Hyundai

Silnik Hyundai/Kia 2.0 16V MPI CVVT 163KM-165KM G4KD

69680
Silnik Hyundai/Kia 2.0 16V MPI CVVT 163KM-165KM G4KD

Silniki Hyundai Kia MPI / DPi są stosowane w samochodach marki

  • Hyundai

Silnik Hyundai/Kia 2.0 16V MPI G4KD o mocy 163 lub 165KM miał zastosowanie w Hyundaiu ix35 oraz Kia Sportage, Optima i Magentis. Konstrukcja 16-zaworowa z wielopunktowym wtryskiem oraz rozrządem opartym na łańcuchu wyposażony w układ zmiennych faz rozrządu CVVT. Budowa silnika o prostych rozwiązaniach, nieskomplikowana co zapewni użytkownikom dużą trwałość.


Moc 163KM nie przekłada się na dobrą dynamikę, silnik jest bardzo ospały i dopiero powyżej 5000 obr. można poczuć moc, niestety przekłada się to na bardzo duże spalanie i głośniejsza pracę jednostki. Silnik jest bardzo trwały o niskiej awaryjności, praktycznie zerowej!!! Plusem jest bezproblemowy montaż instalacji LPG co jest dobrym rozwiązaniem na wysoki poziom spalania. Auta z tym silnikiem bardziej przypadną do gustu osobom lubiącym spokojną jazdę.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała jednostka
  • niska awaryjność
  • dobra współpraca z LPG

Wady

  • duży poziom spalania
  • głośna praca na wyższych obrotach
  • słaba dynamika

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.1 L L, typ oleju: 5W30, wymiana po 30.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 8) (8.4)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 9.0/10
Dynamika 6.3/10
Głosy według opinii użytkowników: 8 0

Najbardziej awaryjna część

51%
9%
11%
7%
7%
5%
11%
Suma głosów: 75

Opinie użytkowników

01.10.2024 Sonata NF po liftingu
(8.7)
Opinia: Bardzo dobry. Praktycznie niezniszczalna konstrukcja. Silnik idealny do LPG. Łańcuch rozrządu dożywotni.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Silnik, osprzęt, zawieszenie, tanie części, niska awaryjność.
Wady: Moc i moment obrotowy czuć dopiero po przekroczeniu 4,5tys obr/min. Klimatyzacja mało wydajna.
  • Silnik: 165KM G4KD
  • Rocznik: 2009
  • Przebieg: 310000
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam
24.04.2024 Sportage 2.0 CVVI, AWD
(8.7)
Opinia: W mój silnik 163 koni mieści się 5,8 L oleju, a nie żadne 4,2 L jak podawane. Auto Kia Sportage 2.0 CVVI 163 km AWD, z czystym sumieniem polecam. Spokój z awariami silnika. Można powiedzieć, że jest to jeden samochód który się nie psuje.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Wymiana oleju raz w roku i zero napraw. Żadnych problemów z silnikiem.
Wady: Nie ma żadnych.
  • Silnik: 163
  • Rocznik: 2012
  • Przebieg: 103000
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam
07.01.2024 Magentis II fl
(8.7)
Opinia: Super
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 6.0/10
Zalety: 380000 przejechane, 240000 na lpg
Wady: Brak
  • Silnik: G4kd
  • Rocznik: 2009
  • Przebieg: 380000
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam
22.07.2022 optima IV kombi
(8.7)
Opinia: To moja druga kia na benzynę z silnikiem wolnossącym. Silnik prosty i bezawaryjny. Dlatego służy do jazdy, a nie naprawy. Nie jest to auto wyścigowe:)
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 7.0/10
Zalety: Bezusterkowy
Wady: Brak dynamiki
  • Silnik: 163km
  • Rocznik: 2017
  • Przebieg: 70000
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam
05.02.2021 Hyundai ix35
(9.3)
Opinia: Posiadam ix35 z 2.0 benzyna 163km. Spalanie w mieście ok8,5 ltr. Mniej niż scenic3 1,6 b którego miałem wcześniej. Silnik super, na autostradzie przy 130km/h i wciśnięciu gazu auto dostaje drugiego kopa bez redukcji!!!Gas? NiGDY!!! Albo cię stać albo nie! Koreańskie,japońskie silniki są tak skonstruowane,
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: 2.0 163km g4kg
  • Rocznik: 2011
  • Przebieg: 152464
  • Spalanie: 8.5 l/100km
Polecam