Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Opel 1.6 SIDI Turbo o mocy 170KM jest produkowany od 2013 roku w fabryce na Węgrzech i był montowany w popularnych modelach Opel Astra J czy Opel Insygnia.Silnik jest wyposażony we wtrysk bezpośredni oraz turbosprężarkę, posiada zmienne fazy rozrządu a wałki napędzane są łańcuchem. Ponadto jednostka została wyposażona w system start&stop co pozwoliło na obniżenie emisji spalin aż o 13% w porównaniu do poprzedników.
Te rozwiązania pozwoliło na uzyskanie wygórowanych norm spalin Euro5 w pierwszej fazie produkcji, jak również Euro6 w kolejnych latach stosowania. W opinii użytkowników silnik uchodzi za trwały nie sprawiający większych problemów a jego dynamika oraz kultura pracy jest na bardzo dobrym poziomie.
Awaryjność jest na niskim poziomie jednak zdarzają się przypadki rozciągania się łańcucha już przy 100 tys.km a jego wymiana jest dosyć kosztowna.Do drobniejszych i mniej kosztownych trzeba zaliczyć awarii termostatu oraz pompy wody. Na minus trzeba zapisać dosyć wysoki poziom spalania ,niestety montaż instalacji LPG nie jest zalecany do tej jednostki.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
Silnik 1.6 SIDI 170KM
Moc maksymalna -125 kW (170 KM)/6000 obr/min.
Moment maksymalny– 280 Nm/1650-4250 obr/min.
| Średnia (głosów: 3) | (5.1) |
| Trwałość | 5.7/10 |
| Utrzymanie | 5.0/10 |
| Dynamika | 4.7/10 |