Mitsubishi

Silnik Mitsubishi 2.0 16V MIVEC 147KM 4B11

69700
Silnik Mitsubishi 2.0 16V MIVEC 147KM 4B11

Silniki Mitsubishi MIVEC są stosowane w samochodach marki

  • Mitsubishi
  • Citroen

Silnik Mitsubishi 2.0 16V MIVEC o mocy 147KM miał zastosowanie w samochodzie Mitsubishi Outlander. Konstrukcja japońska, w której zastosowano system zmiennych faz rozrządu MIVEC. Jednostka może pochwalić się wysoka kulturą pracy niezłą dynamiką oraz przyzwoitym poziomem spalania.Jednak musimy pamiętać że auto z tym silnikiem lubi wysokie obroty wtedy jest dynamiczny i dobrze się zbiera co przekłada się na wyższe spalanie.Jednostka lepiej spisuje się na trasie gdzie spalanie oscyluje w granicach 8L ,niestety w mieście już nie jest tak wesoło bo spalanie dochodzi nawet do 12L!!!Rozwiązaniem może być montaż instalacji LPG choć nie wszyscy ją zalecają,jednak jeżeli się już zdecydujemy to trzeba wybrać instalację z wyższej półki oraz montować w wykwalifikowanej firmie.Silnik  jest chwalony za bardzo dobre osiągi, wysoką kulturę pracy,przyzwoity poziom spalania oraz niska awaryjnością.Dodatkowym atutem jest zastosowanie łańcucha rozrządu.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała jednostka
  • niska awaryjność
  • rozrząd na łańcuchu
  • optymalny poziom spalania

Wady

  • drogie części
  • drogi serwis
  • wysokie spalanie w mieście

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.0-5.3 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 7) (8.9)
Trwałość 9.6/10
Utrzymanie 8.1/10
Dynamika 8.9/10
Głosy według opinii użytkowników: 7 0

Najbardziej awaryjna część

70%
6%
4%
2%
2%
4%
13%
Suma głosów: 111

Opinie użytkowników

30.11.2021 Outlander II
(9.3)
Opinia: Silnik zagazowany przez pierwszego właściciela przy przebiegu 7km (tak siedem), przejechał na tej instalacji 250000km, po czym instalacja padła, wymiana na nową. Przy 300000km przebiegu niestety pojawiło się wypalenie gniazd zaworowych. Trudny i kosztowny w naprawie (konieczny remont generalny głowica, rozrząd, pierścienie, tuleje) - co
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
Zalety: trwały, dynamiczny (trzeba jednak kręcić powyżej 4000)
Wady: średnie zużycie paliwa - mogłoby być mniejsze, choć takie było do przewidzenia. Drogi i skomplikowany w naprawie.
  • Silnik: 147KM/4B11
  • Rocznik: 2010
  • Przebieg: 330000
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam
17.09.2021 Outlander wersja polift.
(8.3)
Opinia: Pali-jeździ-nie zawodzi. Tak powinno brzmieć hasło reklamowe aut ze stajni Mitsu z tym silnikiem. Dla tych ze sportowymi aspiracjami stworzono auta w innych segmentach; kierowca świadomy tego wyboru nie powie i powiedzieć nie da nic złego na tą jednostkę napędową. Mam Outka 2010 polifta -
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Nie ma problemów, jednostka pancerna.
Wady: Nie chce się zepsuć, choćbyś się starał - chyba że przy wymianie oleju zapomnisz go z powrotem zalać.
  • Silnik: 2.0 147kM
  • Rocznik: 2010
  • Przebieg: 120kk
  • Spalanie: 7.8 l/100km
Polecam
28.02.2021 Outlander MY2020
(9.3)
Opinia: Japońska wolnossąca benzyna jest nudna ;-) Lejesz paliwo, zmieniasz olej i jeździsz, żadnych atrakcji :-D Do tego stosunkowo oszczędny. Outlander pali mi średnio koło 7l/100km. Latem trochę poniżej 7, a zimą lekko powyżej. trasa/miasto 70/30
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Kultura pracy, ekonomia, bezawaryjność
  • Silnik: 4J11 150KM
  • Rocznik: 2019
  • Przebieg: 30 tys km
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
19.01.2021 ASX
(8.0)
Opinia: Mam asx 2.0 mivec 150km. Od 2013 roku w EU były montowane silniki o typoszeregu 4j11. Nowsza wersja 4b11, wersja SOHC, nastawiona pod ekonomię i oszczędność energii. Ogólnie prosty silnik: pośredni wtrysk, SOHC, brak dwumasy. Jedynie zaawansowany system zmian faz rozrządu MIVEC podobny to VTEC Hondy.
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Prostota, nie ma co się tu psuć. Ekonomiczny
  • Silnik: 150KM, 4j11
  • Rocznik: 2019
  • Przebieg: 20 000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
16.02.2020 Outlander III
(9.3)
Opinia: Silnik starej daty, bezproblemowy i w miarę oszczędny.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Kultura pracy, niezłe spalanie, niezawodność
  • Silnik: 150/2.0 4J11
  • Rocznik: 2019
  • Przebieg: 10000
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Polecam