Volkswagen

Silnik VW 1.2 12V MPI BMT 60KM-75KM EA111

21806
Silnik VW 1.2 12V MPI BMT 60KM-75KM EA111

Silniki VAG MPI R3 / R4 / R5 / VR5 są stosowane w samochodach marki

  • Audi
  • Seat
  • Skoda
  • Volkswagen

Silnik Volkswagen 1.2 12V MPI/BlueMotion z rodziny EA111 o mocy 60, 70 lub 75KM miał zastosowanie w samochodach Seat, Skoda i VW w latach 2009-2015. W odmianach oznaczonych kodami CGPA/CGPB/CGPC/CJLB poprawiono niedociągnięcia z poprzednich wersji w zakresie awaryjnego łańcucha rozrządu. Silnik spełnia normę spalin EURO5 i ze względu na zoptymalizowany poziom emisji zanieczyszczeń występował w specjalnych wersjach wyposażenia BlueMotion (VW), Ecomotive (Seat) lub GreenLine (Skoda).



Konstrukcja trzycylindrowa wykonana z aluminium z czterema zaworami na cylinder i wałkiem wyrównującym, którego zadaniem było polepszenie pracy silnika. Dodatkowym plusem jest zastosowanie rozrządu na łańcuchu, jednak nie jest on niezniszczalny i mechanicy zalecają jego regularną kontrolę w razie głośniejszej jego pracy i ew. wymianę. Do mniej kosztownych można zaliczyć awarie cewki zapłonowej. Zamysłem było wyprodukowanie silnika o małej pojemności, którego zadaniem miało być obniżenie kosztów użytkowania a co za tym idzie niższego spalania. Nie do końca się to udało, ponieważ silnik nie jest tak oszczędny a średnio spala około 7 l /100km jednak przy delikatnym użytkowaniu w mieście możemy spokojnie zejść do poziomu spalania 6l/100km.


Na szczęście silnik dobrze współpracuje z instalacją LPG co daje możliwości obniżenia kosztów użytkowania. Koniecznie musimy przestrzegać regularnego serwisu i nawet zmniejszenia do 12 tys. km wymiany oleju przez co unikniemy problemów z łańcuchem rozrządu. Poza tymi mankamentami kierowcy są raczej zadowoleni z silnika bo jest całkiem trwały i tani w serwisowaniu a części jest pod dostatkiem w przystępnych cenach.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 3-cylindrowy

Ilość zaworów: 12

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • Silnik bardzo żywotny
  • mało awaryjny
  • łatwy dostęp do części
  • łańcuch rozrządu.

Wady

  • silnik trzy cylindrowy niska kultura pracy
  • uwaga na łańcuch !!!

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 3.0 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Kody silnika: CGPA/CGPB/CGPC/CJLB

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

48%
3%
21%
7%
10%
7%
3%
Suma głosów: 29

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami

Wybierz silnik i dodaj opinię