Suzuki

Silnik Suzuki 1.0 12V BoosterJet SHVS 111KM K10C

151
Silnik Suzuki 1.0 12V BoosterJet SHVS 111KM K10C

Silniki Suzuki DualJet / BoosterJet są stosowane w samochodach marki

  • Suzuki

Silnik Suzuki 1.0 12V BoosterJet SHVS 111KM K10C miał zastosowanie od roku 2017 jako mikro-hybryda w samochodach Suzuki Swift VI.Jednostka trzycylindrowa z wtryskiem paliwa bezpośrednim, współpracująca z 5-biegową skrzynią biegów. Konstrukcja silnika została oparta na sprawdzonej i bezawaryjnej jednostce 1.0 (K10B), która przeszła szereg modyfikacji.



System SHVS (Suzuki Hybrid Vehicle System) micro-hybrydy  jaki zastosowała firma Suzuki jest bardzo uproszczony w porównaniu do klasycznych napędów hybrydowych. W tym rozwiązaniu silnik elektryczny służy jedynie do wspomagania silnika spalinowego podczas ruszania oraz nagłego przyspieszenia. Rozwiązanie to jest bardzo proste przez co może być montowane praktycznie z każdym silniku. .



Zasada działania ma na celu jedynie wspomaganie silnika spalinowego a cały układ składa się z systemu ISG-Integrated Starter Generator łączącego rozrusznik z alternatorem w jedną całość. W zależności od zapotrzebowania system działa jako silnik elektryczny i wspomaga auto podczas ruszania lub nagłego przyspieszania i generuje dodatkowo 50Nm. Pełni również funkcję generatora prądu podczas hamowania, odzyskuje energię i gromadzi ją w baterii litowo-jonowej o pojemności 3Ah umieszczonej pod siedzeniem kierowcy.



Konstruktorzy Suzuki przy opracowaniu silnika postawili na niskie koszty eksploatacji i spełnienie rygorystycznych norm emisji w tym przypadku EURO6. Zastosowano nowoczesny układ wtryskowy z sześcio-otworowymi wtryskiwaczami, którego zadaniem jest lepsza wydajność i oszczędność. Silnik BoosterJet jest konstrukcją  zaawansowaną technologicznie, co przekłada się na bardzo dobre osiągi przy niskim poziomie spalania. Kierowcy użytkujący auto z tym silnikiem będą usatysfakcjonowani wysoką kulturą pracy, dobrą dynamiką oraz niskimi kosztami utrzymania.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 3-cylindrowy

Ilość zaworów: 12

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • niski poziom spalania
  • przyzwoita dynamika

Wady

  • ?

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 2.9 L, typ oleju: Shell Am-L 5W30,, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami