Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Opel 2.2 16V DIRECT miał zastosowanie w modelach segmentu C oraz D takich jak Vectra C, Zafira oraz Signum. Jest to konstrukcja zaawansowana technologicznie z wtryskiem bezpośrednim. Niestety silnik cierpiał na wiele uciążliwych usterek, największe przypadłości silnika to awarie mechanizmu rozrządu – rozciągający się łańcuch już przy 50 tys/km. Dodatkowo awarii ulegał łańcuszek spinający wałki jest to bardzo kosztowna i pracochłonna usterka (koszt ponad 2000zł)!!! Dużym minusem jest kosztowny serwis i spory koszt części, które nie zawsze można kupić jako zamiennik. Trzeba pamiętać również, że silnik nie nadaje się do montażu instalacji LPG, jeżeli już się zdecydujemy to będzie to kosztowna sprawa. Pod względem walorów jezdnych silnik spisuje się doskonale, jest dynamiczny a kultura pracy jest na wysokim poziomie. Gdyby nie drogi serwis oraz usterkowość i wysoki poziom spalania można było by powiedzieć ze silnik nie odbiega niczym od dzisiejszych bardzo zaawansowanych jednostek.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
| Średnia (głosów: 3) | (7.8) |
| Trwałość | 7.3/10 |
| Utrzymanie | 6.3/10 |
| Dynamika | 9.7/10 |