BMW

Silnik BMW 3.0 R6 24V TwinPower 320KM N55

9133
Silnik BMW 3.0 R6 24V TwinPower 320KM N55

Silniki BMW Twin Power są stosowane w samochodach marki

  • BMW

Silnik BMW 3.0 R6 TwinPower N55B30 o mocy 320KM miał zastosowanie w szeregu modeli BMW. Jednostka 6-cylindrowa w której pierwszy raz połączono system Valvotronic z układem Turbo, TwinPower oraz bezpośrednim wtryskiem paliwa High Precision Injection o ciśnieniu 200 barów. Auta z tym silnikiem spisują się bardzo dobrze, są dynamiczne a praca silnika jest na najwyższym poziomie. Największym atutem tej jednostki jest świetna dynamika, bardzo dobre osiągi a to było nadrzędnym celem inżynierów z BMW, który udał się w 100%.


Do minusów jednostki należy wysoki poziom spalania w mieście na poziomie 12-15 L a wersji BMW Serii 5 GT nawet do 30L oraz koszty serwisu i części !!!W opinii użytkowników silnik wypada bardzo dobrze jest praktycznie bezawaryjny jedynie czasami niedomaga osprzęt (pompa vacum lub drobna elektronika) .Po za tym użytkownicy samochodów z tą jednostką będą usatysfakcjonowani wysoką kulturą pracy oraz świetną dynamiką.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 6-cylindrowy

Ilość zaworów: 24

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • trwała jednostka
  • bardzo dobre osiągi
  • świetna dynamika
  • wysoka kultura pracy

Wady

  • wysokie koszty użytkowania
  • awarie pompy vacum
  • wysoki poziom spalania
  • awarie przekaźnika pompy paliwa

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 6.5 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (9.0)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 8.0/10
Dynamika 9.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

30%
30%
0%
0%
0%
0%
40%
Suma głosów: 10

Opinie użytkowników

17.12.2019 F13 640i
(9.0)
Opinia: Silnik naprawde jest świetny. Moc rozwijana jest liniowo, w kazdym momencie i przy kazdych obrotach gotowy jest do dynamicznego przyspieszenia. Piekny dzwiek i kultura pracy. Spalanie dosc wysokie w miescie (14-15l ) i znacznie lepsze w trasie (9-11l). To wszystko w BMW F13 640i. Oczywiscie podaje
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Kultura pracy Dzwiek Osiagi
Wady: Trudno tutaj znaleźć jakieś wady. Przy tej mocy i frajdzie z jazdy chyba nie mozna narzekac, że silnik pali srednio 13 litrow w ciezkim i duzym coupe jak 640i... Szukając czegoś na siłe za wade można uznać kiepską podatność na zwiększenie mocy. Mój po chiptuningu
  • Silnik: N55 B30A 320KM
  • Rocznik: 2012
  • Przebieg: 100000km
  • Spalanie: 13.0 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię