Volvo

Silnik Volvo 2.0 R5 20V VVT Turbo 180KM B5204T5

22703
Silnik Volvo 2.0 R5 20V VVT Turbo 180KM B5204T5

Silniki Volvo VME - VVT / CVVT są stosowane w samochodach marki

  • Volvo
  • Ford

Silnik Volvo 2.0 R5 20V VVT Turbo o mocy 180KM miał zastosowanie w samochodach Volvo S60 I, V70 II i S80 I. Konstrukcja oparta na poprzedniej wersji B5204T4. Bardzo dobra jednostka o świetnych osiągach i wysokiej kulturze pracy oraz przyzwoitym poziomie spalania. Jednostka nie stwarzająca większych problemów użytkownikowi i przy odpowiednim serwisowaniu osiągniemy przebieg 400-500 tys. km.


Do największych przypadłości tej jednostki można zaliczyć awarie przepustnicy – zabrudzenia (koszt nowej to około 3000zł a regeneracja około 1000zł). Również serwis tej jednostki nie należy do tanich oraz części zamienne nie są tak tanie jak w przypadku klasycznych silników. Do takich należy wymiana rozrządu, którego cena dochodzi do 2000zł. Poza tym można śmiało powiedzieć, że jednostka 2.0 R5 20V B5204T5 jest udaną konstrukcją o świetnej dynamice oraz wysokiej kulturze pracy i niskiej awaryjności.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 5-cylindrowy

Ilość zaworów: 20

Typ wtrysku: wielopunktowy

Turbosprężarka

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • bardzo dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy

Wady

  • wysokie koszty serwisu
  • wysokie koszty części
  • kosztowna wymiana rozrządu
  • zabrudzenia przepustnicy

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 160.000 lub 10 lat
  • Ilość oleju silnikowego: 5.5 L, typ oleju: 0W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (8.3)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 5.0/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

75%
13%
0%
0%
13%
0%
0%
Suma głosów: 8

Opinie użytkowników

09.01.2018 Tadeusz
(8.3)
Opinia: Bardzo porządny silnik mocny dynamiczny o wielkich możliwościach dobrze że w końcu są w Polsce trasy gdzie można takimi autami jeździć.Silnik jest bardzo trwały nie ma żadnych problemów z układem wtryskowym,pompą,turbiną po prostu trzeba pilnować serwisu i jest wszytko OK.Minusem jest spalanie i koszty wymiany
  • 10.0/10
  • 5.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: S60 2.0 20V Turbo 180KM
  • Rocznik / Przebieg: 2006 r 276tys
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam