Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Toyota 1.2 16V Turbo VVT-iW mocy 116KM montowany w modelach Auris II, Corolla E21 oraz C-HR. Jest to nowoczesna konstrukcja wyposażona w bezpośredni wtrysk paliwa, intercooler, turbosprężarkę oraz system start&stop jak również w system Variable Valve Timing – intelligent Wide (VVT-iW) – sterujący otwarciem zaworów dolotowych, wylotowych oraz funkcją domykania zaworu dolotowego.
Wszystkie te innowacje miały wpłynąć na lepsze osiągi przy niższym poziomie spalania. Konstruktorzy zdali egzamin, silnik charakteryzuje się świetną dynamiką, dobrą elastycznością oraz niskim poziomem spalania w granicach 5-6L/100km. Co do awaryjności, silnik jest trwały i przy regularnym serwisowaniu nie stwarza użytkownikom problemów.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
| Średnia (głosów: 8) | (9.4) |
| Trwałość | 9.6/10 |
| Utrzymanie | 9.6/10 |
| Dynamika | 9.0/10 |