Toyota

Silnik Toyota 2.0 16V D-4S VVT-iE 173KM M20A-FKS

6829
Silnik Toyota 2.0 16V D-4S VVT-iE 173KM M20A-FKS

Silniki Toyota VVT-i / Valvematic są stosowane w samochodach marki

  • Toyota
  • Lexus

Silnik Toyota 2.0 16V D-4S VVT-iE 173KM M20A-FKS wszedł do produkcji w roku 2018  i zasilała modele marki Toyota oraz Lexus.Jednostka należy do rodziny Dynamic Force Engine i został oparty na modułowej platformie GA-B/TNGA.Konstrukcja wykonana w całości z aluminium,wyposażona została podwójny system zmiennych faz rozrządu VVT-iE + VVT-i  oraz kombinowany wtrysk paliwa D4-S.


Te zabiegi miały wpłynąć na lepszą wydajność niszy poziom spalania oraz obniżenie emisji spalin. Konstruktorzy nie ustrzegli się drobnych awarii do których trzeba zaliczyć nieszczelną chłodnice EGR-u czy często zatykający się zawór EGR. Po za tymi drobnymi usterkami silnik uchodzi za trwały a jego atutem  jest bardzo dobra dynamika,świetne osiągi oraz przyzwoity poziom spalania.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Zalety

  • nowoczesna konstrukcja
  • bardzo dobra dynamika
  • bardzo dobre osiągi

Wady

  • zatykający się zawór EGR
  • nieszczelność chłodnicy EGR-u
  • głośna praca

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: 0W20, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 3) (8.3)
Trwałość 8.3/10
Utrzymanie 9.7/10
Dynamika 7.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 3 0

Najbardziej awaryjna część

67%
3%
6%
9%
6%
3%
6%
Suma głosów: 33

Opinie użytkowników

12.04.2025 RAV4 (piąta generacja)
(8.0)
Opinia: Posiadam RAV4 z silnikiem 2.0 Dual VVT-iE z manualną skrzynią biegów. Wybrany przeze mnie pod koniec 2021 aktualnie z przebiegiem 54 tysięcy kilometrów (2025).
  • 7.0/10
  • 10.0/10
  • 7.0/10
Zalety: Silnik ma dość niskie spalanie w mieście biorąc pod uwagę rozmiar (4,6m) i masę (1490kg).
Wady: Samochód w czas ruszania na pierwszym biegu jakby OBNIŻA MOC silnika, "zastanawia się". efekt nie występuje w trybie "sport" Trzy tryby pracy (przyciski nad lewarkiem zmiany biegów) eco, normal i ... sport. W eko bardzo niemrawo jeździ... Nie nadaje się dla dużej rodziny (2+3). Mało miejsca na tylnej
  • Silnik: 173
  • Rocznik: 2021
  • Przebieg: 54000
  • Spalanie: 7.3 l/100km
Polecam
01.02.2024 Toyota RAV4 V
(8.0)
Opinia: Silnik o dużej kulturze pracy. Pracuje na mało gęstym oleju silnikowym 0W16. W moim samochodzie współpracuje z skrzynią bezstopniową CVT i moim zdaniem jest to dobre połączenie tych dwóch mechanizmów. Wadą jest przedostawanie się benzyny do i tak już rzadkiego oleju silnikowego przez co mam
  • 8.0/10
  • 9.0/10
  • 7.0/10
Zalety: Cicha praca. Niskie spalanie.
Wady: Przybywanie oleju w silniku (przenikanie benzyny z cylindrów do oleju). Ciężko dokonać pomiaru poziomu oleju.
  • Silnik: 173
  • Rocznik: 2019
  • Przebieg: 110000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
20.08.2023 Lexus UX200
(9.0)
Opinia: Jeżdżę Lexsusem UX200 z tym silnikiem. Średnie spalanie z 23tys km to 7.1L (większość w mieście na krótkich odcinkach). Spalanie przy 140 około 8.5L. Silnik w miarę elastyczny i kultura pracy wydaje mi się dobra. Brak przybywania oleju przez filtr GPF, na co skarżą się
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 7.0/10
Zalety: Znośne spalanie i dobra współpraca ze skrzynia cvt
Wady: Chyba brak
  • Silnik: 2.0 173km
  • Rocznik: 2022
  • Przebieg: 23
  • Spalanie: 7.1 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię