Nissan

Silnik Nissan 1.3 16V DIG-T 140KM-160KM HR13DDT

27893
Silnik Nissan 1.3 16V DIG-T 140KM-160KM HR13DDT

Silniki Nissan VVT / DIG-T / DIG-S są stosowane w samochodach marki

  • Nissan
  • Infiniti

Silnik Nissan 1.3 DIG-T 140KM-160KM HR13DDT

To nowoczesna konstrukcja która powstała przy współpracy  koncernów Renault Nissan Mitsubishi oraz firmy Daimler.Jednostka  weszła do produkcji w 2018 roku i będzie zasilała szereg modeli takich marek jak Renault,Dacia,Nissan,Mitsubishi oraz Mercedes-Benz .Silnik jest następcą odmiany 1.2 DIG-T  który był oferowany w większości modeli Renaulta pod oznaczeniem 1.2TCe oraz Nissana i był skonstruowany przy współpracy obu koncernów.



Ze względu na najnowsze normy które obowiązują postanowiono wprowadzić nowoczesny i bardziej zaawansowany silnik który spełnia wszelkie wymogi i obostrzenia.W konstrukcji wprowadzono wiele nowoczesnych rozwiązań co miało przełożyć się na dużo lepsze osiągi przy niskim poziomie spalania oraz emisji CO2.Silnik wyposażony został nowoczesną głowicę oraz układ wtryskowy z wtryskiem bezpośrednim typu Common Rail co do nie dawana było zarezerwowane jedynie dla Diesli !!! Układ współpracuje z najnowszymi wtryskiwaczami 6-otworowymi o ciśnieniu 2500 bar to bardzo nowatorskie rozwiązanie biorąc pod uwagę że jest to silnik benzynowy.



Jak przystało na dzisiejsze trendy jednostka posiada Turbosprężarkę z elektronicznie sterowanym zaworem co pozwala na szybka reakcję po dodaniu gazu.Jak w poprzedniej wersji również w tej znajdziemy rozrząd oparty na łańcuchu to duży atut który pozwoli na oszczędność związaną z wymianą jak to ma miejsce przy rozrządzie paskowy.Jednostka  współpracuje  z manualną 6-biegową lub dwu-sprzęgłową 7-biegową automatyczną skrzynię EDC.W opinii  użytkowników jednostka spisuję się bardzo dobrze jest dynamiczna o bardzo wysokiej kulturze pracy i niskim poziomie spalania.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • nowoczesna konstrukcja
  • bardzo dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy
  • niski poziom spalania

Wady

  • ?

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 5.5 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 30.000
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Silnik posiada filtr cząstek stałych
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 8) (8.4)
Trwałość 8.3/10
Utrzymanie 8.3/10
Dynamika 8.8/10
Głosy według opinii użytkowników: 8 0

Najbardziej awaryjna część

74%
3%
8%
3%
3%
1%
8%
Suma głosów: 119

Opinie użytkowników

08.05.2024 1.3 DIG-T Connecta Gen
(5.0)
Opinia: Silnik wymaga bardzo częstej wymiany oleju, ponieważ bez umiary wali paliwo do oleju, dlatego jest drogo, bo olej wymieniamy co 3-5 tys. km, zatem kochamy się z producentami oleju, uważam, że smiało mozna jeździć na gęstszym, bo paliwo dostajace się z wtryskiwaczy i tak go
  • 2.0/10
  • 3.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Ogromne spalanie rzędu 13 litrów prz mocnym kręceniu silnika i katowaniu na trasie
Wady: Żadnych, mechanicy go uwielbiają, przynajmnie z 365 dni 50 jest na podnosniku
  • Silnik: 140
  • Rocznik: 2019
  • Przebieg: 31258
  • Spalanie: 11.0 l/100km
Polecam
02.04.2024 Nisan Qashkaj
(10.0)
Opinia: Wtryskiwacze i rozrząd nowego silnika 1.3 turbo Każdy wtryskiwacz dozuje teraz paliwo poprzez sześć otworów Ciśnienie w magistrali zasilającej wtryskiwacze (common rail - to rozwiązanie stosowano od dawna w silnikach benzynowych, zanim trafiło do diesli) wynosi 250 barów (wcześniej - 200 barów) Aby zredukować tarcie, powodujące straty energii,
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Ciśnienie wtrysku w tych silnikach wynosi 250 bar, a nie jak napisał "autor" 2500 bar.
  • Silnik: 147
  • Rocznik: 2019
  • Przebieg: 38000
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Polecam
19.03.2024 Nissan Qashqai 1.3 MHEV
(10.0)
Opinia: Średnie spalanie 7 litrów. Na trasie spalanie spada do 5 litrów. Silnik chodzi równo, polecana jednostka. 4 cylindry i pasek na łańcuchu jest dużym plusem.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: cicha praca, zrywność
  • Silnik: 140
  • Rocznik: 2023
  • Przebieg: 8000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
18.01.2024 Nissan Qashqai
(9.3)
Opinia: Silnik zamontowany w Nissan Qashqai 3 158KM. Montowany w samochodach Nissan, Renault, Dacia i Mercedes-Benz. Przebieg od nowości 55000 km. Oszczędny i wystarczająco dynamiczny. Silnik do tej pory OK i bezproblemowy, ale należy zwrócić uwagę na zapocenia/wycieki z pokrywy zaworowej- głowica w tym pojeździe
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: niskie spalanie cichy nie bierze oleju
Wady: wycieki oleju wg. mnie wada projektowa
  • Silnik: 158
  • Rocznik: 2022
  • Przebieg: 55000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
19.12.2023 Nissan Qashqai J11 1.3 di
(7.3)
Opinia: Nissan Qashqai 1.3 dig-t 140KM rok 2019 przebieg 117 tyś. km Na razie bez problemów.
  • 8.0/10
  • 7.0/10
  • 7.0/10
Zalety: Dobra dynamika jak na tą pojemność. Niskie spalanie- przy spokojnej jeździe poniżej 6l/ 100 km. Olej wymieniam co 15000 km.
Wady: Nie zauważyłem.
  • Silnik: 140 KM
  • Rocznik: 2019
  • Przebieg: 117000
  • Spalanie: 6.9 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię