Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Mitsubishi 2.4 16V MIVEC o mocy 160-165KM miał zastosowanie w samochodach Mitsubishi Outlander oraz Grandis. Konstrukcja japońska, w której zastosowano system zmiennych faz rozrządu MIVEC. Jednostka może pochwalić się wysoka kulturą pracy świetną dynamiką oraz jak na moc oraz pojemność przyzwoitym poziomem spalania.Jednak musimy pamiętać że auto z tym silnikiem są raczej przeznaczone na trasy, gdzie spalanie oscyluje w granicach 8L ,niestety w mieście już nie jest tak wesoło bo spalanie dochodzi nawet do 15L!!!
Jednostka mało awaryjna i nie stwarzająca większych problemów pod warunkiem odpowiedniego serwisowania i pilnowania przeglądów co 15 tys/km.Niestety serwis nie należy do tanich,po za klasycznymi wymianami olejów i filtrów musimy pamiętać o wymianie rozrządu który jest na pasku a jego interwał przypada na 90tykm.Nie wszystkie części kupimy jako zamienniki a oryginały w ASO są dosyć drogie,również wymiana rozrząd nie należy do tanich w którego skład wchodzą (dwa paski i napinacz hydrauliczny). Minusem jest zła współpraca jednostki z instalacja LPG, również musimy pamiętać o regulacji luzów zaworowych co 45tys/km !!! Po za tymi mankamentami silnik jest chwalony za bardzo dobre osiągi, wysoką kulturę pracy,przyzwoity poziom spalania oraz trwałość.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
| Średnia (głosów: 3) | (8.3) |
| Trwałość | 9.0/10 |
| Utrzymanie | 8.0/10 |
| Dynamika | 8.0/10 |