Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Volkswagen 2.6 V6 12V SOHC z rodziny EA835 o mocy 150KM i oznaczeniu ABC miał zastosowanie w modelach Audi 80, 100, A4 i A6. Silnik uznawany za pancerny, jego konstrukcja jest bardzo trwała i odporna na duże przebiegi. Jednak nie jest wolna od usterek, do najczęstszych trzeba zaliczyć awarie osprzętu takiego jak przepływomierz, cewka zapłonowa czy sonda lambda – są one spowodowane dużymi przebiegami. Jednak nie jest to duży problem ponieważ na rynku jest dosyć dużo zamienników w bardzo przystępnych cenach.
Przy odpowiednim serwisowaniu można śmiało stwierdzić, że silnik jest totalnie bezawaryjny. Plusem jest dobra kultura pracy, zadowalająca dynamika i niezła elastyczność, na minus trzeba zaliczyć poziom spalania – średnio ok. 10l/100km a w mieście dochodzi nawet do 15l/100km, jednak rozwiązaniem może być montaż instalacji LPG która świetnie współpracuje z tą jednostką. Kierowcy, którzy szukają niezawodnego silnika o niezłych parametrach i osiągach oraz dobrej kulturze pracy będą usatysfakcjonowani.
Rodzaj układu: 6-cylindrowy
Ilość zaworów: 12
Typ wtrysku: wielopunktowy
Rozrząd
Serwis zaleca wymianę co 120.000 km (tak podają w Niemczech) jednak w serwisach w Polsce zalecają wymianę co 90.000 km.
| Średnia (głosów: 1) | (7.7) |
| Trwałość | 10.0/10 |
| Utrzymanie | 8.0/10 |
| Dynamika | 5.0/10 |