Popularne na rynku

Silnik 2.0 16V 4B11 MIVEC

46106
Kategoria: Silniki Mitsubishi
Silnik 2.0 16V 4B11 MIVEC

Silniki Mitsubishi są stosowane w samochodach marki

  • Mitsubishi

Silnik 2.0 16V o mocy 147KM maiła zastosowanie w samochodzie Mitsubishi Outlander.Konstrukcja Japońska w której zastosowano system zmiennych faz rozrządu MIVEC. Jednostka może pochwalić się wysoka kulturą pracy niezłą dynamiką oraz przyzwoitym poziomem spalania.Jednak musimy pamiętać że auto z tym silnikiem lubi wysokie obroty wtedy jest dynamiczny i dobrze się zbiera co przekłada się na wyższe spalanie.Jednostka lepiej spisuje się na trasie gdzie spalanie oscyluje w granicach 8L ,niestety w mieście już nie jest tak wesoło bo spalanie dochodzi nawet do 12L!!!Rozwiązaniem może być montaż instalacji LPG choć nie wszyscy ją zalecają,jednak jeżeli się już zdecydujemy to trzeba wybrać instalację z wyższej półki oraz montować w wykwalifikowanej firmie.Silnik  jest chwalony za bardzo dobre osiągi, wysoką kulturę pracy,przyzwoity poziom spalania oraz niska awaryjnością.Dodatkowym atutem jest zastosowanie łańcucha rozrządu.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała jednostka
  • niska awaryjność
  • rozrząd na łańcuchu
  • optymalny poziom spalania

Wady

  • drogie części
  • drogi serwis
  • wysokie spalanie w mieście

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuh
  • Ilość oleju silnikowego: 4.0-5.3 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Niezalecany do instalacji LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 6) (8.8)
Trwałość 9.5/10
Utrzymanie 8.2/10
Dynamika 8.7/10
Głosy według opinii użytkowników: 6 0

Najbardziej awaryjna część

71%
9%
1%
0%
0%
1%
18%
Suma głosów: 68

Opinie użytkowników

17.09.2021 Outlander wersja polift.
(8.3)
Opinia: Pali-jeździ-nie zawodzi. Tak powinno brzmieć hasło reklamowe aut ze stajni Mitsu z tym silnikiem. Dla tych ze sportowymi aspiracjami stworzono auta w innych segmentach; kierowca świadomy tego wyboru nie powie i powiedzieć nie da nic złego na tą jednostkę napędową. Mam Outka 2010 polifta -
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Nie ma problemów, jednostka pancerna.
Wady: Nie chce się zepsuć, choćbyś się starał - chyba że przy wymianie oleju zapomnisz go z powrotem zalać.
  • Silnik: 2.0 147kM
  • Rocznik: 2010
  • Przebieg: 120kk
  • Spalanie: 7.8 l/100km
Polecam
28.02.2021 Outlander MY2020
(9.3)
Opinia: Japońska wolnossąca benzyna jest nudna ;-) Lejesz paliwo, zmieniasz olej i jeździsz, żadnych atrakcji :-D Do tego stosunkowo oszczędny. Outlander pali mi średnio koło 7l/100km. Latem trochę poniżej 7, a zimą lekko powyżej. trasa/miasto 70/30
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Kultura pracy, ekonomia, bezawaryjność
  • Silnik: 4J11 150KM
  • Rocznik: 2019
  • Przebieg: 30 tys km
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
19.01.2021 ASX
(8.0)
Opinia: Mam asx 2.0 mivec 150km. Od 2013 roku w EU były montowane silniki o typoszeregu 4j11. Nowsza wersja 4b11, wersja SOHC, nastawiona pod ekonomię i oszczędność energii. Ogólnie prosty silnik: pośredni wtrysk, SOHC, brak dwumasy. Jedynie zaawansowany system zmian faz rozrządu MIVEC podobny to VTEC Hondy.
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Prostota, nie ma co się tu psuć. Ekonomiczny
  • Silnik: 150KM, 4j11
  • Rocznik: 2019
  • Przebieg: 20 000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
16.02.2020 Outlander III
(9.3)
Opinia: Silnik starej daty, bezproblemowy i w miarę oszczędny.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Kultura pracy, niezłe spalanie, niezawodność
  • Silnik: 150/2.0 4J11
  • Rocznik: 2019
  • Przebieg: 10000
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Polecam
19.02.2018 Marek
(8.3)
Opinia: Silnik bezproblemowy. Wolnossący, moc 150 koni absolutnie wystarczająca do napędu dużego SUV-a z napędem 4wd. Kultura oraz charakterystyka pracy w połączeniu z automatem CVT rewelacja! Spalanie najniższe 6,3l/100km maksymalnie 12l/100km w zakorkowanej Warszawie. Start-Stop nie używam, w okresie zimowym 4wd AUTO spalanie średnie ok8l/100km.
  • 9.0/10
  • 6.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Mitsubishi Outlander 2.0 cvt MIVEC / 150km
  • Rocznik / Przebieg: 2017 / 11737
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam