Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Volkswagen 1.8 20V MPI z rodziny EA113/EA827 o mocy 125KM miał zastosowanie w samochodach segmentu C i D takich jak Audi A4 czy VW Passat B5. Silnik prosty w budowie, łatwy w ewentualnych naprawach, niestety nie jest wolny od awarii a do najczęstszych musimy zaliczyć problemy osprzętu takie jak awarie przepustnicy, cewki zapłonowej i wycieki oleju. Silnik ze zmiennymi fazami rozrządu w którym występuje rozrząd na pasku oraz łańcuchu. Wymiana paska wraz z pompą przewidziana jest na 120.000km, natomiast łańcuch minimum na 200.000km.
Co do pracy samego silnika możemy powiedzieć, że jest dynamiczny ale niestety głośny a spalanie nie należy do niskich. Dobrym rozwiązaniem jest montaż instalacji LPG, jednostka dobrze współpracuje z gazem. Kolejnym atutem jest duża dostępność części a serwis związany z tym silnikiem nie jest skomplikowany i kosztowny. Użytkownicy aut z tym silnikiem nie będą zawiedzeni, silnik jest dynamiczny i mało awaryjny co jest jego dużym atutem i przekłada się na dużą żywotność.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 20
Typ wtrysku: wielopunktowy
Kody silnika: ADR/ARG/AGN/AJP/AQE/ARH/APT/APG/AVV
Rozrząd
W tym silniku występuje pasek rozrządu oraz łańcuch, według zaleceń wymiana paska wraz z osprzętem przypada na 120.000 km następną trzeba skrócić do przebiegu 90.000km lub 5 lat natomiast łańcuch oraz napinacz zalecane jest sprawdzić i ewentualnie wymienić co 200.000 km.
Audi A3 8L 1.8 20V 125KM (AGN)
Audi A3 8L FL 1.8 20V 125KM (APG)
Audi A4 B5 1.8 20V 125KM (ADR/ARG)
Audi A4 B5 FL 1.8 20V 125KM (APT/AVV)
Audi A6 C4 1.8 20V 125KM (ADR)
Audi A6 C5 1.8 20V 125KM (AJP/AQE/ARH)
Seat Leon I 1.8 20V MPI 125KM (AGN/APG)
Seat Toledo II 1.8 20V MPI 125KM (AGN/APG)
Skoda Octavia I 1.8 20V MPI 125KM (AGN)
Volkswagen Golf IV 1.8 20V MPI 125KM (AGN)
Volkswagen Passat B5 1.8 20V MPI 125KM (ADR/APT/ARG)
| Średnia (głosów: 6) | (8.8) |
| Trwałość | 9.5/10 |
| Utrzymanie | 8.5/10 |
| Dynamika | 8.5/10 |
Audi A3 8L 1.8 20V 125KM (AGN)
Audi A3 8L FL 1.8 20V 125KM (APG)
Audi A4 B5 1.8 20V 125KM (ADR/ARG)
Audi A4 B5 FL 1.8 20V 125KM (APT/AVV)
Audi A6 C4 1.8 20V 125KM (ADR)
Audi A6 C5 1.8 20V 125KM (AJP/AQE/ARH)
Seat Leon I 1.8 20V MPI 125KM (AGN/APG)
Seat Toledo II 1.8 20V MPI 125KM (AGN/APG)
Skoda Octavia I 1.8 20V MPI 125KM (AGN)
Volkswagen Golf IV 1.8 20V MPI 125KM (AGN)
Volkswagen Passat B5 1.8 20V MPI 125KM (ADR/APT/ARG)