Silnik Hyundai/Kia 2.0 16V MPI G4KD o mocy 163 lub 165KM miał zastosowanie w Hyundaiu ix35 oraz Kia Sportage, Optima i Magentis. Konstrukcja 16-zaworowa z wielopunktowym wtryskiem oraz rozrządem opartym na łańcuchu wyposażony w układ zmiennych faz rozrządu CVVT. Budowa silnika o prostych rozwiązaniach, nieskomplikowana co zapewni użytkownikom dużą trwałość.
Moc 163KM nie przekłada się na dobrą dynamikę, silnik jest bardzo ospały i dopiero powyżej 5000 obr. można poczuć moc, niestety przekłada się to na bardzo duże spalanie i głośniejsza pracę jednostki. Silnik jest bardzo trwały o niskiej awaryjności, praktycznie zerowej!!! Plusem jest bezproblemowy montaż instalacji LPG co jest dobrym rozwiązaniem na wysoki poziom spalania. Auta z tym silnikiem bardziej przypadną do gustu osobom lubiącym spokojną jazdę.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
Średnia (głosów: 8) | (8.4) |
Trwałość | 10.0/10 |
Utrzymanie | 9.0/10 |
Dynamika | 6.3/10 |