Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Nissan 1.2 16V o dwóch odmianach mocy 65KM lub 80KM to japońska konstrukcja znana najbardziej z Nissana Micra III. Konstrukcja weszła do produkcji wraz z modelem Micry w 2003r i jest bardzo dobrze oceniana prze użytkowników. Silnik o trwałej i nieskomplikowanej konstrukcji co przekłada się na dużą żywotność oraz niską awaryjność – można rzec, że praktycznie zerową. Dużym atutem jest zastosowanie mechanizmu rozrządu opartego na łańcuchu, niestety nie jest nie zniszczalny, za jego awarie przeważnie odpowiada napinacz łańcucha.
Objawem awarii napinacza jest grzechotanie i głośna praca silnika, przeważnie ma to miejsce przy dużych przebiegach około 200 tys (jednak zdarzały się awarie już przy 100tys ). Niestety koszt wymiany rozrządu to kwota około 1000zł!!! Poza tym mankamentem silnik spisuje się bardzo dobrze, jest dynamiczny i oszczędny a spalanie oscyluje na poziomie 6 L i jego praca jest na bardzo dobrym poziomie. Lepszym wyborem jest wersja 80KM ponieważ jest bardziej żwawsza i bardziej dynamiczna a spalanie praktyczne na tym samym poziomie co w wersji 65KM. Obie odmiany są godne polecenia!!!
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
| Średnia (głosów: 8) | (7.8) |
| Trwałość | 8.3/10 |
| Utrzymanie | 8.0/10 |
| Dynamika | 7.3/10 |