Popularne na rynku

Silnik Hyundai 2.0 CVVT 141KM-143KM G4GCX

29737
Silnik Hyundai 2.0 CVVT 141KM-143KM G4GCX

Silniki Hyundai Alpha, Beta / Kia T8 są stosowane w samochodach marki

  • Hyundai

Silnik Hyundai 2.0 16V CVVT o mocy 141-143KM występował w samochodach Hyundai i30, Elantra, Coupe, Tucson a także w Kia cee’d, Cerato oraz Sportage II  w latach 2004-2010. Jest to odmiana silnika, który został wyposażony w zmienne fazy rozrządu co przełożyło się na dobrą dynamikę oraz niższy poziom spalania.Po za tym w silniku zastosowano kilka nowoczesnych rozwiązań takich jak elektroniczny układ sterowania wtryskiem i zapłonem.Ponadto silnik posiada zamknięty układ chłodzenia cieczą z wymuszonym obiegiem.Konstrukcja prosta, nieskomplikowana a co za tym idzie trwała i tania w ewentualnych naprawach. Do najbardziej awaryjnych części należą cewki zapłonowe, silniczek krokowy oraz drobna elektryka. Musimy również pamiętać o wymianie paska rozrządu po 60.000km bo jego zerwanie może spowodować kosztowne naprawy. Poza tymi mankamentami śmiało może powiedzieć, że silnik jest godny polecenia, dynamika może nie jest na najwyższym poziomie ale za to spalanie jest w normie średnio 8l. Dodatkowym atutem jest bezproblemowy montaż instalacji LPG.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała jednostka
  • niska awaryjność
  • przyzwoite spalanie
  • dobrze znosi LPG

Wady

  • słaba dynamika

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 60.000
  • Ilość oleju silnikowego: 4.0 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 5) (8.8)
Trwałość 8.8/10
Utrzymanie 9.8/10
Dynamika 7.8/10
Głosy według opinii użytkowników: 5 0

Najbardziej awaryjna część

0%
8%
67%
0%
17%
0%
8%
Suma głosów: 12

Opinie użytkowników

03.01.2022 Kia sportage 2
(9.3)
Opinia: Jak na razie jest ok. Bierze nieco oleju przy lpg ale i tak mniej niż nowy służbowy golf
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • Silnik: G4GC
  • Rocznik: 2008
  • Przebieg: 215000
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam
14.03.2020 Sportage II
(8.0)
Opinia: Auto godne polecenia i tanie w eksploatacji
  • 9.0/10
  • 9.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Moc odpowiednia do jego masy
Wady: Na biegach od 1-3 mułowaty, potem nabiera wigoru
  • Silnik: 140kM
  • Rocznik: 2009
  • Przebieg: 148000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
07.03.2020 HYUNDAI TUCSON
(8.0)
Opinia: Dobrze współpracuje z instalacją gazową. Trzeba pamiętać, że po założeniu instalacji gazowej trzeba regulować zawory co 45tyś km, a nie co 90tyś km ale dzięki temu można cieszyć się bezproblemową tanią jazdą :). Części tanie prosta budowa. Polecam
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • 6.0/10
Zalety: PROSTA SPRAWDZONA KONSTRUKCJA
Wady: SPALANIE PO MIEŚCIE
  • Silnik: 2.0 G4GCX 140KM
  • Rocznik: 2007
  • Przebieg: 237150
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam
15.02.2020 tak
(8.7)
Opinia: pozytywa
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: 141
  • Rocznik: 2007
  • Przebieg: 133000
  • Spalanie: 8.7 l/100km
Polecam
03.10.2016 Krzysiek
(10.0)
Opinia: Silnik, dynamiczny, prosta sprawdzona konstrukcja, tanie naprawy, spala po mieście około 10 litrów, dobrze znosi LPG.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 143
  • Rocznik / Przebieg: 2008/ 150
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam