Nowość

Silnik Toyota 1.5 12V Dynamic Force 125KM M15A-FKS

21759
Silnik Toyota 1.5 12V Dynamic Force 125KM M15A-FKS

Silniki Toyota VVT-i / Valvematic są stosowane w samochodach marki

  • Toyota
  • Lexus

Silnik Toyota 1.5 12V Dynamic Force 125KM M15A-FKS wszedł do produkcji w roku 2019  wraz z nowym modelem Toyoty Yaris.Jednostka nalzeży do rodziny Dynamic Force Engine i został oparty na modułowej platformie GA-B/TNGA.Konstrukcja 3-cylindrowa wykonana w całości z aluminium,wyposażona została podwójny system zmiennych faz rozrządu VVT-iW + VVT-i  oraz filtr cząstek stałych GPF. Jednostka  powstała na potrzeby obecnych wymogów w której zastosowano szereg rozwiązań aby mogła spełnić rygorystyczne normy  Euro6.


Silnik posiada zaawansowany system recyrkulacji spalin EGR oraz wspomniany filtr cząstek stałych GPF który jest stosowany w silnikach benzynowych od 2019 roku.Konstruktorzy nie uszczegli się drobnych awarii do których trzeba zaliczyć nieszczelną chłodnice EGR-u czy często zatykający się zawór EGR Ze względu na zastosowanie bardzo wrażliwego układu wtryskowego 4 -D trzeba tankować wysokiej jakości paliwo Po za tymi drobnymi usterkami silnik uchodzi za trwały a jego atutem  jest bardzo dobra dynamika,cicha praca oraz niski poziom spalania.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 3-cylindrowy

Ilość zaworów: 12

Typ wtrysku: bezpośredni

Zalety

  • nowoczesna konstrukcja
  • dobra kultura pracy
  • dobra dynamika
  • niski poziom spalania

Wady

  • awarie EGR
  • nieszczeloność chłodnicy EGR-u
  • wrażliwy układ wtryskowy na złej jakości paliwo

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 3.6 L, typ oleju: 0W20, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 10) (8.6)
Trwałość 9.4/10
Utrzymanie 9.4/10
Dynamika 7.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 7 3

Najbardziej awaryjna część

55%
8%
8%
9%
8%
6%
8%
Suma głosów: 53

Opinie użytkowników

05.07.2024 Corolla
(5.0)
Opinia: Zawór egr , katalizator po 90000 do wymiany ,drogie części.
  • 4.0/10
  • 8.0/10
  • 3.0/10
Zalety: Stosunkowo niskie spalanie przy normalnej jeździe.
Wady: Leniwy, głośny w corolli ,
  • Silnik: 125KM
  • Rocznik: 2021
  • Przebieg: 95000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Odradzam
17.05.2024 YARIS
(9.3)
Opinia: Mowie na niego turtlak, taki zółwik co turkoce. Ale to chyba jedyny minus. Z plusow naprawde male spalanie, jedziesz jak znaki mowia, 25km dystans i spalanie realnie, bez duszenia ponizej 2tys rpm to 4 litry. W miescie 6. Jak autobana to nawet wiecej ale to
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 9.0/10
Zalety: oszczedny, zrywny, bez udziwnien
  • Silnik: 125
  • Rocznik: 2000
  • Przebieg: 50000
  • Spalanie: 5.0 l/100km
Polecam
02.04.2024 Corolla Comfort + Tech
(9.7)
Opinia: Oszczędny, pali mniej jak Yaris 1,5 z 4-cylindrowym silnikiem, potrafi przyspieszyć, bezawaryjny .
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 9.0/10
Zalety: małe spalanie
Wady: brak
  • Silnik: 125
  • Rocznik: 2022
  • Przebieg: 12000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
02.12.2023 Toyota Corolla e21 xii
(10.0)
Opinia: Bardzo dobry silnik oszczędny szybko się nagrzewa wolnossący ładnie przyspiesza można być pierwszym spod świateł
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Małe spalanie
Wady: Brak
  • Silnik: 1.5
  • Rocznik: 2022
  • Przebieg: 21000
  • Spalanie: 4.5 l/100km
Polecam
11.10.2023 toyota corolla
(8.3)
Opinia: katastrofalna kultura pracy, nie umywa sie do poprzedniego silnika 1.6
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 5.0/10
Zalety: malo pali
Wady: kultura pracy słaba moc
  • Silnik: 125
  • Rocznik: 2023
  • Przebieg: 15000
  • Spalanie: 5.7 l/100km
Odradzam

Wybierz silnik i dodaj opinię