Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Volkswagen 2.3 VR5 10V MPI o mocy 150KM znany najbardziej z VW Passat B5 oraz Golfa IV. Konstrukcja widlasta dosyć skomplikowana o dobrych parametrach. Kierowcy użytkujący samochody z tym silnikiem nie mogą narzekać na pracę tej jednostki, jest dynamiczna o dobrej kulturze pracy.
Minusem może być serwis jak to ma miejsce przy jednostkach typu V, również części nie należą do tanich. Na plus można zaliczyć mechanizm rozrządu oparty na łańcuchu. Przy odpowiednim użytkowaniu oraz regularnym serwisie można stwierdzić, że silnik jest bezawaryjny jednak zdarzają się jednostki o dużych przebiegach i nieregularnym serwisie co może przełożyć się na duże koszty naprawy.
Rodzaj układu: 5-cylindrowy
Ilość zaworów: 10
Typ wtrysku: wielopunktowy
| Średnia (głosów: 2) | (6.7) |
| Trwałość | 7.0/10 |
| Utrzymanie | 5.5/10 |
| Dynamika | 7.5/10 |