 Alfa Romeo
				Alfa Romeo
			
			
				 BMW Seria M
				BMW Seria M
			
			
				 BMW Seria N
				BMW Seria N
			
			
				 BMW Twin Power
				BMW Twin Power
			
			
				 Chevrolet / Daewoo
				Chevrolet / Daewoo
			
			
				 Chrysler
				Chrysler
			
			
				 Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
				Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
			
			
				 Fiat 1.3/1.4/1.6
				Fiat 1.3/1.4/1.6
			
			
				 Fiat 1.8/2.0/2.4
				Fiat 1.8/2.0/2.4
			
			
				 Ford Zetec
				Ford Zetec
			
			
				 Ford Duratec
				Ford Duratec
			
			
				 Ford EcoBoost/Ti-VCT
				Ford EcoBoost/Ti-VCT
			
			
				 i-DSI/i-VTEC
				i-DSI/i-VTEC
			
			
				 VTEC/Non-VTEC
				VTEC/Non-VTEC
			
			
				 Hyundai / Kia
				Hyundai / Kia
			
			
				 Jaguar / Land Rover
				Jaguar / Land Rover
			
			
				 MZR Serii Z/L
				MZR Serii Z/L
			
			
				 Serii B/F/K
				Serii B/F/K
			
			
				 SkyActiv-G/X
				SkyActiv-G/X
			
			
				 R3/R4/R6
				R3/R4/R6
			
			
				 V6/V8/V12
				V6/V8/V12
			
			
				 Mitsubishi
				Mitsubishi
			
			
				 Nissan
				Nissan
			
			
				 Opel
				Opel
			
			
				 PSA EW/ES
				PSA EW/ES
			
			
				 PSA TU/XU
				PSA TU/XU
			
			
				 PSA VTi/PureTech
				PSA VTi/PureTech
			
			
				 Renault
				Renault
			
			
				 Suzuki
				Suzuki
			
			
				 Toyota
				Toyota
			
			
				 FSI
				FSI
			
			
				 MPI
				MPI
			
			
				 TSI
				TSI
			
			
				 Volvo
				Volvo
			
		Silnik Fiat 1.4 8V FIRE MPI o mocy 69, 77 lub 78KM wprowadzony na rynek w 2005 roku,  najbardziej znany z Fiata Punto. Konstrukcja bardzo trwała a co za tym idzie tania w użytkowaniu i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu przejdziemy 400 tys km. Silnik z wielopunktowym wtryskiem z rozrządem na pasku a jego interwał przypada na 120.000km, wyposażony w system zmiennych faz rozrządu oraz EGR.Te oraz wiele innych rozwiązań miały się przełożyć dobre osiągach, niskie zużyciu paliwa oraz spełnienie norm spalin EURO4.
 Jednostka trwała nie przysparzająca użytkownikowi większych problemów jednak nie jest wolna od drobnych awarii takich jak problemy z przepustnicą, awarie alternatora i najbardziej kosztowny element to wariator faz rozrządu. Jednak nie jest to duży problem ponieważ części są w bardzo przystępnych cenach a serwis jest łatwy w naprawie. Atutem jednostki jest jej trwałość i przyzwoity poziom spalania, kultura pracy jest na dobrym poziomie.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 8
Typ wtrysku: wielopunktowy
 Alfa Romeo MiTo FL 1.4 8V SMPI 78KM
																						Alfa Romeo MiTo FL 1.4 8V SMPI 78KM
										
                                     Fiat Grande Punto 1.4 8V SMPI 77KM (FIRE)
																						Fiat Grande Punto 1.4 8V SMPI 77KM (FIRE)
										
                                     Fiat Punto Evo 1.4 8V SMPI 77KM (FIRE)
																						Fiat Punto Evo 1.4 8V SMPI 77KM (FIRE)
										
                                     Fiat Punto 2012 1.4 8V SMPI 77KM (350 A1)
																						Fiat Punto 2012 1.4 8V SMPI 77KM (350 A1)
										
                                     Fiat Albea FL 1.4 8V SMPI 77KM (FIRE)
																						Fiat Albea FL 1.4 8V SMPI 77KM (FIRE)
										
                                     Fiat Linea 1.4 8V SMPI 77KM (FIRE)
																						Fiat Linea 1.4 8V SMPI 77KM (FIRE)
										
                                     Fiat Idea 1.4 8V SMPI 77KM (FIRE)
																						Fiat Idea 1.4 8V SMPI 77KM (FIRE)
										
                                     Fiat Qubo FL 1.4 8V SMPI 78KM (350 A1)
																						Fiat Qubo FL 1.4 8V SMPI 78KM (350 A1)
										
                                     Fiat Doblo I FL 1.4 8V SMPI 77KM (350 A1)
																						Fiat Doblo I FL 1.4 8V SMPI 77KM (350 A1)
										
                                     Lancia Ypsilon II 1.4 8V SMPI 78KM (350 A1)
																						Lancia Ypsilon II 1.4 8V SMPI 78KM (350 A1)
										
                                     Lancia Musa 1.4 8V SMPI 78KM (350 A1)
																						Lancia Musa 1.4 8V SMPI 78KM (350 A1)
										
                                    | Średnia (głosów: 14) | (7.7) | 
| Trwałość | 9.5/10 | 
| Utrzymanie | 8.6/10 | 
| Dynamika | 5.1/10 | 
 Alfa Romeo MiTo FL 1.4 8V SMPI 78KM
																						Alfa Romeo MiTo FL 1.4 8V SMPI 78KM
										
                                     Fiat Grande Punto 1.4 8V SMPI 77KM (FIRE)
																						Fiat Grande Punto 1.4 8V SMPI 77KM (FIRE)
										
                                     Fiat Punto Evo 1.4 8V SMPI 77KM (FIRE)
																						Fiat Punto Evo 1.4 8V SMPI 77KM (FIRE)
										
                                     Fiat Punto 2012 1.4 8V SMPI 77KM (350 A1)
																						Fiat Punto 2012 1.4 8V SMPI 77KM (350 A1)
										
                                     Fiat Albea FL 1.4 8V SMPI 77KM (FIRE)
																						Fiat Albea FL 1.4 8V SMPI 77KM (FIRE)
										
                                     Fiat Linea 1.4 8V SMPI 77KM (FIRE)
																						Fiat Linea 1.4 8V SMPI 77KM (FIRE)
										
                                     Fiat Idea 1.4 8V SMPI 77KM (FIRE)
																						Fiat Idea 1.4 8V SMPI 77KM (FIRE)
										
                                     Fiat Qubo FL 1.4 8V SMPI 78KM (350 A1)
																						Fiat Qubo FL 1.4 8V SMPI 78KM (350 A1)
										
                                     Fiat Doblo I FL 1.4 8V SMPI 77KM (350 A1)
																						Fiat Doblo I FL 1.4 8V SMPI 77KM (350 A1)
										
                                     Lancia Ypsilon II 1.4 8V SMPI 78KM (350 A1)
																						Lancia Ypsilon II 1.4 8V SMPI 78KM (350 A1)
										
                                     Lancia Musa 1.4 8V SMPI 78KM (350 A1)
																						Lancia Musa 1.4 8V SMPI 78KM (350 A1)