Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik BMW 3.0 R6 M54B30 o mocy 231KM miał zastosowanie w samochodach BMW klasy wyższej Serii 5, Serii 7 oraz SUV. Rzędowy sześciocylindrowy silnik o bardzo trwałej konstrukcji z rozrządem opartym na łańcuchu. Co do usterkowości silników tej rodziny są na bardzo niskim poziomie, można rzec, że przy regularnym serwisowaniu jest zerowa!!! Do minusów trzeba zaliczyć spalanie, które jest na wysokim poziomie a koszty utrzymania i serwisu nie należą do niskich. Poza tym silnik w opinii użytkowników jest chwalony za wysoką kulturę pracy świetne osiągi oraz trwałość i niezawodność.
Rodzaj układu: 6-cylindrowy
Ilość zaworów: 24
Typ wtrysku: wielopunktowy
BMW Seria 3 E46 FL 330i 231KM (M54B30)
BMW Seria 5 E39 FL 530i 231KM (M54B30)
BMW Seria 5 E60 530i 231KM (M54B30)
BMW Seria 7 E65 730i 231KM (M54B30)
BMW X3 E83 3.0 R6 24V 231KM (M54B30)
BMW X5 E53 3.0i R6 24V 231KM (M54B30)
BMW X5 E53 FL 3.0i R6 24V 231KM (M54B30)
BMW Z3 FL 3.0i R6 24V 231KM (M54B30)
BMW Z4 E85 3.0i R6 24V 231KM (M54B30)
| Średnia (głosów: 12) | (8.8) |
| Trwałość | 9.3/10 |
| Utrzymanie | 8.3/10 |
| Dynamika | 8.7/10 |
BMW Seria 3 E46 FL 330i 231KM (M54B30)
BMW Seria 5 E39 FL 530i 231KM (M54B30)
BMW Seria 5 E60 530i 231KM (M54B30)
BMW Seria 7 E65 730i 231KM (M54B30)
BMW X3 E83 3.0 R6 24V 231KM (M54B30)
BMW X5 E53 3.0i R6 24V 231KM (M54B30)
BMW X5 E53 FL 3.0i R6 24V 231KM (M54B30)
BMW Z3 FL 3.0i R6 24V 231KM (M54B30)
BMW Z4 E85 3.0i R6 24V 231KM (M54B30)