wybierz silnik i dodaj opinię