Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Fiat 1.4 16V StarJet o mocy 95KM lub 100KM wszedł do produkcji w 2003 roku i ma szerokie zastosowanie do dnia dzisiejszego w samochodach Fiata. Konstrukcja bardzo trwała a co za tym idzie tania w użytkowaniu i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu przejdziemy 400 tys km. Silnik z wielopunktowym wtryskiem z rozrządem na pasku a jego interwał przypada na 120.000km lub 5 lat.
W odróżnieniu od poprzednich wersji koncernu Fiata jednostka przeszłą szereg modyfikacji między innymi została wyposażony w system zmiennych faz rozrządu oraz EGR.Te oraz wiele innych rozwiązań miały się przełożyć dobre osiągach, niskie zużyciu paliwa oraz spełnienie norm spalin EURO4.Przez lata silnik przeszedł szereg modyfikacji i co ważne został dostosowany do rygorystycznych norm spalin Euro6d, które występują w autach po 2019 roku, tak jak to mam miejsce w modelu Fiat Tipo.
Jednostka trwała, nie przysparzająca użytkownikowi większych problemów jednak nie jest wolna od drobnych awarii takich jak problemy z przepustnicą, awarie alternatora i najbardziej kosztowny element to wariator faz rozrządu. Jednak nie jest to duży problem ponieważ części są w bardzo przystępnych cenach a serwis jest łatwy w naprawie. Atutem jednostki jest jej trwałość i przyzwoity poziom spalania, kultura pracy jest na dobrym poziomie..
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
Fiat 500L 1.4 16V StarJet 95KM (843 A1)
Fiat 500L FL 1.4 16V StarJet 95KM (843 A1)
Fiat Punto II 1.4 16V SMPI 95KM (FIRE)
Fiat Grande Punto 1.4 16V StarJet 95KM (FIRE)
Fiat Idea 1.4 16V StarJet 95KM (FIRE)
Fiat Stilo 1.4 16V SMPI 95KM (FIRE)
Fiat Tipo II 1.4 16V StarJet 95KM (843 A1)
Fiat Doblo II 1.4 16V SMPI 95KM (843 A1)
Fiat Doblo II FL 1.4 16V SMPI 95KM (843 A1)
Lancia Ypsilon II 1.4 16V StarJet VVT 95KM (843 A1)
Lancia Musa 1.4 16V StarJet VVT 95KM (843 A1)
Opel Combo D 1.4 16V VVT 95KM (A14FP)
| Średnia (głosów: 10) | (8.4) |
| Trwałość | 9.5/10 |
| Utrzymanie | 9.3/10 |
| Dynamika | 6.4/10 |
Fiat 500L 1.4 16V StarJet 95KM (843 A1)
Fiat 500L FL 1.4 16V StarJet 95KM (843 A1)
Fiat Punto II 1.4 16V SMPI 95KM (FIRE)
Fiat Grande Punto 1.4 16V StarJet 95KM (FIRE)
Fiat Idea 1.4 16V StarJet 95KM (FIRE)
Fiat Stilo 1.4 16V SMPI 95KM (FIRE)
Fiat Tipo II 1.4 16V StarJet 95KM (843 A1)
Fiat Doblo II 1.4 16V SMPI 95KM (843 A1)
Fiat Doblo II FL 1.4 16V SMPI 95KM (843 A1)
Lancia Ypsilon II 1.4 16V StarJet VVT 95KM (843 A1)
Lancia Musa 1.4 16V StarJet VVT 95KM (843 A1)
Opel Combo D 1.4 16V VVT 95KM (A14FP)