Popularne na rynku

Silnik Hyundai/Kia 2.0 MPI CVVT 163KM-165KM G4KD

41454
Silnik Hyundai/Kia 2.0 MPI CVVT 163KM-165KM G4KD

Silniki Hyundai/Kia MPI / DPI są stosowane w samochodach marki

  • Hyundai

Silnik Hyundai/Kia 2.0 16V MPI G4KD o mocy 163 lub 165KM miał zastosowanie w Hyundaiu ix35 oraz Kia Sportage, Optima i Magentis. Konstrukcja 16-zaworowa z wielopunktowym wtryskiem oraz rozrządem opartym na łańcuchu wyposażony w układ zmiennych faz rozrządu CVVT. Budowa silnika o prostych rozwiązaniach, nieskomplikowana co zapewni użytkownikom dużą trwałość. Moc 163KM nie przekłada się na dobrą dynamikę, silnik jest bardzo ospały i dopiero powyżej 5000 obr. można poczuć moc, niestety przekłada się to na bardzo duże spalanie i głośniejsza pracę jednostki. Silnik jest bardzo trwały o niskiej awaryjności, praktycznie zerowej!!! Plusem jest bezproblemowy montaż instalacji LPG co jest dobrym rozwiązaniem na wysoki poziom spalania. Auta z tym silnikiem bardziej przypadną do gustu osobom lubiącym spokojną jazdę.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała jednostka
  • niska awaryjność
  • dobra współpraca z LPG

Wady

  • duży poziom spalania
  • głośna praca na wyższych obrotach
  • słaba dynamika

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.1 L L, typ oleju: 5W30, wymiana po 30.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 5) (8.3)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 8.4/10
Dynamika 6.4/10
Głosy według opinii użytkowników: 5 0

Najbardziej awaryjna część

39%
25%
0%
11%
7%
4%
14%
Suma głosów: 28

Opinie użytkowników

22.07.2022 optima IV kombi
(8.7)
Opinia: To moja druga kia na benzynę z silnikiem wolnossącym. Silnik prosty i bezawaryjny. Dlatego służy do jazdy, a nie naprawy. Nie jest to auto wyścigowe:)
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 7.0/10
Zalety: Bezusterkowy
Wady: Brak dynamiki
  • Silnik: 163km
  • Rocznik: 2017
  • Przebieg: 70000
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam
05.02.2021 Hyundai ix35
(9.3)
Opinia: Posiadam ix35 z 2.0 benzyna 163km. Spalanie w mieście ok8,5 ltr. Mniej niż scenic3 1,6 b którego miałem wcześniej. Silnik super, na autostradzie przy 130km/h i wciśnięciu gazu auto dostaje drugiego kopa bez redukcji!!!Gas? NiGDY!!! Albo cię stać albo nie! Koreańskie,japońskie silniki są tak skonstruowane,
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: 2.0 163km g4kg
  • Rocznik: 2011
  • Przebieg: 152464
  • Spalanie: 8.5 l/100km
Polecam
15.03.2019 Hyundai Sonata FL 2,0 VVTI
(7.3)
Opinia: Silnik posiadam w Hyundaiu Sonata po liftingu z 2008 r. Rzeczywiście, w tak dużym aucie jednostka nie zapewnia wysokiej dynamiki , zwłaszcza w połączeniu z 4 biegowym automatem . Należy nastawić się na spokojną jazdę. Jednakże trwałość silnika, jego wyciszenie i kultura pracy są na
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 4.0/10
  • Silnik: 165/ g4kd
  • Rocznik / Przebieg: 2008/ 180 000
  • Spalanie: 12.0 l/100km
Polecam
31.10.2017 Adam
(8.7)
Opinia: Bardzo polecam !!!! idealny do gazu, bardzo trwała jednostka, do spokojnej jazdy jak znalazł. Wszystko co opisane powyżej to 100% prawda więc nie będę powtarzał.
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 7.0/10
  • Silnik: KIA Magentis/165 KM
  • Rocznik / Przebieg: 2009/92000
  • Spalanie: 12.0 l/100km
Polecam
10.10.2017 Mati
(7.3)
Opinia: Gdyby nie spalanie było by OK niestety auto żeby jechało porządnie trzeba cisnąć i przez to spalanie dwucyfrowe 10L.Po za tym jest Ok zero problemów z silnikiem żadnych awarii,auto kosmiczne niestety silnik ziemski o słabej dynamice jest bardzo mulasty, tylko na wyższych obrotach jest OK.Jakby
  • 10.0/10
  • 6.0/10
  • 6.0/10
  • Silnik: Hyundia ix35 2.0 163KM
  • Rocznik / Przebieg: 2011 r 145tys
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam