Volkswagen

Silnik VW 1.2 6V MPI/HTP 54KM-60KM EA111

33534
Silnik VW 1.2 6V MPI/HTP 54KM-60KM EA111

Silniki VAG MPI R3 / R4 / R5 / VR5 są stosowane w samochodach marki

  • Audi
  • Seat
  • Skoda
  • Volkswagen

Silnik Volkswagen 1.2 6V z rodziny EA111 o mocy 54 lub 60KM miał zastosowanie w modelach Seat Ibiza III, Skoda Fabia I, Fabia II oraz VW Fox i Polo IV. W autach Skody silnik występował pod nazwą HTP, w samochodach Seata i VW miał oznaczenie MPI. Silnik wszedł do produkcji w 2001 roku wraz modelem VW Polo IV. Na początku była to wersja 6-zaworowa o mocy 54KM lub 60KM.



Konstrukcja trzy-cylindrowa wykonana z aluminium z wałkiem wyrównującym, którego zadaniem było polepszenie pracy silnika. Dodatkowym plusem jest zastosowanie rozrządu na łańcuchu, niestety silniki z pierwszych lat produkcji miały problem z rozrządem – przeskakiwał o jeden ząb. Kolejną przypadłością był problem z wypalaniem gniazd zaworowych co skutkowało naprawą głowicy. Do mniej kosztownych można zaliczyć awarie cewki zapłonowej. Zamysłem było wyprodukowanie silnika o małej pojemności, którego zadaniem miało być obniżenie kosztów użytkowania, a co za tym idzie niższe spalanie. Nie do końca się to udało, ponieważ silnik nie jest oszczędny.



Średnio spala około 7l/100km, jednak przy delikatnym użytkowaniu w mieście możemy spokojnie zejść do poziomu spalania 6l/100km. Na szczęście silnik dobrze współpracuje z instalacją LPG, co daje możliwości obniżenia kosztów użytkowania. Poza tymi mankamentami kierowcy są zadowoleni z silnika ponieważ jest dosyć trwały i tani w serwisowaniu a części jest pod dostatkiem w przystępnych cenach.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 3-cylindrowy

Ilość zaworów: 6

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niskie koszty utrzymania
  • przyzwoita kultura pracy
  • dostępność części
  • prosty serwis

Wady

  • przeskakujący łańcuch rozrządu
  • wypalania gniazd zaworowych-uszkodzenie głowicy
  • awarie cewki zapłonowej

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 3.0 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Rozrząd

-w wersji 6-zaworowej ze względu na zły naciąg łańcucha oraz krótsze ślizgi przeskakiwał o jeden ząb – wymiana w granicach 1000zł a naprawa z wymianą ponad 2000zł

Kody silnika: AWY/BMD/BBM/BBT/CHFA/CHFB

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 5) (6.7)
Trwałość 8.0/10
Utrzymanie 9.2/10
Dynamika 3.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 4 1

Najbardziej awaryjna część

62%
3%
13%
8%
8%
3%
5%
Suma głosów: 39

Opinie użytkowników

04.06.2024 Vw Fox
(7.0)
Opinia: Przy spokojnej jeździe może służyć na lata. Słaba dynamika jest kosztem trwałej konstrukcji, ale coś za coś. Podczas piłowania silnika słychać i czuć rozrząd przy zmianie biegów. Awarie cewek zapłonowych były z 3 razy (koszt 1 wymiany to około 500zł) do przebiegu 150.000 . Unikać
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 1.0/10
Zalety: Trwała konstrukcja Niskie spalanie Niska awaryjność Niski koszt serwisu
Wady: Cewki zapłonowe Słaba dynamika Instalacja LPG nie nadaje się do tej jednostki
  • Silnik: 55 MPI
  • Rocznik: 2010
  • Przebieg: 160000
  • Spalanie: 6.7 l/100km
Polecam
20.04.2023 Skoda Fabia I
(2.7)
Opinia: Unikać jak ognia! Auto miałem od nowości, od nowości też (założona w ASO) instalacja LPG. Kultura pracy dramatyczna, wibracje jak w zużytym traktorze z lat 80, bardzo głośny. Moc jak w kosiarce - przy wyprzedzaniu w lecie, o ile się w ogóle zdecydowałem na taki
  • 1.0/10
  • 6.0/10
  • 1.0/10
Zalety: brak
Wady: fatalna trwałość, źle znosi LPG, zerowa kultura pracy (wibracje, głośność), brak mocy, lekki (przód auta był niedociążony i łatwo wpadał w poślizg).
  • Silnik: 55KM
  • Rocznik: 2005
  • Przebieg: 71000
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Odradzam
08.11.2021 Polo IV
(7.3)
Opinia: Przejechalem 30kkm do tej pory. Nie miałem przez ten czas poważniejszych problemów. Mówią że co 60kkm wypala się zawór ale to zobaczymy za rok. Na razie moja opinia jest bardzo pozytywna. Spalanie jak na pojemność trochę za duże, ale i tak przyzwoite. Do 50kph rozpędza
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 2.0/10
Zalety: przy odpowiedniej eksploatacji mało awaryjny tani w utrzymaniu
Wady: kiepskie przyspieszenie
  • Silnik: 1.2 6V HTP/MPI
  • Rocznik: 2003
  • Przebieg: 195500
  • Spalanie: 5.6 l/100km
Polecam
23.01.2019 Skoda Fabia I
(8.0)
Opinia: Silnik obecnie ma przejechane 290 tyś. z czego 160 tyś. na LPG. Wymieniałem tylko cewki zapłonowe i rozrząd.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 4.0/10
  • Silnik: 54 KM HTP
  • Rocznik / Przebieg: 2006 r. 290 tyś.
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam
04.01.2017 Radek
(8.7)
Opinia: silnik dobry raczej do miasta a nie na trasy przy spokojnej jeździe spalanie 6 l ale jak damy po garach to ponad 7 l .Ceny częsci przyzwoite po za alternatorem i cewkami nie miałem przygód .Polecam ale do miasta
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • Silnik: Polo IV/54KM
  • Rocznik / Przebieg: 2003/192tys
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię