Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Ford 1.0 12V EcoBoost o mocy 100KM to nowoczesna jednostka napędowa Ford Motor Company w prowadzona na rynek w 2012 roku. Silnik został wyróżniony i otrzymał prestiżowy tytuł „International Engine of the Year 2012”. Jednostka trzycylindrowa o pojemności 1.0l, 12 zaworowa z turbodoładowaniem, wtryskiem bezpośrednim i układam zmiennych faz rozrządu. Konstruktorzy Forda przy opracowaniu silnika postawili na niskie koszty eksploatacji i spełnienie rygorystycznych norm emisji spalin w tym przypadku CO2
. Silnik EcoBoost jest konstrukcją wysoko zaawansowaną technologicznie, blok wykonany z żeliwa co pozwala na szybsze jego nagrzanie, co przekłada się na niższe spalanie. Silnik wyposażony w Turobosprężarkę o małym momencie bezwładnościowym co pozwala na natychmiastową reakcję po dodaniu gazu nawet przy niskich obrotach. W połączeniu z bezpośrednim wtryskiem paliwa i układem zmiennych faz rozrządu pozwala na wysokie osiągi przy niskim zużyciu paliwa. Nowością jest rozrząd oparty na pasku który jest smarowany olejem co pozwoliło na wydłużenie jego interwału 240.000 km lub 10 lat !!! Kierowcy użytkujący auto z tym silnikiem będą zadowoleni z pracy jednostki a osiągi są zadziwiająco dobre jak na pojemność. Co do awaryjności trzeba nadmienić że silniki z początkowych lat produkcji boryka się z problematycznym układ chłodzenia który może doprowadzić do uszkodzenia uszczelki pod głowicą.
Spóźniona reakcja kierowcy na ten defekt niekiedy może skończyć się uszkodzeniem jednostki.Pod koniec 2013 roku inżynierowie Forda poprawili wadliwy układ chłodzenia co pozwoliło na wyeliminowanie tej poważnej awarii.Po wyeliminowaniu tego defektu silnik uchodzi praktycznie za bezawaryjny przez co użytkownicy pokonają dystans około 300 tys/km bez większych problemów..
Rodzaj układu: 3-cylindrowy
Ilość zaworów: 12
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
Ford Fiesta Mk7 FL 1.0 12V EcoBoost 100KM (Fox)
Ford Fiesta Mk8 1.0 12V EcoBoost 95KM (Fox)
Ford Fiesta Mk8 1.0 12V EcoBoost 100KM (Fox)
Ford Focus Mk3 1.0 12V EcoBoost 100KM (Fox)
Ford Focus Mk3 FL 1.0 12V EcoBoost 100KM (Fox)
Ford Focus Mk4 1.0 12V EcoBoost 100KM (Fox)
Ford B-MAX 1.0 12V EcoBoost 100KM (Fox)
Ford C-MAX Mk2 FL 1.0 12V EcoBoost 100KM (Fox)
Ford EcoSport FL 1.0 12V EcoBoost 100KM (Fox)
Ford Tourneo Courier 1.0 12V EcoBoost 100KM (Fox)
Ford Tourneo Connect Mk2 1.0 12V EcoBoost 100KM (Fox)
Ford Tourneo Connect Mk2 FL 1.0 12V EcoBoost 100KM (Fox)
| Średnia (głosów: 2) | (10.0) |
| Trwałość | 10.0/10 |
| Utrzymanie | 10.0/10 |
| Dynamika | 10.0/10 |
Ford Fiesta Mk7 FL 1.0 12V EcoBoost 100KM (Fox)
Ford Fiesta Mk8 1.0 12V EcoBoost 95KM (Fox)
Ford Fiesta Mk8 1.0 12V EcoBoost 100KM (Fox)
Ford Focus Mk3 1.0 12V EcoBoost 100KM (Fox)
Ford Focus Mk3 FL 1.0 12V EcoBoost 100KM (Fox)
Ford Focus Mk4 1.0 12V EcoBoost 100KM (Fox)
Ford B-MAX 1.0 12V EcoBoost 100KM (Fox)
Ford C-MAX Mk2 FL 1.0 12V EcoBoost 100KM (Fox)
Ford EcoSport FL 1.0 12V EcoBoost 100KM (Fox)
Ford Tourneo Courier 1.0 12V EcoBoost 100KM (Fox)
Ford Tourneo Connect Mk2 1.0 12V EcoBoost 100KM (Fox)
Ford Tourneo Connect Mk2 FL 1.0 12V EcoBoost 100KM (Fox)