Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Hyundai/Kia 2.4 16V MPI G4KC/KE o mocy od 162 do 175KM miał zastosowanie m.in. w Hyundaiu Santa Fe oraz Kia Sorento. Konstrukcja 16-zaworowa z wielopunktowym wtryskiem oraz rozrządem opartym na łańcuchu wyposażony w układ zmiennych faz rozrządu CVVT. Moc 175KM w silniku sprawdza się dobrze, jest wystarczająca do płynnej jazdy i może pochwalić się niezłą dynamiką.
Silnik jest bardzo trwały o niskiej awaryjności, praktycznie zerowej. Kierowcy mogą narzekać na wysoki poziom spalania!!! Plusem jest bezproblemowy montaż instalacji LPG co jest dobrym rozwiązaniem na wysoki poziom spalania. Podsumowując jednostkę 2.4 śmiało można stwierdzić że jest to silnik warty polecenia z niską awaryjnością oraz niezłymi osiągami.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
| Średnia (głosów: 1) | (9.3) |
| Trwałość | 10.0/10 |
| Utrzymanie | 8.0/10 |
| Dynamika | 10.0/10 |