Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Volkswagen 1.6 8V MPI z rodziny EA111 o mocy 75KM miał zastosowanie w samochodach Seat, Skoda oraz VW z lat 90-tych. Posiadał oznaczenie AEE lub ALM. Konstrukcja czterocylindrowa, z żeliwnym blokiem oraz aluminiową głowicą wyposażona we wtrysk wielopunktowym SPI oraz jednostkę sterującą silnika Bosch Mono-Jetronic. Z opinii użytkowników wynika, że silnik jest trwały a jego awaryjność jest na niskim poziomie. Dodatkowo jednostka świetnie współpracuje z instalacją LPG.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 8
Typ wtrysku: wielopunktowy
Seat Ibiza II FL 1.6i 8V MPI 75KM (AEE)
Seat Ibiza II GP01 1.6i 8V MPI 75KM (ALM)
Seat Cordoba I 1.6i 8V MPI 75KM (AEE)
Seat Cordoba I FL 1.6 8V MPI 75KM (ALM)
Skoda Felicia 1.6 8V MPI 75KM (AEE)
Skoda Felicia FL 1.6 8V MPI 75KM (AEE)
Skoda Octavia I 1.6 8V MPI 75KM (AEE)
Volkswagen Polo III 1.6 8V MPI 75KM (AEE)
Volkswagen Golf III 1.6 8V MPI 75KM (AEE)
Volkswagen Vento 1.6 8V MPI 75KM (AEE)
| Średnia (głosów: 2) | (6.8) |
| Trwałość | 5.5/10 |
| Utrzymanie | 6.5/10 |
| Dynamika | 8.5/10 |
Seat Ibiza II FL 1.6i 8V MPI 75KM (AEE)
Seat Ibiza II GP01 1.6i 8V MPI 75KM (ALM)
Seat Cordoba I 1.6i 8V MPI 75KM (AEE)
Seat Cordoba I FL 1.6 8V MPI 75KM (ALM)
Skoda Felicia 1.6 8V MPI 75KM (AEE)
Skoda Felicia FL 1.6 8V MPI 75KM (AEE)
Skoda Octavia I 1.6 8V MPI 75KM (AEE)
Volkswagen Polo III 1.6 8V MPI 75KM (AEE)
Volkswagen Golf III 1.6 8V MPI 75KM (AEE)
Volkswagen Vento 1.6 8V MPI 75KM (AEE)