Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Toyota 4.7 V8 32V DOHC MFI 235KM-238KM 2UZ-FE był stosowany w latachch 1998-2012 w samochodach typu SUV oraz pickup. Konstrukcja silnika wykonana z żeliwa – blok a głowica z aluminium, wyposażona we wtrysk wielopunktowy z rozrządem opartym na pasku zębatym. Silnik występował w dwóch odmianach – pierwsza z początku produkcji nie posiadała zmiennych faz rozrządu oraz druga mocniejsza, wyposażona w system VVT-i.
Jednostka uchodzi za bardzo trwałą, jednak posiada kilka słabych punktów. Potencjalny użytkownik powinien zwrócić uwagę na awaryjny hydrauliczny napinacz paska rozrządu oraz niezbyt trwały sam pasek i pompa, które należy wymienić przy przebiegu 100 tys/km/! Poza tym silnik uważany jest za bardzo trwały oraz mało awaryjny, jedynym minusem jest dosyć duży apetyt na paliwo.
Rodzaj układu: 8-cylindrowy
Ilość zaworów: 32
Typ wtrysku: wielopunktowy
Silnik bez VVT-i spełnia normy spalin Euro 1/2
Silnik wyposażony w VVT-i spełnia normy spalin Euro 2/3
| Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
| Trwałość | 0.0/10 |
| Utrzymanie | 0.0/10 |
| Dynamika | 0.0/10 |