Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Volkswagen 1.8 20V Turbo z rodziny EA113 o mocy 150KM to jedna z najpopularniejszych jednostek benzynowych firmy VW. Silnik miał zastosowanie w samochodach Audi, VW, Seat oraz Skoda. Bardzo udana konstrukcja chwalona przez użytkowników za super osiągi a u mechaników za bezproblemową naprawę. Zamysłem konstruktorów było stworzenie silnika nieskomplikowanego o dobrych parametrach, najprostszym rozwiązaniem było zastosowanie turbosprężarki i to był strzał w dziesiątkę.
Silnik może się pochwalić wysokim momentem obrotowym przez co można było go montować w ciężkich autach segmentu D i E. Jednostka bardzo chwalona za swoja niezawodność aczkolwiek odmiany z pierwszych lat produkcji przysparzał nie małe problemy. Do najbardziej uciążliwych oraz kosztownych to awarie kompensatorów luzu zaworowego czy problemy z rozciągającym się łańcuchem spinającym wałki rozrządu oraz jego napinaczem. Użytkownicy narzekają również na zbyt duże ubytki oleju sięgające nieraz do 2l na 10 tys.km, najczęstszą przyczyną mogą być zużyte uszczelniacze zaworowe.
Jednak te oraz inne drobne awarie nie sprawiają większych problemów przy naprawie, silnik jest bardzo dobrze znany w serwisach i jego ewentualna naprawa nie przysporzy mechanikom problemów. Dużą zaletą jest dostępność części nowych oraz używanych w przystępnych cenach. Reasumując jednostka 1.8 T jest bardzo chwalona przez kierowców za dobre osiągi, dobrą dynamikę i wysoki moment obrotowy a dużym plusem jest dostępność części i bezproblemowy serwis..Dodatkowym atutem jest bezproblemowy montaż instalacji gazowej LPG.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 20
Typ wtrysku: wielopunktowy
Turbosprężarka
Kody silnika: AEB/AWT/AWL/AGU/AQA/APU/ANB/ARK/ARZ/AUM/AVJ/AJH/AQX/BKV/BJX
Audi A3 8L 1.8 20V Turbo 150KM (AGU/AQA)
Audi A3 8L FL 1.8 20V Turbo 150KM (ARZ/AUM)
Audi A4 B5 1.8 20V Turbo 150KM (AEB/AWT)
Audi A4 B5 FL 1.8 20V Turbo 150KM (APU/ANB/ARK)
Audi A4 B6 1.8 20V Turbo 150KM (AVJ)
Audi A6 C5 1.8 20V Turbo 150KM (AEB/AWT/AWL)
Audi A6 C5 FL 1.8 20V Turbo 150KM (APU/ANB/ARK)
Audi TT 8N 1.8 20V Turbo 150KM (AUM)
Seat Ibiza II GP01 1.8 20V T Cupra 156KM (AQX)
Seat Ibiza III FL 1.8 20V FR 150KM (BKV/BJX)
Seat Cordoba I FL 1.8 20V Turbo 156KM (AQX)
Seat Exeo 1.8 20V Turbo 150KM (CFMA)
Seat Alhambra I 1.8 20V Turbo 150KM (AJH)
Seat Alhambra I FL 1.8 20V Turbo 150KM (AWC)
Skoda Octavia I 1.8 20V Turbo 150KM (AGU/ARX)
Skoda Octavia I FL 1.8 20V Turbo 150KM (ARZ/AUM)
Skoda Superb I 1.8 20V Turbo 150KM (AWT)
Volkswagen Polo IV FL 1.8 GTI 20V Turbo 150KM (BJX)
Volkswagen New Beetle 1.8 20V MPI Turbo 150KM (AGU/APH)
Volkswagen Golf IV 1.8 20V MPI Turbo 150KM (AGU/ARZ/AUM)
Volkswagen Bora 1.8 20V MPI Turbo 150KM (AGU/ARX/AUM)
Volkswagen Passat B5 1.8 20V MPI Turbo 150KM (AEB/APU/ANB)
Volkswagen Passat B5 FL 1.8 20V MPI Turbo 150KM (AWT)
Volkswagen Sharan I 1.8 20V MPI Turbo 150KM (AJH)
Volkswagen Sharan II 1.8 20V MPI Turbo 150KM (AWC)
| Średnia (głosów: 18) | (8.5) |
| Trwałość | 8.7/10 |
| Utrzymanie | 8.2/10 |
| Dynamika | 8.7/10 |
Audi A3 8L 1.8 20V Turbo 150KM (AGU/AQA)
Audi A3 8L FL 1.8 20V Turbo 150KM (ARZ/AUM)
Audi A4 B5 1.8 20V Turbo 150KM (AEB/AWT)
Audi A4 B5 FL 1.8 20V Turbo 150KM (APU/ANB/ARK)
Audi A4 B6 1.8 20V Turbo 150KM (AVJ)
Audi A6 C5 1.8 20V Turbo 150KM (AEB/AWT/AWL)
Audi A6 C5 FL 1.8 20V Turbo 150KM (APU/ANB/ARK)
Audi TT 8N 1.8 20V Turbo 150KM (AUM)
Seat Ibiza II GP01 1.8 20V T Cupra 156KM (AQX)
Seat Ibiza III FL 1.8 20V FR 150KM (BKV/BJX)
Seat Cordoba I FL 1.8 20V Turbo 156KM (AQX)
Seat Exeo 1.8 20V Turbo 150KM (CFMA)
Seat Alhambra I 1.8 20V Turbo 150KM (AJH)
Seat Alhambra I FL 1.8 20V Turbo 150KM (AWC)
Skoda Octavia I 1.8 20V Turbo 150KM (AGU/ARX)
Skoda Octavia I FL 1.8 20V Turbo 150KM (ARZ/AUM)
Skoda Superb I 1.8 20V Turbo 150KM (AWT)
Volkswagen Polo IV FL 1.8 GTI 20V Turbo 150KM (BJX)
Volkswagen New Beetle 1.8 20V MPI Turbo 150KM (AGU/APH)
Volkswagen Golf IV 1.8 20V MPI Turbo 150KM (AGU/ARZ/AUM)
Volkswagen Bora 1.8 20V MPI Turbo 150KM (AGU/ARX/AUM)
Volkswagen Passat B5 1.8 20V MPI Turbo 150KM (AEB/APU/ANB)
Volkswagen Passat B5 FL 1.8 20V MPI Turbo 150KM (AWT)
Volkswagen Sharan I 1.8 20V MPI Turbo 150KM (AJH)
Volkswagen Sharan II 1.8 20V MPI Turbo 150KM (AWC)