Fiat

Silnik Fiat 1.4 8V FIRE MPI 77KM-78KM 350.A1

56481
Silnik Fiat 1.4 8V FIRE MPI 77KM-78KM 350.A1

Silniki Fiat FIRE / TwinAir / StarJet są stosowane w samochodach marki

  • Alfa Romeo
  • Fiat
  • Lancia
  • Jeep

Silnik Fiat 1.4 8V FIRE MPI o mocy 77 do 78KM wprowadzony na rynek w 2005 roku,  najbardziej znany z Fiata Punto. Konstrukcja bardzo trwała a co za tym idzie tania w użytkowaniu i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu przejdziemy 400 tys km. Silnik z wielopunktowym wtryskiem z rozrządem na pasku a jego interwał przypada na 120.000km, wyposażony w system zmiennych faz rozrządu oraz EGR.Te oraz wiele innych rozwiązań miały się przełożyć dobre osiągach, niskie zużyciu paliwa oraz spełnienie norm spalin EURO4.


Jednostka trwała nie przysparzająca użytkownikowi większych problemów jednak nie jest wolna od drobnych awarii takich jak problemy z przepustnicą, awarie alternatora i najbardziej kosztowny element to wariator faz rozrządu. Jednak nie jest to duży problem ponieważ części są w bardzo przystępnych cenach a serwis jest łatwy w naprawie. Atutem jednostki jest jej trwałość i przyzwoity poziom spalania, kultura pracy jest na dobrym poziomie.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała jednostka
  • prosta konstrukcja
  • niska awaryjność
  • tani serwis
  • niski poziom spalania

Wady

  • awarie wariatrora faz rozrządu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 120.000 lub 5 lat
  • Ilość oleju silnikowego: 2.6 L, typ oleju: 5W40, wymiana po 30.000 km lub 2 lata
  • Przegląd serwisowy co 2 lata
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (8.7)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 6.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 1

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

03.05.2021 Fiat Linea
(7.3)
Opinia: Mam ten silnik w Linei 1.4 (2010) - auto od nowości w moich rękach (mamy maj 2021). Opinia? Do tego sedana (1200kg) to zbyt mała jednostka! Kupiłem auto napędzane tym "silnikiem" bo niestety nie wykonałem jazdy próbnej (tylko TJETem) a wcześniej użytkowałem Sienę (200 kg
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 2.0/10
Zalety: Zerowa awaryjność. Przy moim stylu jazdy (27 razy w ciągu ostatniego roku miałem rev limit) zmiany biegów pryz 4500 - 5000 rpm, jazda po krajówkach z butem w podłodze, a S-ki i autostrady po 150 - 160 (prędkośc przelotowa na tempomacie) nie robią na nim
Wady: Słaby, słaby, słaby - tego który wymyślił wyposażenie Linei w tę jednostkę powinno się skazać na próbę szybkiego dotarcia do celu tym bolidem podczas ataku sr***czki. Nie wierzcie tym co piszą o docieraniu się silnika i żwawszym zbieraniu się po przejechaniu kilku tysięcy km. Jedyne
  • Silnik: 1368 ccm 77 KM
  • Rocznik: 2010
  • Przebieg: 168000
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Odradzam
16.11.2019 Qubo
(10.0)
Opinia: Silnik prosty i tani w utrzymaniu przez co nie generuje kosztów,po za klasycznym serwisem olej,filtry itd nic nie robiłem.Idealny do miasta i na krótkie odcinki do prędkości 100KM/h ok potem sie męczy.Jak dla mnie to zdecydowanie na tak,osobiście założyłem LPG i mega zadowolony z kosztów
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: przede wszystkim prostota co przekłada się na dużą trwałość i niskie koszty użytkowania,mało pali plus LPG które idealnie współpracuje z tym silnikiem obniż koszty do minimum.
Wady: przede wszystkim prostota co przekłada się na dużą trwałość i niskie koszty użytkowania,mało pali plus LPG które idealnie współpracuje z tym silnikiem obniż koszty do minimum.
  • Silnik: 77KM
  • Rocznik: 2019
  • Przebieg: 189000
  • Spalanie: 7.8 l/100km
Polecam