Volvo

Silnik Volvo 2.0 R5 20V DOHC 143KM B5204FS

424
Silnik Volvo 2.0 R5 20V DOHC 143KM B5204FS

Silniki Volvo VME - DOHC są stosowane w samochodach marki

  • Volvo

Silnik Volvo 2.0 R5 20V DOHC 143KM B5204FS był stosowany w latach 1993-1996 i w odróżnieniu od słabszej wersji wyposażony został w katalizator.Konstrukcja silnika wykonana w całości z aluminium wyposażona we wtrysk wielopunktowy z rozrządem opartym na pasku Jednostka uchodzi za bardzo trwałą i przy odpowiednim serwisowaniu pokonuj bezproblemowo 400 tys km.



Jednak posiada swoje słabe punkt do których trzeba zaliczyć liczne awarie osprzętu,termostatu,pompy paliwa oraz najbardziej problematyczna to pękające paski rozrządu.Każdy użytkownik powinien pamiętać o jego wymianie nie później a niżeli 120 tys/km serwisanci zalecają nawet przed przebiegiem 100tys km.Poza tym silnik może poszczycić się dobrą dynamiką,wysoką kultura pracy oraz niezłymi osiągami.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 5-cylindrowy

Ilość zaworów: 20

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy

Wady

  • awarie termostatu
  • awarie pompy paliwa
  • kosztowna wymiana rozrządu
  • zabrudzenia przepustnicy

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 120.000 km
  • Ilość oleju silnikowego: 5.3 L, typ oleju: 5W40, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Silnik spełnia normy spalin Euro2

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami