Fiat

Silnik Fiat 1.4 8V MPI Turbo SOHC 112KM-131KM

3821
Silnik Fiat 1.4 8V MPI Turbo SOHC 112KM-131KM

Silniki Fiat Torque / Pratola / Twin Cam są stosowane w samochodach marki

  • Fiat
  • Lancia

Silnik Fiat 1.4 8V MPI Turbo 112/131KM miał zastosowanie w modelach Fiat Punto oraz Uno w latach 1993-1997. Jest to nietypowa jednostka która została przysposobiona na potrzeby modeli w wersji GT. Sama jednostka nie jest skomplikowana w budowie – klasyczny wtrysk wielopunktowy, układ rozrządu OHC całość doposażona w Turbo kompresor.


W rzeczywistości silnik zyskał na mocy oraz dynamice. Jednak pod względem użytkowania straty można było odczuć przy spalaniu które znacznie wzrosło w porównaniu do wersji wolnossących. Rozwiązaniem mógł być montaż instalacji LPG jednak użytkownicy sygnalizują problem z pracą jednostki po jej montażu.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: wielopunktowy

Turbosprężarka

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • przyzwoita dynamika

Wady

  • wysoki poziom spalania
  • niespecjalna współpraca z LPG

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 60.000 km
  • Ilość oleju silnikowego: 4.0 L, typ oleju: Selenia 5W40, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami