Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Opel 1.6 16V TwinPort ECOTEC o mocy 105KM miał szerokie zastosowanie w samochodach marki Opel jak również modelu Fiat Stilo. Konstrukcja bardzo trwała a co za tym idzie przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu przejdziemy 400 tys km. Silnik z wtryskiem wielopunktowym oraz rozrządem opartym na pasku, który niestety nie jest tak trwały!!!
Jego interwał przypada na 150.000km i warto o tym pamiętać nie przekraczając terminu wymiany. Zdarzają się problemy z paskiem rozrządu, który potrafi się wcześniej zużyć (po szczępić) warto na to zwrócić uwagę. Niestety jednostka ta nie jest wolna od bardziej uciążliwych usterek do których trzeba zaliczyć problemy z kolektorem dolotowym (awarie klap), które w naprawie są bardzo kosztowne. Mniej kosztowne jednakże uciążliwe to problemy z elektryką, takie jak awarie cewki zapłonowej.
Jednak nie jest to dużym problemem ponieważ, części na rynku jest pod dostatkiem a ceny nie są wygórowane. Silnik spisuje się dobrze, jest dynamiczny a praca jego jest na dobrym poziomie, spalanie oscyluje średnio około 7l na 100km. Dodatkowym atutem jest łatwość montażu instalacji LPG. Reasumując jednostka 1.6 16V jest konstrukcja udaną i przy odpowiednim serwisowaniu i przestrzeganiu serwisu bez problemu osiągniemy wynik 400 -500 tys.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
| Średnia (głosów: 15) | (7.0) |
| Trwałość | 6.7/10 |
| Utrzymanie | 7.5/10 |
| Dynamika | 6.9/10 |