Volvo

Silnik Volvo 2.3 R5 20V VVT Turbo 245KM B5234T9

4434
Silnik Volvo 2.3 R5 20V VVT Turbo 245KM B5234T9

Silniki Volvo VME - VVT / CVVT są stosowane w samochodach marki

  • Volvo
  • Ford

Silnik Volvo 2.3 R5 20V VVT Turbo B5234T9 o mocy 245KM miał zastosowanie w samochodach Volvo C70 w latach 2003-2005. W porównaniu do odmiany 240-konnej z końca lat 90. ten silnik został wyposażony w zmienne fazy rozrządu.



Bardzo dobra jednostka o świetnych osiągach i wysokiej kulturze pracy. Nie stwarza większych problemów użytkownikowi i przy odpowiednim serwisowaniu osiągniemy przebieg 400-500 tys. km. Do największych przypadłości można zaliczyć awarie przepustnicy elektronicznej oraz awarie przepływomierza. Na niskie spalanie nie ma co liczyć, bo silnik doładowany ale przy spokojnej jeździe zmieścimy się poniżej 10l/100km.


Alternatywą może być montaż instalacji LPG ale musi być z wyższej półki i montowany z wyspecjalizowanej firmie. Trzeba również pamiętać o okresowej regulacji luzów zaworowych, również serwis tej jednostki nie należy do tanich oraz części zamienne nie są tak tanie jak w przypadku klasycznych silników. Do takich należy wymiana rozrządu, którego cena dochodzi do 2000zł. Poza tym można śmiało powiedzieć, że jednostka 2.3 R5 B5234T9 jest udaną konstrukcją o świetnej dynamice oraz wysokiej kulturze pracy i niskiej awaryjności.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 5-cylindrowy

Ilość zaworów: 20

Typ wtrysku: wielopunktowy

Turbosprężarka

Zalety

  • trwała jednostka
  • bardzo dobra dynamika
  • niska awaryjność
  • wysoka kultura pracy

Wady

  • wysokie koszty serwisu
  • wysokie spalanie
  • awarie przepustnicy elektronicznej

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 160.000 lub 10 lat
  • Ilość oleju silnikowego: 5.8 L, typ oleju: 5W40, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami