Popularne na rynku

Silnik VW 1.8 20V MPI 125KM EA113/EA827

52510
Silnik VW 1.8 20V MPI 125KM EA113/EA827

Silniki VAG MPI R3 / R4 / R5 / VR5 są stosowane w samochodach marki

  • Audi
  • Seat
  • Skoda
  • Volkswagen

Silnik Volkswagen 1.8 20V MPI z rodziny EA113/EA827 o mocy 125KM miał zastosowanie w samochodach segmentu C i D takich jak Audi A4 czy VW Passat B5. Silnik prosty w budowie, łatwy w ewentualnych naprawach, niestety nie jest wolny od awarii a do najczęstszych musimy zaliczyć problemy osprzętu takie jak awarie przepustnicy, cewki zapłonowej i wycieki oleju. Silnik ze zmiennymi fazami rozrządu w którym występuje rozrząd na pasku oraz łańcuchu. Wymiana paska wraz z pompą przewidziana jest na 120.000km, natomiast łańcuch minimum na 200.000km.


Co do pracy samego silnika możemy powiedzieć, że jest dynamiczny ale niestety głośny a spalanie nie należy do niskich. Dobrym rozwiązaniem jest montaż instalacji LPG, jednostka dobrze współpracuje z gazem. Kolejnym atutem jest duża dostępność części a serwis związany z tym silnikiem nie jest skomplikowany i kosztowny. Użytkownicy aut z tym silnikiem nie będą zawiedzeni, silnik jest dynamiczny i mało awaryjny co jest jego dużym atutem i przekłada się na dużą żywotność.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 20

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • przyzwoita dynamika
  • prosty i tani serwis

Wady

  • duże spalanie
  • głośna praca silnika
  • awarie sondy lambda
  • bardzo duże wycieki oleju
  • awarie cewki zapłonowej

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 120.000
  • Ilość oleju silnikowego: 4.5 L, typ oleju: Castrol 5W40, wymiana po 15.000 lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Kody silnika: ADR/ARG/AGN/AJP/AQE/ARH/APT/APG/AVV

Rozrząd

W tym silniku występuje pasek rozrządu oraz łańcuch, według zaleceń wymiana paska wraz z osprzętem przypada na 120.000 km następną trzeba skrócić do przebiegu 90.000km lub 5 lat natomiast łańcuch oraz napinacz zalecane jest sprawdzić i ewentualnie wymienić co 200.000 km.

 

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 6) (8.8)
Trwałość 9.5/10
Utrzymanie 8.5/10
Dynamika 8.5/10
Głosy według opinii użytkowników: 6 0

Najbardziej awaryjna część

15%
15%
8%
5%
11%
5%
41%
Suma głosów: 61

Opinie użytkowników

10.02.2024 A4 B5 AVANT
(9.3)
Opinia: Poprzednie auto z tym silnikiem przejechało 410 tyś aż padł automat i nie było sensu ratować. A silnik nadal pracował idealnie mimo przebiegu i gazu który napędzał go od 280 tyś. Obecnie użytkuję inne auto ale jako drugie kupiłem właśnie z tym silnikiem a4 b5
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: trwałość łatwość obsługi dostępność części
Wady: napinacz łańcuszka i łańcuch wycieki oleju
  • Silnik: 125KM ARG
  • Rocznik: 1999
  • Przebieg: 320000
  • Spalanie: 11.0 l/100km
Polecam
16.01.2022 VW Golf IV
(8.7)
Opinia: Moim zdaniem jest to silnik odpowiedni do codziennego przemieszczania się tzw. "daily". Spalanie w moim przypadku (nie mam lekkiej nogi) oscyluje w średniej około 10,5/11 litrów na 100 km. Mowa oczywiście o cyklu mieszanym. Jednak znacznie idzie odczuć, że na trasie silnik nie męczy się
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 8.0/10
Zalety: zwinność mobilność nie męczy się lubi wyższe obroty bezawaryjność przy dbaniu o swój egzemplarz
Wady: lekkie ubytki płynu chłodniczego zimny długo się rozgrzewa i ma ciężko wolno zbiera się z niskich obrotów
  • Silnik: 125 AGN
  • Rocznik: 1999
  • Przebieg: 311 000
  • Spalanie: 10.5 l/100km
Polecam
20.04.2021 Audi A4 B5
(9.3)
Opinia: git stary dobry motor zmieniony na 2.0 ALT który też nie jest zły
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
Zalety: super
Wady: -------
  • Silnik: 1.8 ADR 125
  • Rocznik: 1994
  • Przebieg: 340000+
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam
22.11.2020 Audi A3 8L
(8.7)
Opinia: Silnik bardzo dobry, idioto-odporny. Sprawy eksploatacyjne ogarniać na czas i odwdzięczy się bezawaryjnym użytkowaniem. Po jakimś czasie 125KM zaczyna być mało.
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 7.0/10
Zalety: Prosta konstrukcja Tanie części eksploatacyjne Dużo części używanych za grosze Łatwy dostęp do silnika Dobry silnik do nauki mechaniki
Wady: Spalanie Moc
  • Silnik: 125KM APG
  • Rocznik: 2002
  • Przebieg: 142 000
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam
09.11.2019 A4 B5
(9.3)
Opinia: Ostatnie pokolenie niezawodnych silników. Silniki TSI czy TFSI do pięt nie dorastają dla 1.8 20v. Jeździć jak najdłużej starszymi autami bo już tak niezawodnych nie produkują. Super silnik. Bardzo polecam. Jedyny minus to spalanie.
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 125 km ARG
  • Rocznik: 1999
  • Przebieg: 325000
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię