Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Volkswagen 1.2 12V MPI/BlueMotion z rodziny EA111 o mocy 60, 70 lub 75KM miał zastosowanie w samochodach Seat, Skoda i VW w latach 2009-2015. W odmianach oznaczonych kodami CGPA/CGPB/CGPC/CJLB poprawiono niedociągnięcia z poprzednich wersji w zakresie awaryjnego łańcucha rozrządu. Silnik spełnia normę spalin EURO5 i ze względu na zoptymalizowany poziom emisji zanieczyszczeń występował w specjalnych wersjach wyposażenia BlueMotion (VW), Ecomotive (Seat) lub GreenLine (Skoda).
Konstrukcja trzycylindrowa wykonana z aluminium z czterema zaworami na cylinder i wałkiem wyrównującym, którego zadaniem było polepszenie pracy silnika. Dodatkowym plusem jest zastosowanie rozrządu na łańcuchu, jednak nie jest on niezniszczalny i mechanicy zalecają jego regularną kontrolę w razie głośniejszej jego pracy i ew. wymianę. Do mniej kosztownych można zaliczyć awarie cewki zapłonowej. Zamysłem było wyprodukowanie silnika o małej pojemności, którego zadaniem miało być obniżenie kosztów użytkowania a co za tym idzie niższego spalania. Nie do końca się to udało, ponieważ silnik nie jest tak oszczędny a średnio spala około 7 l /100km jednak przy delikatnym użytkowaniu w mieście możemy spokojnie zejść do poziomu spalania 6l/100km.
Na szczęście silnik dobrze współpracuje z instalacją LPG co daje możliwości obniżenia kosztów użytkowania. Koniecznie musimy przestrzegać regularnego serwisu i nawet zmniejszenia do 12 tys. km wymiany oleju przez co unikniemy problemów z łańcuchem rozrządu. Poza tymi mankamentami kierowcy są raczej zadowoleni z silnika bo jest całkiem trwały i tani w serwisowaniu a części jest pod dostatkiem w przystępnych cenach.
Rodzaj układu: 3-cylindrowy
Ilość zaworów: 12
Typ wtrysku: wielopunktowy
Kody silnika: CGPA/CGPB/CGPC/CJLB
Seat Ibiza IV 1.2 12V MPI 60KM (CGPB)
Seat Ibiza IV 1.2 12V MPI 70KM (CGPA/CJLB)
Seat Toledo IV 1.2 12V MPI 75KM (CGPC)
Skoda Fabia II FL 1.2 12V MPI 60KM (CGPB)
Skoda Fabia II FL 1.2 12V MPI 70KM (CGPA)
Skoda Roomster FL 1.2 12V MPI 70KM (CGPA)
Skoda Rapid 1.2 12V MPI 75KM (CGPC)
Volkswagen Polo V 1.2 12V MPI 60KM (CGPB)
Volkswagen Polo V 1.2 12V BlueMotion 70KM (CGPA)
| Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
| Trwałość | 0.0/10 |
| Utrzymanie | 0.0/10 |
| Dynamika | 0.0/10 |
Seat Ibiza IV 1.2 12V MPI 60KM (CGPB)
Seat Ibiza IV 1.2 12V MPI 70KM (CGPA/CJLB)
Seat Toledo IV 1.2 12V MPI 75KM (CGPC)
Skoda Fabia II FL 1.2 12V MPI 60KM (CGPB)
Skoda Fabia II FL 1.2 12V MPI 70KM (CGPA)
Skoda Roomster FL 1.2 12V MPI 70KM (CGPA)
Skoda Rapid 1.2 12V MPI 75KM (CGPC)
Volkswagen Polo V 1.2 12V MPI 60KM (CGPB)
Volkswagen Polo V 1.2 12V BlueMotion 70KM (CGPA)