Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Opel 2.2 16V ECOTEC o mocy 147KM wprowadzony w 2000 roku, miał zastosowanie w samochodach Opel Astra, Zafira i Vectra. Jest to konstrukcja zaawansowana technologicznie, która została wyposażona w dwie sondy lambda oraz przepustnice sterowaną elektronicznie. Te zmiany miały na celu spełnienie europejskich norm spalin EURO4. Niestety silnik cierpiał na wiele uciążliwych usterek, największe przypadłości silnika to awarie mechanizmu rozrządu, awarie napinacza rozrządu z początku lat produkcji. Dodatkowo problemem są awarie koła dwumasowego w które silnik jest wyposażony, niestety co za tym idzie serwis jest kosztowny a części nie należą do tanich. Przed zakupem auta z tym silnikiem koniecznie trzeba sprawdzić jego kondycje, przebiegi ponad 200tys/km mogą wiązać się z nie lada wydatkami a czasami kończyć się remontem. Pod względem walorów jezdnych silnik spisuje się dobrze i jest dynamiczny a kultura pracy jest na wystarczającym poziomie. Plusem jest bezproblemowy montaż instalacji LPG.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: pośredni
| Średnia (głosów: 6) | (6.8) |
| Trwałość | 6.8/10 |
| Utrzymanie | 6.2/10 |
| Dynamika | 7.5/10 |