Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik 1.0 12V EcoBoost Mild Hybrid 155KM wszedł do produkcji w 2022 roku jako tzw. miękka hybryda i zasila modele Ford Fiesta, Focus oraz Puma. Cały układ powstał na bazie znanej jednostki 1.0 EcoBoost która ma zastosowanie od roku 2012 w szeregu modeli Forda. Konstrukcja trzycylindrowa zespolona z niewielkim silnikiem elektrycznym o mocy 16KM i akumulatorem o napięciu 48V. Układ Mild Hybrid ma na celu wspomaganie pojazdu podczas ruszania oraz przyspieszenia co wpływa na obniżenie spalania.
To rozwiązanie świetnie sprawdza się w jeździe miejskiej kiedy często ruszamy oraz hamujemy. Dodatkowa moc, którą generuje instalacja 48V wpływa na przyspieszenie, które jest efektowniejsze i bardziej ekologiczne. Producent deklaruje średnie spalanie na poziomie 6l/100km co jest niezłym wynikiem. Ładowanie baterii odbywa się podczas hamowania, wtedy silnik elektryczny działa jako generator prądu, który jest magazynowany w 48-voltowym akumulatorze. W tym układzie nie ma możliwości ładowanie ze źródła zewnętrznego oraz jazdy na samym silniku elektrycznym. Silnik został seryjnie wyposażony w system Start&Stop oraz filtr cząstek stałych GPF i spełnia normy spalin Euro6d.
Rodzaj układu: 3-cylindrowy
Ilość zaworów: 12
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
Typ silnika: benzynowy
Moc silnika: 155 KM
Moment obrotowy: 190-240 Nm
Pojemność baterii: - kWh
Moc silnika EV: 16 KM
Moment obrotowy EV: - Nm
Typ hybrydy: 48V miękka (mHEV)
Moc systemu: 155 KM
Moment obr. systemu: 190-240 Nm
| Średnia (głosów: 2) | (10.0) |
| Trwałość | 10.0/10 |
| Utrzymanie | 10.0/10 |
| Dynamika | 10.0/10 |