Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Nissan 1.3 16V DIG-T Mild Hybrid HR13DDT o mocy 140KM lub 158KM wszedł do produkcji w 2022 roku jako miękka hybryda i zasila model Nissan Qashqai III generacji. Jednostka znana również z modeli Renault Arkana oraz Austral o oznaczeniu 1.3 TCe. Znajdziemy tu mały 12V silnik elektryczny z baterią o pojemności 0,15 kWh dzięki czemu obniżono emisję spalin do poziomu 138g. Ponadto w silniku zastosowano filtr cząstek stałych GPF, co pozwoliło na osiągnięcie rygorystycznych norm Euro6d-temp.
Konstrukcja silnika 1.3 DIG-T powstała przy współpracy dwóch koncernów: Mercedesa oraz Renault i weszła do produkcji w 2018 roku. Znajdziemy ją pod maską szeregu modeli takich marek jak Renault, Dacia, Nissan, Mitsubishi oraz Mercedes-Benz. Silnik wyposażony został w nowoczesną głowicę oraz układ wtrysku bezpośredniego typu Common Rail. Całość współpracuje z najnowszymi wtryskiwaczami 6-otworowymi o ciśnieniu 2500 bar. To bardzo nowatorskie rozwiązanie, które do niedawana było stosowane tylko w silnikach Diesla.
Jak przystało na dzisiejsze trendy jednostka posiada turbosprężarkę z elektronicznie sterowanym zaworem co pozwala na szybka reakcję po dodaniu gazu. Układ rozrządu oparty został na łańcuchu to duży atut który nie jest narażony na zerwanie jak w przypadku paska. Silnik charakteryzuje się bardzo dobrą dynamiką, wysoką kulturą pracy oraz niskim poziomem spalania. Auta w cyklu mieszanym spalają średnio 7l/100km co jest bardzo dobrym wynikiem zwłaszcza, że mamy do czynienia z modelami typu SUV. W opinii użytkowników jednostka uchodzi za trwałą i mało awaryjną jednak wymaga odpowiedniego dbania o serwis oraz tankowania wysokiej jakości paliwa.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
Typ silnika: benzynowy
Moc silnika: 140-158 KM
Moment obrotowy: 240-260 Nm
Pojemność baterii: 0.15 kWh
Moc silnika EV: - KM
Moment obrotowy EV: - Nm
Typ hybrydy: 12V mikro (mHEV)
Moc systemu: 140-158 KM
Moment obr. systemu: 240-260 Nm
| Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
| Trwałość | 0.0/10 |
| Utrzymanie | 0.0/10 |
| Dynamika | 0.0/10 |