Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Opel 1.4 SGE EcoTec 100KM B14XE wszedł do produkcji w 2015 roku wraz z debiutem modelu Opla Astra K. Jednostka pochodzi z najnowszej rodziny silników SGE w której zastosowano szereg nowatorskich rozwiązań. Ta wersja posiada wtrysk wielopunktowy, ale występuję również inne odmiany z wtryskiem bezpośrednim oraz turbosprężarką.
Niezależnie od tego w silniku zastosowano system zmiennych faz rozrządu (DCVCP) a do konstrukcji użyto stopów lekkich. Jednostka charakteryzuje się bardzo cichą pracą oraz niskim zużyciem paliwa.Jak przystało na nowoczesne konstrukcje silnik spełnia wygórowane normy spalin Eur6.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
| Średnia (głosów: 2) | (9.0) |
| Trwałość | 10.0/10 |
| Utrzymanie | 10.0/10 |
| Dynamika | 7.0/10 |