Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Volkswagen 1.8 16V TSI/TFSI z rodziny EA888 o mocy 160KM debiutował w 2007 roku w modelu Audi A3 8P. Silnik był także montowany w samochodach Seata. Skody jak również w VW Passat B6, Passat B7 oraz Passat CC. Konstrukcja nowoczesna, z bezpośrednim wtryskiem paliwa, turbosprężarką i rozrządem opartym na łańcuchu. Zamysłem konstruktorów było stworzenie silnika benzynowego o parametrach zbliżonych do silników wysokoprężnych – miał być dynamiczny i oszczędny. Udało się stworzyć silnik dynamiczny, cichy o wysokiej kulturze pracy i niskim poziomem spalania.
Niestety tu się kończą dobre wiadomości, bo silnik boryka się z poważnymi usterkami taki jak wadliwy napinacz rozrządu, który doprowadza do poważnych usterek silnika – nawet całkowitego zniszczenia. Kolejną kwestią jest duży pobór oleju, na co trzeba bardzo uważać i na bieżąco sprawdzać. W 2010 roku zostały zmodernizowane wadliwe elementy rozrządu jednak nie zwalnia to użytkownika od sprawdzenia jego stanu ponieważ może przysporzyć nie małych problemów.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
Kody silnika: BYT/BZB/CDAA/CABB/CDHB
Audi A3 8P FL 1.8 16V TFSI 160KM (BYT/BZB/CDAA)
Audi A4 B8 1.8 16V TFSI 160KM (CABB/CDHB)
Audi A5 8T 1.8 16V TFSI 160KM (CDHB)
Audi TT 8J 1.8 16V TFSI 160KM (CDAA)
Seat Leon II 1.8 16V TSI 160KM (BZB)
Seat Leon II FL 1.8 16V TSI 160KM (CDAA)
Seat Altea 1.8 16V TSI 160KM (BYT/BZB)
Seat Altea FL 1.8 16V TSI 160KM (CDAA)
Seat Toledo III 1.8 16V TSI 160KM (BYT/BZB)
Seat Exeo 1.8 16V TSI 160KM (CDHB)
Skoda Yeti 1.8 16V TSI 4×4 160KM (CDAA)
Skoda Yeti FL 1.8 16V TSI 160KM (CDAA)
Skoda Octavia II 1.8 16V TSI 160KM (BZB)
Skoda Octavia II FL 1.8 16V TSI 160KM (CDAA)
Skoda Superb II 1.8 16V TSI 160KM (CDAA)
Volkswagen Passat B6 1.8 16V TSI 160KM (BZB/CDAA)
Volkswagen Passat B7 1.8 16V TSI 160KM (CDAA)
Volkswagen Passat CC 1.8 16V TSI 160KM (BZB/CDAA)
| Średnia (głosów: 12) | (7.9) |
| Trwałość | 7.8/10 |
| Utrzymanie | 7.3/10 |
| Dynamika | 8.7/10 |
Audi A3 8P FL 1.8 16V TFSI 160KM (BYT/BZB/CDAA)
Audi A4 B8 1.8 16V TFSI 160KM (CABB/CDHB)
Audi A5 8T 1.8 16V TFSI 160KM (CDHB)
Audi TT 8J 1.8 16V TFSI 160KM (CDAA)
Seat Leon II 1.8 16V TSI 160KM (BZB)
Seat Leon II FL 1.8 16V TSI 160KM (CDAA)
Seat Altea 1.8 16V TSI 160KM (BYT/BZB)
Seat Altea FL 1.8 16V TSI 160KM (CDAA)
Seat Toledo III 1.8 16V TSI 160KM (BYT/BZB)
Seat Exeo 1.8 16V TSI 160KM (CDHB)
Skoda Yeti 1.8 16V TSI 4×4 160KM (CDAA)
Skoda Yeti FL 1.8 16V TSI 160KM (CDAA)
Skoda Octavia II 1.8 16V TSI 160KM (BZB)
Skoda Octavia II FL 1.8 16V TSI 160KM (CDAA)
Skoda Superb II 1.8 16V TSI 160KM (CDAA)
Volkswagen Passat B6 1.8 16V TSI 160KM (BZB/CDAA)
Volkswagen Passat B7 1.8 16V TSI 160KM (CDAA)
Volkswagen Passat CC 1.8 16V TSI 160KM (BZB/CDAA)