Mitsubishi

Silnik Mitsubishi 1.8 16V MIVEC 140/143KM 4B10

46877
Silnik Mitsubishi 1.8 16V MIVEC 140/143KM 4B10

Silniki Mitsubishi MIVEC są stosowane w samochodach marki

  • Mitsubishi
  • Citroen
  • Peugeot

Silnik Mitsubishi 1.8 16V MIVEC o mocy 140-143KM miał zastosowanie w samochodach Mitsubishi Lancer VIII. Konstrukcja japońska, w której zastosowano system zmiennych faz rozrządu MIVEC. Jednostka może pochwalić się wysoka kulturą pracy świetną dynamiką oraz  przyzwoitym poziomem spalania. Jednostka mało awaryjna i nie stwarzająca większych problemów pod warunkiem odpowiedniego serwisowania i pilnowania przeglądów co 20 tys/km,plusem jest rozrząd opart na łańcuchu.Niestety serwis oraz części nie należy do tanich,nie wszystkie części kupimy jako zamienniki a oryginały w ASO są dosyć drogie.



Nie zalecany jest montaż instalacji LPG -jeżeli jednak zdecydujemy się montaż musimy to zrobić w renomowanej firmie oraz zastosować lubryfikację.Plusem jest oferowana przez Mitsubishi  wersja silnika 1.8  przystosowaną do instalacji LPG która miała wzmocnione gniazda zaworowe oraz zawory. Również musimy pamiętać o regulacji luzów zaworowych co 45tys/km !!! Po za tymi mankamentami silnik  jest chwalony za bardzo dobre osiągi, wysoką kulturę pracy,przyzwoity poziom spalania oraz trwałość.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała jednostka
  • dobra dynamika
  • niska awaryjność
  • rozrząd na łańcuchu
  • przyzwoity poziom spalania

Wady

  • kosztowny serwis
  • drogie części
  • drogi montaż LPG

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 7) (8.9)
Trwałość 9.9/10
Utrzymanie 7.7/10
Dynamika 9.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 7 0

Najbardziej awaryjna część

9%
3%
67%
4%
6%
4%
8%
Suma głosów: 103

Opinie użytkowników

27.04.2025 Lancer Sportback
(8.7)
Opinia: Bardzo trwały i bezproblemowy w utrzymaniu. Wbrew temu co tu napisano dobrze znosi LPG
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Trwałość, Niezawodność. Dobrze chodzi z LPG
Wady: Dynamika, Spalanie (według współczesnych standardow)
  • Silnik: 143 KM
  • Rocznik: 2008
  • Przebieg: 160000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
03.06.2024 Lancer VIII
(8.0)
Opinia: Auto bardzo dobre, silnik wytrzymuje duże przebiegi, najlepiej bez lpg. Mimo niemałego spalania bezawaryjność nie tylko wyrównuje koszty pb, ale również daje spokój o to, że nie przydarzy się nic podobnego do silników 1.4 TSI. Lancer prowadzi się równie pewnie co poprzednik Lancer VIII
  • 9.0/10
  • 7.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Świetny bezawaryjny silnik 4B10, dość dużo miejsca w kabinie jak na hatchback, świetne prowadzenie dzięki dostrojeniu zawieszenia.
Wady: Rdza, głównie na podłużnicach z tyłu oraz w okolicach chłodnicy. Czasem nadmierne spalanie.
  • Silnik: 143 Sportback
  • Rocznik: 2011
  • Przebieg: 128000
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam
11.11.2022 Lancer IX
(9.3)
Opinia: Super silnik, polecam! Tylko jeden problem, lepiej zymienic lancuch rozradu jak zestaw, koszt ok 1.5 tys pln z olejem.
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 1.8 143
  • Rocznik: 2010
  • Przebieg: 155000
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam
13.12.2021 Sportback
(9.3)
Opinia: Silnik bardzo dobry, w zasadzie odkąd go mam (10 lat) nie robiłem w nim nic prócz zmiany świec i oleju. 143KM to idealna moc żeby w miarę dynamicznie móc się przemiszać. Spalanie...jak się go wkręca na obroty (a to bardzo lubi) to spokojnie dojdzie do
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Kultura pracy (jest bardzo cichy) Ekstermalnie niska awaryjność
Wady: może czasem ma troszkę za wysoki apetyt na paliwo.
  • Silnik: 1.8 143KM
  • Rocznik: 2009
  • Przebieg: 120 000
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam
23.12.2019 Lancer X
(8.3)
Opinia: Polecam. Silnik dynamiczny i przy odpowiednim obchodzeniu się z pedałem gazu- ekonomiczny. Powyżej 4.000 rpm budzi siędo życia, dostaje dzikiegojadu (dzikiego jak na swoje możliwości- bez uturbienia). Posiadam instalację gazową bez lubryfikacji. po 150.k przebiegu- planowałem głowicę, oczywiście wymiana większości szklanek była nieunikniona. Śmiga dalej na
  • 10.0/10
  • 5.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Dynamiczny
Wady: Zła współpraca z gazem-konieczność badania luzów zaworowych, stanu gniazd.
  • Silnik: 143 /4b10
  • Rocznik: 2008
  • Przebieg: 175000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam